Vogels & Teflon

Gestart door Parkieten-Freak, oktober 13, 2005, 19:04:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

coca cola

Nou Jorijn heel erg bedankt voor het on-line zetten.
Nu heb ik het kunnen bekijken ik moest werken dus kon het niet zien geen video dus heel erg blij ben ik hier mee en ook het beeld was goed.
Het was ook zeer intresant, maar zou het ook kwaad kunnen als je de deur b.v van de huiskamer dicht zou doen waar de vogels staan zouden ze er dan ook last van kunnen hebben? :blush:  En wat gebeurt er als je de huiskamerdeur dan weer open zet gaan die dampen dan ook gelijk schade aan richten hier word niks over gezegt ik ben hier eigenlijk ook benieuwt naar! Weet iemand hier iets van want ik wil Bartje niet kwijt. :rolleyes:

Parkieten-Freak

#21
Het is niet zo dat "iemand" hier iets weet; hier weten een heleboel mensen een hoop.
Het is overigens wel de bedoeling dat je zelf eerst gaat zoeken voordat je vragen stelt.
Dat geldt dus ook voor Teflon. Het staat al bijna 1 jaar duidelijk uitgelegd op mijn website, Coca-Cola maar je moet het natuurlijk wel even lezen. :excl:

http://www.parkietenfreak.nl/a-teflon.php
Kijk even bij het kopje "tips voor vogelhouders".


coca cola

Ja maar ik wist helemaal niet dat het kwaad kon dus dan weet ik toch ook niet dat er iets over te vinden is maar toch bedankt voor de tip! ;)

Plumeau

De afstand die ze in het filmpje lieten zien verbaast me wel. Ik had nooit ingeschat dat het nog op zo'n afstand een probleem zou zijn :(

De eerste jaren heeft Macha best mazzel gehad, want ze woonde in de woonkamer en de keukendeur stond vaak open bij het koken. Gelukkig is het nooit fout gegaan! Nu woont Macha heel wat verder van de keuken vandaan (de damp moet door 3 meestal gesloten deuren heen en het keukenraam is nagenoeg altijd open).

Missa

Hoi,
Ik zit een beetje in een ambetante situatie, Poco staat namelijk ik de keuken en ik heb mijn moeder er al meerdere malen (tot vervelens toe) proberen van overtuigen dat dit niet goed is voor hem, maar hij mag nergens anders staan van haar! Ze vind het heel vervelend dat hij zo veel vuil maakt (zaadjes en nu pluimpjes enzo)! Mijn moeder is nogal kuisfreak! Ik probeer hem nu telkens we koken even in de veranda te zetten, maar hangen die dampen lang in de keuken? Ik zit er erg mee in hoor!

Groetjes van een bezorgde Missa

Safrena

Hey Missa

hoelang die dampen blijven hangen dat weet ik niet

Echter misschien kun je je ma overtuigen door dit topci te laten lezen en het artikel over teflon op de site van Parkietenfreak.

http://www.parkietenfreak.nl/a-teflon.php

Misschien als ze dit leest en begrijpt hoe erg en schadelijk dit kan zijn dat ze dan toch je lieverdje een andere plaats krijgt.  ;)

vele groetjes


Missa

Ik ga het zeker proberen, ik hoop dat het iets uithaald!
Ik zal we blijven protesteren tot ze uiteindelijk niet anders kan dan toegeven! :D
Groetjes Missa

Parkieten-Freak

#27
De keuken is inderdaad wel de slechtste plaats die je je maar kunt bedenken om een parkietenkooi neer te zetten......... :(
Als het niet lukt om je moeder te overtuigen, dan zal ik in dit topic een brief voor haar schrijven :)
Wie weet helpt dat :)


Missa

Ik heb nu het artikel afgeprint zodat ze het eens rustig kan lezen,ik hoop inderdaad dat het werkt, maar ze leek toch al een beetje bijgedraait! Ik zou hem graag in de woonkamer zetten, maar ja dan zaagt moeder over het stof enzo van die dingen (remember kuisfreak). Ik hou je op de hoogte moest ze niet van gedacht veranderen!! Allesinds bedankt dat je dat zou willen doen zo een brief schrijven!! :D

Groetjes Missa

Patries

Heel erg bedankt Jorijn voor het online zetten!

