Nieuwe Parkietje Gekocht.

Gestart door bluebird23, januari 24, 2006, 13:29:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluebird23

Hallo allemaal,
Ik heb sinds een dag of 4 een prachtige blauw-lila, grasparkiet gekocht, en alles wat hij nodig heeft. :mellow:

Ook heb ik mijn schoonmoeder verblijdt met een mooie groengele grasparkiet. Dit van haar, is vrijwel direkt gewend. Maakt een drukte dat het een lieve lust is.. Hij heeft het naar zijn zin.

Brammetje onze zit stil op het schommeltje en komt er af en toe af... 'zegt' weinig.
de geluiden per dag kun je op èèn hand tellen. Wel reageert hij op mijn veelvuldig praten tegen hem. ( kopje schuin, bewegen van zijn veertjes, mijn richting uit kijken.)'Onzinnige praat soms'.. maar goed, de communicatie is belangrijk. Ik heb geluiden opgenomen, daar reageert hij matig op. Alleen zijn eigen soort, reageert hij meteen op terug.
Maar goed, Hij moet uit zichzelf gaan 'praten'/ zingen/ of wat dan ook.
Ik maak me hier zorgen over omdat ik graag wil dat hij het naar zijn zin heeft.

Wat ik wel doe:
Hem aan mijn hand laten w ennen, hij eet af en toe uit mijn hand, en ik 'dwing' hem wel eens op mijn hand te zitten door mijn vinger, voor/tegen het schommeltje te houden, hij gaat dan verzitten en zit dan op mijn vinger, maar wil er wel graag weer af.

Ik heb hem ook al voorzichtig kunnen aaien op zijn kopje zonder dat ie,  in paniek weg vliegt.

Ik wil zo graag dat hij het naar zijn zin heeft. Wat kan ik doen? Hij doet weinig.
Speelt ook niet.
ALs ik naar mijn  het werk ga, smorgens zet ik een cd op, hahaha want ik heb geen radio.. anders is het te stil. Rond 12 uur ben ik weer thuis..



Graag tips..

groet

bluebird23

Safrena

Hey bluebird23

Welkom op het forum

Een parkietje dat nog maar een dag of vier bij je is, dat is normaal hoor dat hij/zij nog stil is. (Er zijn uitzonderingen die al van in het begin actief zijn. ;) )
Je parkietje moet nog aan alles wennen.

Je kan inderdaad het beste zoals je al bezig bent steeds rustig tegen je parkietje praten en af en toe je hand in de kooi doen.

Veel speeltjes waar hij/zij binnenkort zeker met zal gaan spelen is heel leuk voor je parkietje
Muziek als je niet thuis bent is ook heel goed, dan voelt je parkietje zich minder alleen ;)

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Veel geduld en rustig oefenen is een goed begin ;)

Vele groetjes


bluebird23

CiteerHey bluebird23

Welkom op het forum

Een parkietje dat nog maar een dag of vier bij je is, dat is normaal hoor dat hij/zij nog stil is. (Er zijn uitzonderingen die al van in het begin actief zijn. ;) )
Je parkietje moet nog aan alles wennen.

Dank voor je snelle berichtje terug...Ik heb nu weer vogelgeluiden op staan, hij reageert nu, hoop dat het niet zolang duurt tot hij het naar zijn zin heeft.

gr.

bluebird23

bluebird23

Brammetje heeft zich voor het eerst eens uitgeleeft,
eindelijk!!

Ik heb een site met vogelgeluiden, speciaal de huismus reageert ie op.
Ook af en toe uit zich zelf als er muziek op is..en ik zing of fluit mee. Kijk naar de topic.

Hopenlijk gaat het de goede kant op.

Hij is van blijdachap op mijn hand gesprongen een paar keer..