Gevallen.

Gestart door Irisje, februari 03, 2006, 12:24:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Irisje

Hoi parkietenfreaks,

Vanmorgen ben ik heel erg geschrokken toen ik beneden kwam.
Ik zag op de onderste zitstok en in de bak zelf bloed.
Ik gelijk naar de parkieten kijken en nu heeft mijn jongste bloed.
Het bloed zit onder zijn vleugels. Hij is waarschijnlijk van zijn stok gevallen vannacht en is ergens langs geschuurd, een andere verklaring heb ik er niet voor.
Ik heb hem even geobserveerd en hij beweegt de vleugel wel hij ging ook gewoon eten en spelen. Hij heeft de vleugel ook uitgebreid zitten wassen.
Hij gedraagt zich nu wel gewoon normaal. Ik weet alleen niet of hij nog kan vliegen omdat hij nog niet tam is en nog niet uit de kooi komt.
Moet ik me toch zorgen gaan maken of niet?

Groetjes Iris

Jippie

Hoi Iris,

Ik zou toch even langs de dierenarts gaan. De dierenarts kan je parkietje even helemaal nakijken. Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van een breuk, is het zaak er zo snel mogelijk bij te zijn.

Heel veel succes!

Laat je even weten hoe het verder gaat?

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Ingrid

Hoi Iris,

Ik zou het even in de gaten houden. Als je zegt dat hij zijn vleugel wel normaal gebruikt, lijkt mij dat er geen sprake is van een breuk.
Wanneer je merkt dat hij de vleugel laat hangen of trilt met zijn vleugeltjes dan wijst dat op pijn. Een bezoekje aan de dierenarts is dan wel op zijn plaats.

Groetjes, Ingrid

Irisje

#3
Hoi,
Ik heb Puckie vandaag heel goed in de gaten gehouden. Ik heb hem zelfs even uit de kooi gehaald. Hij kan nog gewoon vliegen en is net zo actief als altijd. Hij laat ook zijn vleugels niet hangen en ze trillen ook niet. Ik ga het natuurlijk nog goed in de gaten houden, maar vooralsnog zie ik een bezoek aan de arts niet noodzakelijk. Zodra ik een verandering merk ga ik natuurlijk zo snel mogelijk een afspraak maken.
Bedankt in ieder geval voor jullie reactie.

Iris