Leuke Site Met Vogelgeluiden, Nonstop..

Gestart door bluebird23, januari 25, 2006, 14:03:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scotty - Keecko

Hier zijn ze met zijn tweëen en roepen ze ook naar de merels buiten ;)

Jouw parkietje roept, maar krijgt als het ware wel antwoord terug omdat je de vogelgeluiden laat horen. Het zou zieliger zijn als je parkietje roept terwijl hij/zij helemaal geen antwoord terug krijgt (helemaal geen vogelgeluiden hoort).

Toch denk ik dat jouw parkietje het hartstikke leuk zal vinden om een echt vriendje erbij te krijgen :)

Groetjes, Ilse

Ingrid

En nu weer graag ontopic ;)

Groetjes, Ingrid

heartbeatX

Citaat van: Kleintjes op mei 20, 2007, 00:46:24
Hoihoi,

even n kleine reactie op 't berichtje van HeartbeatX als dat mag:

't Kan geen kwaad voor je parkietje. Hij kan hele gesprekken voeren met de 'vogels' die hij hoort. Maar zoals je zegt gaat hij erg roepen, dus ik vermoed dat hij zich alleen voelt. Wellicht 'n idee om 'n maatje voor hem te halen?

Ik hoop dat ik dit berichtje hier mocht plaatsen, anders merk ik 't wel. Ben benieuwd wat anderen eigenlijk denken.

Mijn Kleintjes horen ook vaak de geluiden van buiten, en ondanks dat ze met 4 zijn roepen ze ook naar hun. Dit is compleet normaal gedrag. Ik ga ze niet binnenhouden omdat ze anders buiten vogels kunnen horen. Zelfs toen ik er 1 had (Tweety, voordat ik Pino en Giny terug kreeg van m'n ouders) zat ie ook vaak buiten.

Vogels reageren op vogels, dat is normaal. Overigens vinden mijn Kleintjes die vogelgeluiden echt te gek, ze babbelen er uren mee  :D.

Groetjes en liefs van ons aan jullie


Hoi,, bedankt voor het antwoord, het kan ook zijn dat ie zich alleen voelt, omdat hij pas een aantal dagen bij mij thuis is, en hij is ongeveer 6 weken. Aandacht geef ik hem genoeg, hij zit bijna de hele tijd bij me. Af en toe zet ik hem terug zodat ie kan eten/drinken. Maar hij is tam, dus ik kan er veel mee. Aandacht komt ie in ieder geval niet te kort. Misschien mist ie de andere parkietje uit de voilére van de fokker waar ik hem heb gekocht. Hahaha, hij zit nu op mijn bed waar een aantal knuffels op liggen en daar issie mee aan het spelen en ik hoor nu z'n eerste brabbelwoordjes. Hij gaat praten!!! :D ;DSorry als dit bericht niet gepast is!

Sonja

Maar....nu dan nogmaals:
Weer graag on topic!  ;)


Groetjes, Sonja.

Siempke

Erg leuk  ;)
De mijne reageren erg veel op de Huismus  :P

Miss_maroc

Nog een: http://guusjessite.nl/vogelgeluid.htm

Mij parkietje is gek op het geluid van een huismus!
Dan kwettert hij ook zo leuk mee!  :-\

Marijke;;

Missschien kun je het op je mobiel opnemen?


pris1958

Van Snowy heb ik met mijn mobiele telefoon een video opgenomen waarin hij praat en geluidjes maakt, als ik deze video afspeel gaat hij er promt bovenop zitten en houd dan hele gesprekken met zichzelf. Het is zelfs zo dat als'ie maar ziet dat ik mijn telefoon pakt hij begint te roepen en als hij buiten de kooi is ( vaak) vliegt'ier er prompt bovenop en is met geen mogenlijkheid er af te krijgen voordat ie ZIIN video ziet :-X


maarten328

Ik gebruik altijd youtube voor mijn vogelgeluidjes.

Mijn parkietjes vinden dit bijvoorbeeld wel leuk: http://www.youtube.com/watch?v=3ecinZ1dc5w&feature=related

TenT

Dit is een leuk topic voor als mijn parkietjes nog eens bang hebben van de roofvogel!

Maaike*

Ze blikken of blozen niet bij het horen van de Havik, Eend of Zee arend hier en twetteren gezellig mee. Ik had er al eerder ervaring mee door geluiden van een witkoparend. De Mus is ook hier favoriet.

TenT

Maar ik denk dat hier het probleem is dat er veel valken en sperwers zitten. Ik heb ook duiven en terwijl die buiten aan het vliegen waren had ik Tweety en Toby in hun kooi naast me gezet en toen is er een duif gepakt door een sperwer op nog geen meter van de kooi. En vanaf toen hebben ze bang bij het horen van een roofvogel. Is ongeveer een jaar geleden gebeurd.

Maaike*

Daar zit wat in TenT, dan gaan ze dergelijke vogels met gevaar associëren inderdaad.

Ik heb vorig jaar veel dolfijnengeluiden opgezet, gevolg.. je waant je soms onder water tussen de dolfijnen ;-)