Maatje Voor Joey

Gestart door Annika, februari 11, 2006, 11:01:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

Jaaaaa eindelijk heb ik mijn vriend over de streep kunnen trekken, we (lees ik) gaan uitkijken naar een maatje voor onze Joey!  :D

Omdat Vledder en Kleintje natuurlijk elkaar hebben, heeft Joey alleen zijn spiegeltje waar ie echt vreselijk maf tegen kan doen.

Daarom wil ik graag dat ook hij een maatje krijgt, eentje waar ie heerlijk mee door het huis kan vliegen (aangezien Kleintje echt niet meer vliegt en Vledder meestal geen zin heeft)

Nu maar afwachten wanneer het zover is, want het is natuurlijk geen broedseizoen.

Nou denken jullie natuurlijk : je hebt een jong in het blok zitten ...
Maar die is ten eerste al vergeven, ten tweede wil ik graag eentje met geel o.i.d (dus heel anders dan de drie die we nu hebben) en ten derde eentje die geheel ergens anders vandaan komt (als het een popje is wie weet wat de toekomst dan nog brengt.

Groetjes Annika  :P

Ingrid

Hoi Annika,

Ik denk dat je Joey met een nieuw maatje een heel groot plezier gaat doen :).
T.z.t ben ik heel benieuwd naar jullie nieuwe aanwinst.

Groetjes, Ingrid

Annika

alleen is nu het punt dat ik ook vreselijk ongeduldig ben hahaha, muts die ik ben :blush:

Was aan het kijken in de dierenwinkels hier, die hebben altijd hele mooie, goed uitziende parkietjes, maar ja, momenteel niet echt veel jong spul natuurlijk.

En dat is met tam maken meestal toch makkelijker, alhoewel met veel geduld en tijd (wat ik genoeg heb aangezien ik door gezondheidsproblemen momenteel bijna nix meer kan) zou het anders toch ook wel moeten lukken.
Hij/zij komt hoe dan ook een aantal weken apart, dus misschien ...

Ik houd jullie op de hoogte.

Op het moment zitten trouwens Joey en Kleintje gek te doen achterop mijn stoel  :D Kleintje is natuurlijk wel een beetje allenig nu Vledder bij d'r kind zit  ;)

Annika

#3
ahum, mijn ongeduldigheid heeft het gewonnen  :blush: teruggegaan naar de dierenwinkel waar ze gisteren wel mooie hadden, maar ze stonden hoog en buiten donker + lamplicht niet goed de neusdoppen te zien.
Bleek 1 koppel in te zitten maar ook jonkies.
1 olijfgroen gewoon grasje, 1 geel/albino (is dat dan lutino?) en twee geelgroene engelse.
En ja, Annika heeft een geelgroen engelse grasparkiet gekozen, waarvan beide jongens in de winkel zeggen dat het een man is vermoedelijk, maar ik denk van niet.
foto's volgen dus nog, alleen even eentje door de tralies gemaakt!



GRoetjes aan heel blije Annika

Ps De nieuweling (nog naamloos) maakte net al geluid terug naar de anderen  :D



Ingrid

Het lijkt mij een popje hoor, Annika. Enne gefeliciteerd met je nieuwe gevleugelde huisgenootje :).

Irisje

#5
Hoi Annika,

Gefeliciteerd met je nieuwe vriendje. Nu maar hopen dat hij snel tam wordt en snel bij zijn nieuwe vriendje gezet kan worden.
Ik heb zelf ook een vriendje voor mijn parkiet gekocht, ik heb hem wel gelijk erbij gezet en nu al na twee week zijn ze de hele dag samen aan het knuffelen, snavelen, wassen, eten, alles doen ze samen. Ik zelf vind dat zo'n aandoenelijk gezicht.
Ik hoop dat dat ook snel voor jouw vriendjes zo gaat worden.
Ik denk dat het een popje is.
Veel plezier ermee,

Groetjes Iris

Annika

dank jullie wel voor de reacties.

Als ik de neusdop bij gewoon daglicht bekijk is ie toch echt heel lichtblauw met wit om de neusgaatjes, dus ik denk dat ik toch goed gekozen heb  :D Nu nog een naam verzinnen  :rolleyes:

Voorlopig zal ze de eerste 2 a 3 weken in een aparte kooi zitten, aangezien er aan de andere kooi natuurlijk een blok hangt met jong erin.
Dit humpie zal ergens deze week er wel uitkomen, maar wil niet meteen een nieuweling daarbij hebben, dus wachten tot Maartje haar gevleugelde vriendje/vriendinnetje opgehaald heeft  ;)

Parkieten-Freak

Wat leuk Annika!
Ik ga ook voor een pop. Ben heel benieuwd hoe ze gaat heten! :D


Sonja

Hoi Annika,

Wat leuk dat je een vriendinnetje (mij lijkt het tenminste ook een popje  ;) ) voor Joey hebt gekocht!

Het is een droppie hoor..... :wub:

Als je van Joey en dit mooie parkietenmeisje nog eens kleiintjes gaat krijgen, ben ik heel benieuwd hoe die eruit gaan zien! ;)
Maar dat is nog toekomstmuziek. ;)

Veel plezier met je nieuwe gevleugelde vriendinnetje.

Groetjes, Sonja.

Annika

CiteerAls je van Joey en dit mooie parkietenmeisje nog eens kleiintjes gaat krijgen, ben ik heel benieuwd hoe die eruit gaan zien! ;)
Maar dat is nog toekomstmuziek. ;)
[snapback]21131[/snapback]


anders ik wel, maar inderdaad, dat zal nog wel een poosje gaan duren, als het al ooit zover komt.
In ieder geval reageren de pietjes lekker op elkaar, dat is leuk om te horen/zien  :P

Annika

#10
en de birdies hebben kennis met elkaar gemaakt, tenminste Kleintje en Joey op de kooi van de nieuwe. Ook even twee foto's gemaakt ervan, niet echt goed gelukt maar toch leuk.
Ons nieuwelingetje is trouwens ook vliegensvlug   :glare:  ik wilde het schommeltje nog even uit de kooi halen zodat ze er niet steeds tegenaanvliegt, maar ze was dus zo snel via mijn arm de kooi uit  :o  Dat was dus weer een stressvol moment met mensenhanden vandaag, maar verder komt ze toch wel iets nieuwsgierig kijken nu als je voor de kooi gaat zitten  :D





Foto's mogen enkel geplaats
ter verduidelijking van een vraag ;)
http://forum.parkietenweb.nl/Forum-Regels-t326.html
Anders kun je de foto's plaatsen
in het daarvoor voorziene foto galerij
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act...&module=gallery
gr safrena

Parkieten-Freak

Fijn dat het zo goed gaat met het nieuwe vogeltje! :D


Annika

gisteren flink rond zitten kijken op parkietenfreak tussen de foto's om een naam te bedenken en het wordt ...


KIKI


Vind het wel grappig : Joey en Kiki  :D  Maar ehh, wel moeilijk weer hoor, naampie verzinnen  :rolleyes:

Ingrid

Mooie naam hoor Annika!! Joey en Kiki, klinkt erg leuk toch??

Groetjes, Ingrid

esther

Kiki is een heel mooi parkietje, Annika
Ze worden vast hele goede vriendjes.

Groetjes Esther