Speeltjes

Gestart door Blackbahamut, februari 01, 2006, 21:07:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blackbahamut

Ey, ik ga binnenkort een eigen kooi voor me parkiet maken, en wil nieuwe speeltjes voor hem kopen om hem nog blijer te maken, weet iemand hier misschien een website waar ik allerlei plaatjes kan zien van parkieten speeltjes? elke site zou handig zijn ^^

Ik had ook nog een ander vraagje, kunnen parkieten kleuren leren? mijn parkiet wilt graag spelen zodra ik hem iets geels laat zien, dus ik wil hem leren dat het geel is, zodra ik dus geel zeg, of zeg pak geel dat hij dat begrijpt, is dat mogelijk?

Alvast bedankt :)

Pam

Hé Blackbahamut,

Kijk eens op deze site.
Ik heb er zelf geen ervaring mee om te bestellen via deze site maar ik heb op dit forum ergens eens gelezen dat het wel betrouwbaar is.

http://www.sandraspetsparadise.nl/shop/index.php?cPath=30_75

Groet Pam
Toedels Pam en Willem

thexfile

#2
hier is alvast een link met een zaak waar ze veeeel hebben....
dierenzaak link met speeltjes

en over die kleuren , ja persoonlijk denk ik van wel gezien mijn hele huis fel gekleurd is....

ben ook eens met dat ze net als kleine kinderen zouden zijn.
als je dit aan houd weet je allicht dat jonge kinderen / dieren erg aangetrokken zijn tot vooral primaire kleuren zoals geel , rood , blauw , en verder alle felle en kontrasterende kleuren....

mijn aanpak zo ver is , praat geen baby taal  :excl:
wees gewoon jezelf en zeg in je eigen woorden , dat is geel of zo...
als je dit vaker herhaald zal hij weten dat dat geel is etc...

vb. mijn oudste was dus 7 en ja allen , niet hand tam . een onmogelijk opgaven zo lijkt...

na mijn aanpak is hij na iets minder als een jaar al zo ver dat hij vrijwillig bij mij komt zitten zelfs op de vloer of op mijn schouder etc...

in het begin was hij ook als de dood voor de ziekenwagen en de polite.
gezien ik voor mijn deur een drukke verkeersader heb en er dus wel dagelijks een brandweer , politie , of ambulance voor bij komt was dat een probleem....

ik heb hem er opgewezen net als kleine kinderen "ja blauw das de ziekenwagen , die is geel zie je hem ( dan wijzend naar de wagen ) " dat werpt zijn vruchten af en soms negeerd hij het geluid totaal en soms zie je hem de wagen na kijken als hij hem hoord aankomen....

nogmaals mij tip is beschouw ze als je eigen kind.
betrek ze in je leven , vertel waar je heen gaat en wanner je terug komt , en ja de mijne kunnen zelfs klok kijken.... ( is wel erg toevallig als ze nu al een half jaar lang op het zelvde tijdstip aangeven dat ze willen slapen , je kan je horloge er op gelijk zetten )....

ik denk als je dat doet dat ze je heel veel gaan vertrouwen en dat je ook best wel dingen zuld kunnen zien / horen waar je van denkt ben ik nu gek....

nogmaals dit is mijn opinie en ja zou zeggen allicht is het wat voor je maar bij mij werkt het....

Irisje

http://www.dierenwebshop.nl/

Op deze site heb ik zelf een speeltuin gekocht voor mijn vogels. Zeer goede levering. Betrouwbaar. Ook goedkoper dan onderstaande site.

http://www.sandraspetsparadise.nl/shop/index.php?cPath=30_75

groetjes iris

Blackbahamut

thanks for the reply's ik zal op de site's kijken ^^ en leuk uitgelegt thex ^^

Sara

Halloo,

Hier nog een site met speelgoed voor parkietjes.Er is ook speelgoed bij voor papegaaien maar dat verschil zie je wel goed tussen papegaaien en parkietenspeelgoed ;)
Veel geluk met speelgoed kiezen,enneh de meeste parkietjes zijn verzot op schommeltjes en touwtjes..Maar bij elke parkiet is dat natuurlijk verschillend.Mijn Paco zit niet graag op z'n schommel en m'n andere 3parkietjes zijn er verzot op..En Noah..die is dan weer dol op speelgoed met kleurige kraaltjes aan.Ook spiegeltjes vallen in de smaak.Alvast veel geluk met kiezen! :D

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes