#16, #17 en #18...

Gestart door Dick uit Aruba, april 25, 2005, 04:00:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dick uit Aruba

Ik heb deze avond (zondagavond) 3 parkieten gehad van een persoon die verklaarde dat zijn kleine kinderen er waarschijnlijk allergisch voor zijn. Nu gaat bij hun alle dieren de deur uit. Vier honden en drie grasparkieten.   :shock:

Ze kennen mij, dus was ik de eerste aanspreekbare. Deze parkieten stonden altijd op de warande in een ronde o zo roestige kooi met verticale spijlen.  :x Het zijn twee poppen en een man.

Omdat ik ze graag met daglicht goed bekijken wil, heb ik ze natuurlijk nu in quarantaine gezet. Eén popje heeft een vies achterwerk en alle drie zijn zeer smerig door de roestige tralies. Eén popje heeft een bruine neusdop, de andere een veel donkerder neusdopje. Ik moet dat straks nog even met daglicht bekijken.  :?

Toen ik thuis kwam heb ik ze ook even nat gespoten. Het vuil droop werkelijk van hun veren af.  :x De vuiligheid van het vieze achterwerk van één van de popjes kwam hiermee gelijk ook een beetje los. Ik hoop dat er niets met haar is of niets met de anderen.

Nu staan de in een frisse kooi het horizontale spijlen, schone bakjes, schoon voer, vers drinkwater, mineraalblokje en ook een stukje trosgierst.  :) Ik hoop dat ze de schik van de reis en mijn handen gaan overleven. Ze zijn ongeveer drie jaar oud, maar zijn net zo groot als goedgevoede grasparkieten van 3 maanden oud.

Ik ben in ieder geval blij dat ze bij mij staan zodat ik er wat zorg in kan steken. Nog even op mij kale kop krabben voor de namen. Als ze de komende 24 uur doorkomen, dan zie ik voor hun het zonnetje al schijnen.

Jorijn

Sommige ouders nemen alleen maar een parkietje omdat hun kindje er een in de winkel zag en hem zo leuk vond  :shock:
Maarja we weten zeker dat ze bij jou in goede handen zijn :D

En dus weer 3 parkieten erbij .. Hoeveel heb je er nu ? Ik ben de tel kwijt geraakt  :roll:
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Ingrid

Hoi Dick,

Vol verbazing lees ik altijd jouw berichtjes, wat zielig voor die arme beestjes. Maar gelukkig hebben ze nu een thuis gevonden waar ze super verzorgd gaan worden. En redden gaan ze het!!! Met jouw verzorging, dierenliefde en aandacht kan dat gewoon weg niet anders.

Petje af voor jou: een echte dierenvriend!!!

Gr. Ingrid

Parkieten-Freak

Ook mijn complimenten Dick! Fantastisch wat je allemaal voor de vogels doet!
Ik ben ervan overtuigd dat dit gevleugelde trio net zo mooi en gezond wordt, als jouw huidige parkietjes.
Enne namen, daar wil ik je wel bij helpen....
Voor de kerel: Apollo
Voor beide parkietendames: Iris en Hera :P
Succes Dick!


Safrena

Hey dick

Wow nog parkietjes erbij :P

Een echte schande vind ik het nog steeds hoe sommige mensen nog steeds hun beestjes zo verwaarlozen :x

Ben heel blij te horen dat ze bij jou nu zijn. dan ziin ze in een hele goede en liefdevolle thuis op genomen.

Ik hoop ook dat ze het overleven maar zoals ingrid en parkietenfreak ook al zeiden bij een echte dierenliefhebber als jij kan het niet anders  :wink:

veel succes met je nieuwe vriendjes

vele groetjes

ps: hou jeons op de hoogte

Ingrid

Oeps de tekst is toch niet zo heel goed zichtbaar geworden....
Luna bespreekt met Blizzard in een onderonsje hoe geweldig ze Dick vinden.

