Gedrag Van Rocky...

Gestart door IridiuM, februari 02, 2006, 14:54:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IridiuM

Hallo!

Mijn grasparkiet Rocky is òf een aandacht trekker of heeft wat anders.

Als hij in de kooi zit gaat hij nog wel eens, als wij langs lopen, op zijn rug liggen met de pootjes in de lucht, of gaat in een hoekje zitten graven. Dus na een paar keer doen ligt al het zand op 1 bult. Als je dan je hand in de kooi stopt, gaat hij er op zitten en is ook zo de kooi uit.

Is dit aandacht trekkerij, stoer doen, of zou hij jeuk/pijn hebben. Dus door het graven leidt dat hem af... Of wil hij zo graag bij ons in de kamer zitten?


Een ander iets, als ik hem op de schouder heb zitten en ik praat tegen hem doet hij niets, kijkt mij aan en lijkt wel aandacht voor mij te hebben. Wij zeggen heel vaak Rocky, als hij in de buurt is, om hem het zo te leren het ook te zeggen.
Maar nu het vreemde: als hij op mijn schouder zit en ik zeg een paar keer Rocky, en doe mijn mond wat open wil hij mijn tanden schoonmaken, of in mijn mond klimmen. Is dit ook stoer doen, of denkt hij  Hee ik word geroepen dus ik ga op zoek naar de 'stem'?  :D  :lol:

Wie heeft ook zoiets meegemaakt, of weet wat dit alles wil zeggen?
Of heeft een grasparkiet met gek gedrag, of een grasparkiet die stoer wil doen?

Groeten van IridiuM en Rocky (op mijn hoofd)  :lol:

Sonja

Hoi Iridium,

Vertoont Rocky dit gedrag (pootjes in de lucht, en graven in een hoekje van de kooi) alleen als hij jullie in de gaten heeft, of ook als hij alleen is?
En wat doen jullie als hij zo doet? Laten jullie hem dan de kooi uit?
Ik vermoed dat het Rocky daar om te doen is, en krijgt hij daar zijn zin in dan blijft hij het doen. Hij merkt zo immers dat het "werkt". ;)
Hij doet dit dus omdat hij op deze manier jullie aandacht krijgt.

Het feit dat Rocky in je mond is geinteresseerd kan zeker komen omdat daar het geluid uit komt. Mijn parkietjes vinden mijn mond ook heel leuk en komen er vlakbij zitten als ik tegen ze praat. ;)
Toch raad ik het je af om toe te laten dat Rocky in je mond komt of aan je tanden zit.
In de menselijke mond zitten veel bacterien die schadelijk zijn voor je parkietje. Niet doen dus.

Er is niets aan de hand met jullie Rocky hoor, het is gewoon een lieve gezellige parkiet die heel graag bij jullie wil zijn. ;)

Veel plezier met je gevleugelde vriendje.

Groetjes, Sonja.

thexfile

#2
weet niet hoe oud hij is....??

vind het opzig wel een coole truk om dood te spelen , maar kan me voorstellen dat het zorgwekkend is....

weet ook niet hoe lang je hem in die kooi hebt... ??

maar als ik dit zo hoor is hij gewoon niet gewend om opgesloten te zitten of hij vind zijn kooi te klein....

door dat dood doen probeerd hij jou aandacht te trekken , waardoor jij de kooi opend en hij zoals je omschrijft snel weer buiten is....

hetzelvde probeerd hij met graven , hij is van menig zo onder de tralies door te kunnen graven en zo te ondsnappen....

klinkt als een heel pienter vogeltje.....

hij zal gewoon moeten wennen aan zijn huisje dat hadden de mijne ook....

persoonlijk zou ik meer met je vogel gaan praten op ooghoogte en ook luisteren naar zijn verhaal..... je kan hem bijv vertellen wat je aan het doen bent wat je gedaan hebt de hele dag en zo.... klinkt allicht stom maar het werkt bij de mijne.....

dat 2e....

tjaaaa als je wat meer gelezen hebt raden ze dit gedrag af en moet je niet stimuleren gezien dat spekesel giftig kan zijn voor hun of zo iets.....
tis in iedergeval niet bevorderlijk en af te raden....

hij vind jullie wel lief , maar hij moet je niet als partner gaan zien....

volgens mij niets mis met de vogel , moet allicht wat meer gestimulerd worden allicht...

ps sonja je bent sneller dan mij hihihi terwijl we volgens mij tegelijk zijn gaan typen  ;)  hahahah  :P

IridiuM

Hallo Sonja,

Ik keek laatst een keer door de ruiten naar binnen, en zag hem ook graven en even op de kop liggen. Het kan ook zo zijn dat hij zichzelf weerspiegelt ziet in de bak... en denkt laat ik er eens heen graven.

Ik zal mijn mond wel houden als hij er in wil :)
en anders poets ik mijn tanden wel eerst... hahaah, nee het lijkt me verstandig dat hij maar uit mijn mond blijft.

Bedankt voor de reactie

Groeten van ons!

IridiuM

zo weer een reactie, had die nog niet gezien...!

rocky is nu zo'n 2 maand oud, en zit vanaf het begin in deze kooi,

Ik houd hem in de gaten en ik zal de tips opvolgen thexfile!
ook jij bedankt!