Verliefd Op De Hond ?

Gestart door Pam, januari 25, 2006, 10:03:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pam

Hallo,

Is het mogelijk dat mijn Okkie verliefd is op de hond???????
Als meneer uit de kooi is doet hij niets anders dan bovenop de hond gaan zitten of hij gaat voor z'n neus zitten en zit dan met z'n bekje daar tegenaan te frummelen, dit lijkt op verliefdheid.
De hond vindt het niet leuk als Okkie bovenop hem gaat zitten dus begint dan te happen.
Als Okkie nu uit de kooi is dan heb ik de hond tussen m'n benen liggen zodat hij niet "gepest" kan worden. En ik moet zeggen dat gaat redelijk goed totdat ik opsta en "meneer de vogel" heeft het in de gaten dan wordt de hond weer gepest.
In de kooi heb ik genoeg speeltjes en ook een aantal spiegeltjes zodat hij zich best kan vermaken.
Als ik Okkie 's avonds na zijn vliegbeurt weer in de kooi doen en hij ziet de hond langskomen dan begint hij verschirkkelijk te schreeuwen, zo van "ik wil naar je toe".
Ik weet dat een oplossing zou zijn om ze gescheiden te houden maar dat is voor mij geen optie.
Heeft iemand andere tips hoe ik Okkie kan laten vliegen zonder dat de hond wordt lastig gevallen?
Of eigenlijk bedoel ik: hoe kan ik het Okkie afleren om de hond niet meer lastig te vallen.

Groet Pam
Toedels Pam en Willem

boefje

je kunt de hond bijv even in de gang laten zodat hij er geen last van heeft, voor de rest pas op met het 'happen' parkietjes zijn klein en kwetsbaar vooral tegenover een hond. :(
groetjes boefje

Hureyra

#2
Haha Boefje heeft wel gelijk.
Misschien wilt je parkietje wel spelen.
Parkieten worden alleen verliefd op parkieten denk ik dat is altijd zo !!!
Ik heb nog 1 poes mijn parkieten doen ook zo tegen mij poes.
Soms vind het poes wel irritant hapt niet gaat gewoon weg maar soms spelen ze gewoon.
HiHi DoeiDoei

Sara

Dieren kunnen met alle dieren bevriend worden als ze geen soortgenoot hebben,en ze kunnen hun erg hechten aan dat andere dier (of ze hechten zich aan een mens die ook geen soortgenoot is).Zo is ergens een leeuw bevriend met een varken en een schildpad met een nijlpaard.Maar met een hond en een grasparkietje is het toch opletten geblazen.Er zijn honden die dit toelaten dat een parkietje erop gaat zitten enz..Maar als je ziet dat je hond dit niet niet leuk vindt en er zelfs naar gaat happen,laat je ze best niet bij elkaar. :)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

bosco

CiteerHaha Boefje heeft wel gelijk.
Misschien wilt je parkietje wel spelen.
Parkieten worden alleen verliefd op parkieten denk ik dat is altijd zo !!!
Ik heb nog 1 poes mijn parkieten doen ook zo tegen mij poes.
Soms vind het poes wel irritant hapt niet gaat gewoon weg maar soms spelen ze gewoon.
HiHi DoeiDoei
[snapback]20313[/snapback]


Hai,

:blink: Kijk alsjeblieft uit met de poes.............het is en blijft een jager!!! :excl:

Gisterochtend is mijn 2 maanden oude parkiet (Guusje) overleden omdat de kat de kamer inglipte. Guusje zat op de grond, de kat (die normaal erg slecht ziet door ouderdom) schiet op hem af en pakt hem. Binnen 2 seconden was het met Guusje gebeurd :excl:
Ik kon de kat wel wurgen  :angry2: maar snap ook wel dat het z'n natuurlijke gedrag is.
Nadat ik flink gehuild had heb ik hem in de tuin begraven, hij ligt bij de "liefdesplant". :)

's Avonds ben ik bij een kweker in de buurt een nieuw parkietje (ook net van het blok af) gaan kopen, dat maakt het gemis weer een beetje goed.
Voortaan gaat de kat op de kattenkamer (boven) als de parkiet uit de kooi is.

Ik had nooit gedacht dat m'n kat zo snel de vogel zou ontdekken maar ik denk dat hij het geroken heeft.

Groetjes,
Anke

Sara

#5
Wat spijtig dat je parkiet overleden is,en zeker op zo'n wijze..Ik raad iedereen het dan ook af  om katten en vogels samen te houden..En als je het dan toch doet kan dat wel erge gevolgen hebben :(
Als baasje moet je je verantwoordelijk opnemen en doen wat kan,maar als je niet over de gevolgen denkt voordat je die diertjes samen aangschaft zijn er ook nare gevolgen.Ik blijf er dan ook bij nooit kat(ten) en vogels samen te houden!
Veel sterkte met het verlies van je grasparkietje,en opletten met deze combinatie van huisdieren is de boodschap.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes