Kooi Niet Uit

Gestart door Fuma, februari 11, 2006, 10:20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fuma

Mijn parkiet gaat sinds een week netjes op me vinger zitten als ik hem tegen zijn buikje houd. Nu probeer ik hem al een dag of 5 zijn kooi uit te krijgen maar hij durft niet! Als ik hem op mijn vinger voor het deurtje houd dan vliegt hij terug en als ik wat gerst neerleg in de deuropening laat hij dit gewoon links liggen.

Heeft iemand nog een trucje of tip om hem eruit te krijgen?


Cutie_lover

#1
CiteerMijn parkiet gaat sinds een week netjes op me vinger zitten als ik hem tegen zijn buikje houd. Nu probeer ik hem al een dag of 5 zijn kooi uit te krijgen maar hij durft niet! Als ik hem op mijn vinger voor het deurtje houd dan vliegt hij terug en als ik wat gerst neerleg in de deuropening laat hij dit gewoon links liggen.

Heeft iemand nog een trucje of tip om hem eruit te krijgen?
[snapback]21107[/snapback]

Hallo!

Mijn parkiet wilde ook eerst niet zelf eruit. Nu is mijn parkiet dol op spiegeltjes, dus had ik een spiegel bij de opening gelegd.  :)  Dat werkte meteen  :P  Nu komt hij soms zelf eruit, maar ik kan hem er in ieder geval uithalen, hij is er niet meer bang voor
Groetjes Ingrid :lol:   B)

katrien

Hallo cutie_lover
Het is normaal.
Je parkietje is nog wat bang om vrij rond te vliegen want , zijn kooitje is zijn vertrouwt plekje , zeg maar zijn huisje.
Na een tijd als hij genoeg moed heeft zal hij zonder aarzelen de kooi uitvliegen!!
Je moet hem vooral niet dwingen!!!