Wat Voor Soort Parkiet?

Gestart door Suusie86, februari 06, 2006, 17:41:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suusie86

Hallo,
Ik ben me aan het verdiepen over parkieten omdat ik er graag 1 wil. Nu lees ik dat er verschillende soorten zijn, de grasparkiet, de engelse parkiet, de catherina (ofzo) parkiet en ga zo maar door...

Mijn vraag was, zit er tussen deze parkieten grote verschillen qua tam krijgen?


sasjuh

Het verschil tussen de grasparkiet en de engelse grasparkiet is de grootte...

De engelse is namelijjk groter dan de grasparkiet.. en voor de rest moet je op de rest wachten want daar weet ik het antwoord niet op :P

Kleintjes

Hoihoi en welkom hiero :D
Misschien kun je met google eens op zoek gaan voor meer informatie over de soorten parkieten, en er zijn vele sites met allerlei info over parkieten.

Hoop dat het n tip voor je is.

Groetjes van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

In de soort zelf is er niet echt verschil bij parkiet,maar in het karakter zowiezo.Al ga je kijken of je 2grasparkieten even snel tam krijgt,of 2catharinas of gewoon een grasparkiet en een catharina vergelijkt,het karakter is bij iedereen (elk mens en dier) verschillend en daar hangt dan ook vannaf of ie je de parkiet sneller tam krijgt of niet. :)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Suusie86

En qua praten? Zit daar nog verschil in?

Sonja

Hoi Suusje,

Zelf heb ik geen ervaring met catharinaparkieten, maar misschien heb je hier iets aan:

http://members.lycos.nl/jadazoozer/photoalbum19.html

Groetjes, Sonja.

Suusie86

Ik zit toch te denken aan een grasparkiet.
Overal lees ik dat het het beste is om een vogel aan te schaffen die net uit het blok is. Alleen lees ik ook dat mannetjes sneller tam worden dan vrouwtjes(over het algemeen), dus wil ik graag een mannetje. Alleen het geslacht is toch nog niet te bepalen op die leeftijd?

Parkieten-Freak

#7
Citeer.................Alleen lees ik ook dat mannetjes sneller tam worden dan vrouwtjes(over het algemeen), dus wil ik graag een mannetje...............
[snapback]21624[/snapback]
Waar heb je dat gelezen? Het is niet waar namelijk. Tam maken hangt veel meer af van het karakter van de vogel dan van de sexe. Daarnaast speelt leeftijd ook nog een rol alsmede de ervaring en de hoeveelheid geduld van degene die het vogeltje tam gaat maken.


Suusie86

Weet niet precies meer waar ik dat las, dat ging over praten en tam maken van grasparkietjes. Is het wel zo dat mannetjes sneller babbelen?

Het beste is dus er 1 van een kweker te nemen die al handtam is? En dan maakt het geslecht verer niet uit qua spraak/tamheid

Safrena

Hey Suusie86


Welkom op het forum


Het beste kun je inderdaad een parkietje halen bij een goede en ervaren hobbykweker

Let wel dat je parkietje niet jonger is dan 6 à 7 weken zodoende je parkietje zelfstandig kan eten

Wat beterft het tam maken en spreken sluit ik me aan bij parkietenfreak. zowel popjes als mannetjes kunnen heel goed tam worden en spreken.

Ik heb twee popjes en mijn eerste meisje is ook supertam en mijn andere meisje iets minder maar  ook tam ;)

Vele groetjes

Suusie86

Bedankt voor alle reacties!

Ik ga maar eens gauw kijken voor een kweker bij mij in de buurt, zijn er onder de kwekers ook "broodfokkers" zoals in de honden en rattenwereld(waar ik wel bekend mee ben)? Waar moet ik op letten als ik naar een kweker ga?

maartje

he hoi,
jorijn heeft hier een goed stuk over geschreven

http://forum.parkietenweb.nl/Aanschaf-Van-...kiet-t1546.html

staat boven aan als Sticky

succes maartje