Helaas is het ons parkietje Luke, precies hetzelfde overkomen. Hij was ons 4 jaar oude grappige, pratende acrobaatje. Vóór deze uitzending zijn we op jouw site terecht gekomen, en kwamen we achter wat de oorzaak was  :angry2:

Hopelijk dat dit 'Teflon' probleem nu meerdere mensen heeft bereikt, die een kooivogel hebben, zodat men er rekening mee kan houden.

Groetjes,

Patricia en Edwin

Parkieten-Freak



manette

Het Teflonverhaal is me duidelijk.
Ik lees ook iets over de antiaanbaklaag in ovens. Mijn Siemens oven heeft een achterwand van katalytisch email. Wie weet of dit iets met Teflon te maken heeft of dat het mogelijk schadelijk kan zijn voor de parkiet?
Op internet lees ik dat katalytisch email een verbining aangaat met zuurstof en zo de ovenwand schoon houdt. Maar wat katalytisch email is, staat nergens.

Pepe zou gaan verhuizen van de (in de winter koude en eenzame) tuinkamer naar de huiskamer. Maar onze huiskamer is ook keuken (wel is de ruimte erg groot, ongeveer 10x5m. en goed geventileerd) dus ik wil eerst weten of die oven een probleem vormt of niet. Wie weet hier meer van?

helma

Hallo,

Er zijn inderdaad verschillende anti-aanbaklagen, waarvan teflon voor de vogels het gevaarlijkst is.

Ik heb zelf enige tijd geleden een anti-aanbakpan gekocht zonder teflon.
Nu zit ik op mijn werk.
Thuis zal ik even naar het merk zoeken, want volgens mij hebben ze ook een website.
Dus toch het gemak van een anti-aanbak, maar niet het gevaar van teflon.

Ze zijn iets duurder dan bijvoorbeeld tefal, maar om het welzijn van onze parkiet heb ik het graag voor over.

Groetjes
Helma.

Parkieten-Freak

#33
CiteerHet Teflonverhaal is me duidelijk.
Ik lees ook iets over de antiaanbaklaag in ovens. Mijn Siemens oven heeft een achterwand van katalytisch email. Wie weet of dit iets met Teflon te maken heeft of dat het mogelijk schadelijk kan zijn voor de parkiet?
Op internet lees ik dat katalytisch email een verbining aangaat met zuurstof en zo de ovenwand schoon houdt. Maar wat katalytisch email is, staat nergens.
[snapback]16155[/snapback]

Katalytisch wil zeggen dat iets fungeert als een katalisator.
Een katalisator zorgt er voor dat een bepaalde (chemische) reactie sneller verloopt.
(Vaak gebruikt men daarbij keramisch materiaal of edele metalen).
volgens mij heeft dit niets met Teflon te maken, maar vraag het voor alle zekerheid even na bij de fabrikant of er Teflon gebruikt is in de ovenwanden! ;)

Emaille (of email) is gesmolten glas aangebracht op aardewerk of metaal.
Heeft ook niets met Teflon te maken ;)


helma

Hallo,

Heb thuis nog even gekeken naar het merk van de pannen met anti-aanbak die ik zelf gebruik.
Het merk is braet.
Hun website: www.braet.nl

Groet
Helma.

manette

Bedankt voor de pannentip Helma, het was niet wat ik wilde weten, maar wel een goede tip. Mocht ik ooit een anti-aanbakpan nodig hebben dan zal ik zeker zo'n Breat overwegen.

Parkietenfreak bedankt voor de uitleg. Ik zal Siemens mailen en hun antwoord hier melden, wie weet heeft iemand er nog wat aan.

Jippie

Hoi!

Ik lees hier heel veel over pannen met Teflon, maar hoe zit het eigenlijk met strijkijzers? Zit het daar ook in?

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!