Speeltjes

Gestart door Blackbahamut, februari 01, 2006, 21:07:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blackbahamut

Ey, ik ga binnenkort een eigen kooi voor me parkiet maken, en wil nieuwe speeltjes voor hem kopen om hem nog blijer te maken, weet iemand hier misschien een website waar ik allerlei plaatjes kan zien van parkieten speeltjes? elke site zou handig zijn ^^

Ik had ook nog een ander vraagje, kunnen parkieten kleuren leren? mijn parkiet wilt graag spelen zodra ik hem iets geels laat zien, dus ik wil hem leren dat het geel is, zodra ik dus geel zeg, of zeg pak geel dat hij dat begrijpt, is dat mogelijk?

Alvast bedankt :)

Pam

Hé Blackbahamut,

Kijk eens op deze site.
Ik heb er zelf geen ervaring mee om te bestellen via deze site maar ik heb op dit forum ergens eens gelezen dat het wel betrouwbaar is.

http://www.sandraspetsparadise.nl/shop/index.php?cPath=30_75

Groet Pam
Toedels Pam en Willem

thexfile

#2
hier is alvast een link met een zaak waar ze veeeel hebben....
dierenzaak link met speeltjes

en over die kleuren , ja persoonlijk denk ik van wel gezien mijn hele huis fel gekleurd is....

ben ook eens met dat ze net als kleine kinderen zouden zijn.
als je dit aan houd weet je allicht dat jonge kinderen / dieren erg aangetrokken zijn tot vooral primaire kleuren zoals geel , rood , blauw , en verder alle felle en kontrasterende kleuren....

mijn aanpak zo ver is , praat geen baby taal  :excl:
wees gewoon jezelf en zeg in je eigen woorden , dat is geel of zo...
als je dit vaker herhaald zal hij weten dat dat geel is etc...

vb. mijn oudste was dus 7 en ja allen , niet hand tam . een onmogelijk opgaven zo lijkt...

na mijn aanpak is hij na iets minder als een jaar al zo ver dat hij vrijwillig bij mij komt zitten zelfs op de vloer of op mijn schouder etc...

in het begin was hij ook als de dood voor de ziekenwagen en de polite.