Luna: Hé, heb je het al gehoord, er is een echte dierenvriend gesignaleerd!!
Blizzard: JA!! Dick uit Aruba, hij verdient een echte dierenvriend award!!


Dick uit Aruba

Citaat van: Ingrid op april 25, 2005, 09:47:05
Hoi Dick,

Vol verbazing lees ik altijd jouw berichtjes, wat zielig voor die arme beestjes....

Nu je dat zo zegt, voel ik de drang om een kleine verklaring af te geven.

Er had gezegd kunnen worden: "Ik heb drie parkieten gehad omdat hun kinderen er allergisch voor waren. Ze waren wel een beetje stoffig omdat ze buiten stonden."

Ja, dat zou zo kunnen, maar betekend wel dat ik de negatieve kant over het hoofd zou zien! Als ik iets herkent waar ik onvrede mee heb, wil ik dit graag kwijt op een forum zoals deze. Andere (wannebe) vogelliefhebbers moeten natuurlijk het verschil kunnen zien tussen goed en fout.

Op dit kleine eilandje Aruba gebeuren veel dingen waar ik absoluut tegen ben, en ik zal nooit verzuimen om dat te melden. Omdat het hier zo klein is, komt men er ook sneller mee in aanraking. Om die reden lieve dierenvrienden heeft "Dick uit Aruba altijd wel wat"  :lol:

Bedankt allemaal voor de reacties en bedankt Ingrid voor de grappige foto!  :P

Bedankt Parkieten-Freak voor de namen. Apollo? Nah...maar voor de namen voor de meisjes zal ik even serieus in overweging nemen.

Dick.

Meltjuh

Wat leuk Dick dat je weer parkietjes erbij heb! Een echte dierenredder in nood =D>
Ik vind namen van een griekse god leuk zoals: Poseidon, Hades en Zeus  :D maar ook Egyptische zoals Isis Set en Ra.
Smaken verschillen :lol:

Dick uit Aruba

efkus een update...

De drie geadopteerde rakkers doen het goed. Ontlasting van alle drie ziet erg redelijk gezond uit. Ik vind de ontlasting nog wel een beetje te donker, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk wel liggen aan het soort zaden wat ze hebben gehad. De twee dames zijn niet echt vriendinnen van elkaar, maar dat kon ik verwachten. Twee dames en een vent kan nooit goed gaan.

Ze eten en drinken alledrie en ze hebben zelfs nog gesnoept van bruin brood, appel en andijvie. Het meisje met de vieze achterste, voelt zich waarschijnlijk een stuk frisser nu het bijna weg is. Een paar keer heb ik ze nat gespoten met de plantenspuit. Ze zaten immers helemaal onder de roest. Het is natuurlijk nog niet weg, maar we zijn op de helft.

Toch denk ik dat met één van de dames naar de dierenarts ga. Ik vind de ongevederde kring om haar ogen te groot voor mijn zin. Het kan best haar leeftijd zijn, maar toch... Ik heb ze nog niet zien krabben of pulken, dus hebben ze waarschijnlijk geen last van ongedierte.

Er was nog een dame met een zeer donkere neusdop. In daglicht zag die dop er gezond uit. Ik denk dat het toch ook met de leeftijd heeft te maken. Ik kon in ieder geval niets op het internet vinden wat mij vertelde dat zo'n neusdop abnormaal zou zijn.

Tam? Vergeet het maar! Daar ben ik nu veelte laat voor en hun veelte oud. Desalniettemin gaan we natuurlijk nooit opgeven. Ze waarderen mijn aandacht wel en ik denk dat we best goede vrienden kunnen worden (al is het op een veilige afstand) :)

Als ze gereed zijn om bij mijn andere grasparkieten gezet te worden, gaat ze natuurlijk gelijk op de foto en online, maar ik wacht hier voor de zekerheid toch nog eventjes mee.  :-k

Tja...nu de namen...
Het kereltje is een groene wildkleur en gaat heten "Playboy". Hij is immers gekomen met aan iedere vleugel een dame.  :wink:
Eén van de dames is wit met zwarte neusdop en gaat heten "Dotje". Zij heeft immers een dot zwart op haar neus.  :^o
De andere pastelgele dame met vuil achterste gaat heten "Keetje". Van "Keetje tippel" vanwege haar achterste.  :oops:

Dick

Kuslar

Hi Dick

Je kan echt aan je merken dat je veel verstand hebt van parkieten. Toppie!!!
Ik hoop dat de "bejaarde" parkieten het gaan redden en dat ze straks lekker bij de andere kunnen zitten.
De namen vind ik fantastisch. Ik ben niet zo vindingrijk voor namen.

Safrena

Hey Dick

Tja twee dames en een man neen dat zorgt inderdaad wel dat ze geen beste vriendinnen zijn.
Die kale plek zou dat misschien kunnen komen dat ze toch al eens gevochten hebben :?
Als er meer dames dan mannen zijn gebeurt dat wel vaker.

Ik denk wel dat ze betere vriendinnen zullen worden eens ze bij je andere parkietjes zijn. Dan zijn er heren voldoende :) :wink:

Hihi de namen vind ik ook weer heel leuk bedacht :P

Kijk alweer uit naar de foto's . 8)

vele groetjes

Dick uit Aruba

Inmiddels staan Playboy, Keetje en Dotje ook in mijn avater. Vandaag heb ik twee valkjes gekocht en in de nieuwe volière geplaatst. (Spider en Bumper) Ook hun staan in mijn avater.  :wink:

Foto's staan op mijn site, maar door een technisch probleem blijkt mijn site nu niet altijd bereikbaar te zijn.  :?

..ennu...jullie wisten het al, maar ik ben op mijn 22 vogeltjes zeeeeeer trots! :P

...en over een week of drie komen er 2 grasjes bij. Hier zal ik het dan bij laten..echt waar!  :^o  O:)

Als laatste, wil ik jullie even een plaatje laten zien van het valkje Spider. Is hij niet prachtig?

- Zie bericht met foto een stukje verderop -

(Ik hoop dat het zichtbaar is ivm het technische probleem wat er is met mijn domeinnaam)


Dick, Wanneer houd het eens op, Ik wil wel eens weten hoe het er over 3 maanden aan toe is? Nog 5 grasjes erbij :P

En helaas is de foto niet zichbaar :(
Je kan hem als bijlage bij je bericht voegen ;)
Gr Jorijn

Caradow

Citaat van: Dick uit Aruba op mei 03, 2005, 01:53:16
Inmiddels staan Playboy, Keetje en Dotje ook in mijn avater. Vandaag heb ik twee valkjes gekocht en in de nieuwe volière geplaatst. (Spider en Bumper) Ook hun staan in mijn avater.  :wink:

Foto's staan op mijn site, maar door een technisch probleem blijkt mijn site nu niet altijd bereikbaar te zijn.  :?

..ennu...jullie wisten het al, maar ik ben op mijn 22 vogeltjes zeeeeeer trots! :P

...en over een week of drie komen er 2 grasjes bij. Hier zal ik het dan bij laten..echt waar!  :^o  O:)

Als laatste, wil ik jullie even een plaatje laten zien van het valkje Spider. Is hij niet prachtig?



(Ik hoop dat het zichtbaar is ivm het technische probleem wat er is met mijn domeinnaam)

Mmm jij en het er bij laten straks :)  Je bent niet geloofwaardig :P

Zit naar je Avatar te kijken, zie ineens 4 valkjes (had nog niet gelezen) en ja ik lees en ook weer 2 valkjes erbij :P

Dick, volgens mij word het tijd om te verhuizen naar een voliere :):):)
Nog even en je hebt alle parkietjes die op Aruba rondvliegen :D

Dick uit Aruba

Dacht ik jullie vol trots een mooie foto te laten zien, blijkt dat nog steeds een technisch mankement is (sinds de 29e is mijn site al niet meer bereikbaar en daar staan de foto's).

