Me Parkiet Ging Zomaar Braken

Gestart door umut parkiet, januari 29, 2006, 17:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

umut parkiet

Ik heb een parkiet van ongeveer 14 weken hij is bij ons al een maand ongeveer. Vandaag mocht ie even vliegen, hij was ook vrolijk heen en weer aan het vliegen maar na een uur of twee begon ie raar te doen, hij ging steeds met zijn kop zo van boven naar beneden te bewegen ik schrok best wel ik dacht dat er iets vast zat in zijn keel ofzo daarna begon ie te braken .wat kan het zijn?? ik zorg altijd goed voor hem enz

Even tekst duidelijk gemaakt
gelieve geen msn taal te gebruiken
hier op het forum
gr safrena

Sonja

#1
Hoi Umut parkiet,

Welkom op het forum! :)

Je parkietje haalt op deze manier wat zaadjes naar boven, waarmee hij (waarschijnlijk een favoriet speeltje of iets anders, waar hij gek mee is) wil voeren. Dit is normaal gedrag waar je je geen zorgen om hoeft te maken.
Een alleen gehouden parkietje zoekt, bij gebrek aan een soortgenootje, een speeltje uit, of een ander voorwerp, of zelfs zijn grote mensenvriend, om  te voeren. Een verliefd parkietenkoppeltje voert elkaar.

Anders wordt het, als je parkiet voortdurend zijn krop leegbraakt, en er bij het braaksel een vies ruikend slijm zit, dan kan het zijn dat hij een kropontsteking heeft, waarvoor je naar de dierenarts moet, zie deze link:

http://www.parkietenfreak.nl/ziektengtmm.php

Maar het lijkt me niet dat dit bij jouw parkietje het geval is. ;)

Groetjes, Sonja.

umut parkiet

#2
ja bedankt sonja voor je informatie het was ook voor het eerst maar ik zal jou advies volgen als het inderdaad voordurend hehaalt..

smartie

Ons parkietje voerde ons ook altijd zaadjes als ie helemaal enthousiast 'verliefd' tegen ons deed. Wij vingen ze dan op en voerden ze terug...