Geen Veren Meer Help

Gestart door Miranda, februari 10, 2006, 21:29:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miranda

Hallo hallo,

Ik ben ten einde raad, ik heb 3 grasparkietjes waarvan er 1ntje bijn ageen veer meer op zijn lijfje heeft zitten :-( Het is zo zielig! Ik heb van alles geprobeerd, extra dit, extra dat, apart gezet misschien dat het door stress kwam, dierenarts geweest die overigens zei dat dit heel af en toe voor kwam en dat het wel over zou gaan...het gaat niet over..het wordt alleen maar erger.De enige plek waar het lieve beestje nog veertjes heeft zijn zijn vleugeltjes :-(

Kan iemand mij verder helpen?

Groetjes
Miran

Safrena

Hey Miranda

Welkom op het forum

Vaak pikken/trekken  parkietjes hun veertjes inderdaad uit van stress maar ook van verveling of frustratie

Zorg dat er voldoend en afwisselend speelgoed is voor je parkietjes

Ook lees ik dat je drie parkietjes hebt.
Persoonlijk vind ik een oneven getal nogal zielig omdat er dan meestal een parkietje toch achterblijft (alleen blijft) terwijl het andere een koppeltje vormt en lekker kroelt en knuffelt.
Misschien een idee om ook voor hem/haar een vriendje bij te doen

vele groetjes

Miranda

Hoi Hoi,

Dank je wel voor je reaktie.
De reden waarom ik 3 parkietjes heb is omdat er recent een grasparkietje overleden is :(  Diegene met wie hij samen zat is nu de hele dag aan het zoeken. We zijn bezig voor een nieuw vriendje :D maar het gaat me nog wel aan het hart van het overleden vogeltje.

"De kale" zit ook samen met een vriendinnetje met wie het overigens hartstikke goed gaat. Speeltjes zat in en rondom de kooi, daar ontbreekt het ze niet aan.
Hij eet goed, slaapt goed en drinkt goed en speelt zo nu en dan.

Nu heb ik eens rondgevraagd en nu blijkt dat meerdere mensen die bij desbetreffende dierenzaak hun vogeltjes hebben gehaald hier ook last van hebben. Kan het daar iets mee te maken hebben?