Tam Maken

Gestart door lucas, februari 04, 2006, 21:29:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lucas

hoi
heb even een vraag kan je een parkiet die zijn hele leven in een voilere heeft geleefd in een kooi tam maken?
:unsure: dat zou wel heel fijn zijn maar weet niet of het kan voor dat ik er aan begin
groetjes

smartie

Hoe oud is de parkiet dan? Dus hoe lang is 'al zijn hele leven'?

Een jonkie uit een blok in een voliere is gewoon tam te krijgen. Ik heb ook eens een parkietje van een maand of 5 alsnog tam gekregen. Maar dat kost alleen meer tijd en geduld. Je moet immers het vertrouwen van de vogel winnen en als ze jonger zijn (en dus minder ervaringen hebben) gaat het gewoon makkelijker. Zit de vogel echt al jaren in een voliere dan heb je denk ik weinig kans maar onmogelijk is het niet...

Chicko

#2
Mijn parkieten komen ook uit een voliere ! ik ben er ook  aan begonnen , het klinkt dom maar het is wel mogelijk om ze tam te maken !
1 Van mijn parkieten heet Chicko een mooie gele grasparkiet
als je af entoe eventjes met het hand in het hok gaat dan worden ze vanzelf rustiger !
maar die man van die volliere kom tog ook elke dag het hok in om te voeren !
daar raken ze op een gegeven moment aan gewend  ! :closedeyes:
Gr0etss en snavelkusjes Van Sabine Syllvester en Chicko

Waarschijnlijk heb jij het over jonge grasparkietjes. De vraag die hier gesteld wordt, gaat over een parkiet die niet anders gewend is dan zijn hele leventje in een voliere te hebben gewoond. Dat is wel een verschil ;).