Dan maar op een andere manier.

(Bijlage de foto)

Bedankt Jorijn!

[verwijderd door de admin]

Renate

Een hele mooie foto Dick!!!!!!!

Dick uit Aruba

Hoi vogelvrienden!,

Ik wil toch hier nog even een berichtje / update kwijt over mijn drie geadopteerde parkieten (Playboy, Dotje en Keetje)

Citaat van: Dick uit Aruba op april 27, 2005, 05:01:53
...Tam? Vergeet het maar! Daar ben ik nu veelte laat voor en hun veelte oud. Desalniettemin gaan we natuurlijk nooit opgeven. Ze waarderen mijn aandacht wel en ik denk dat we best goede vrienden kunnen worden (al is het op een veilige afstand) :)
...

Het verbaast de vorige eigenaars van de drie parkieten en ook mij hoe tam Playboy, Dotje en Keetje nu zijn. Niet handtam of zo, maar de vliegen niet weg als ik zeer dichtbij kom of schrikken ook niet als ik dingen doe in de volière. Vooral Keetje (die uit balans was) vind het prettig mij gade te slaan als ik met wat dan ook bezig ben. De vorige eigenaars herkende ze geeneens terug, ze konden ze NIET aanwijzen!!! Ze hebben nu ietwat meer body en maken hun herrie als ze daar zin in hebben. Hun eigenlijke kleur heb ik "teruggewassen".

Met krullende neus en duimen onder mijn armen sta ik voor de volière en kijk naar hun. Ik ben zo trots en vertederd door hun (volgeltjes) dankbaarheid. Ondanks hun 3 jarige leeftijd zijn niet bang van me terwijl ze het wel altijd waren voor iedereen en daar alle reden voor hadden. Ik vind dit iets fantastisch!!!

Dick.

Playboy                           Dotje                      Keetje

Ingrid

Citaat van: Dick uit Aruba op mei 11, 2005, 03:22:05
Ondanks hun 3 jarige leeftijd zijn niet bang van me terwijl ze het wel altijd waren voor iedereen en daar alle reden voor hadden. Ik vind dit iets fantastisch!!!

En juist jouw goede verzorging, aandacht en liefde is de reden dat ze nu niet meer bang hoeven te zijn.  :D/

Sonja

Geweldig, Dick!
Fijn dat al je goede zorgen op deze manier beloond worden! :D
Je bent een grote dierenvriend, dat blijkt ook nu maar weer.
En je parkieten voelen dat feilloos aan. Ze hebben het stuk voor stuk getroffen bij jou!

Groetjes, Sonja.

Tjipie lover

Wow Dick wat zien je parkieten er nu prachtig uit.
Goede daad was dat, je ziet nu inderdaad hoe ze er echt uitzien.
Veel plezier met die 3 supermooie parkieten!
Snavelkusjes Donder en Bliksem.

Safrena

Citaat van: Dick uit Aruba
Hoi vogelvrienden!,...

.... Ondanks hun 3 jarige leeftijd zijn niet bang van me terwijl ze het wel altijd waren voor iedereen en daar alle reden voor hadden. Ik vind dit iets fantastisch!!!

Dick.

Hoi Dick

Wat blij om te horen dat de drie schatjes helemaal opgeknapt zijn.
Jij bent een heel goed voorbeeld aan iedereen dat je met veel liefde, geduld en een goede verzorging al heel wat kan bereiken bij je parkietjes.

Tja en parkietjes weten ook als ze goed en liefdevol verzorgt worden en laten dan hun dankbaarheid op hun manier merken door niet meer bang te zijn en je te vertrouwen  :P

nog veel plezier met je parkietjes

vele groetjes

Meltjuh

GEWELDIG Dick. Ik begrijp hoe trots je ben! prachtige vogeltjes trouwens!
Ze hebben het maar getroffen bij jou!