Determineren Sexe

Gestart door thexfile, februari 13, 2006, 15:16:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile

hoi vraagje.

nu heb ik al een enige tijd parkieten zoals jullie allicht weten.
weet inmiddels hoe je zeg maar de sexe kunt onderschijden...

dit kan soms lastig zijn zeker als ze jong zijn  maar nu vroeg ik me dit af wat betrefd de sexe...

het is mij opgevallen dat mijn mannetje altijd erg warme voetjes heeft , en als op mijn schouder zit en in mijn nek zijn adem blaast door zijn neus dat deze koud is...

bij mijn popje heb ik juist gemerkt dat haar voetjes altijd steen koud zijn en haar adem alijd lekker warm is.

nu is mijn vraag is dit nu altijd per sexe zo ??

in de zin dat :
mannetjes : warme voetjes / koude adem
vrouwtjes : koude voetjes / warme adem

dit komt nl bij mensen ook voor .

vroeg mij nu dus af of je zo van jongs af aan een mannetje van een vroutje kan onderschijden zonder dat je dat op dat moment aan de neusdop kan zien ??

vroeg ik me gewoon af...

Ingrid

Hoi Thexfile,

Ik heb er nog nooit van gehoord, dat je op die manier de sexe zou kunnen onderscheiden.
Volgens mij gaat dat ook niet op, want mijn popje heeft afwisselend warme en koude voetjes, net als mijn mannetje trouwens.

Groetjes, Ingrid

Safrena

#2
Hey Thexfile

Zoals Ingrid al zei:
het geslacht is niet te bepalen door de warmte van de pootjes.
Mijn meisjes hebben ook afwisselend koude en warme pootjes maar meestal warme pootjes

Vele groetjes

Sara

#3
Dat van die warme en koude voetjes lijkt me nogal moeilijk voor geslachtsbepaling..Ik zou gewoon naar de neusdop kijken.
Bij mij is nog iets anders opgevallen bij verschillende geslachten.
Misschien ligt dat aan mij maar bij mijn 5grasparkietjes die ik heb en gehad heb..Is het silouet heel verschillend tussen mannetjes en vrouwtjes.De vrouwtjes zijn erg slank en als ze gewoon ontspannen op hun stok zitten loopt hun kopje tot hun poten recht naar beneden.Ze zijn erg smal en lang.Bij de mannetjes is dat anders.Als ze ontspannen op hun stok zitten zijn ze heel rond en diep ingedoken en klein.En wat karakter bertreft..Vrouwtjes zijn iets eigenwijzer dan mannetjes bij het tam worden en ze worden minder graag tam dan mannetjes.Toch is dit niet altijd waar als ze ontspannen zijn omdat ze dan hun vleugels wel eens een beetje open doen zoodat ze dikker lijken.Maar als je hun goed observeert zie je wel duidelijker dat vrouwtjes langer en smaller zijn dan mannetjes..
Dat is mijn conclussie..

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

#4
Croky (mannetje) heeft ook afwisselend warme en koude pootjes.