Schreeuwen

Gestart door Spedder, januari 23, 2006, 15:39:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spedder

onze Speedy is nu 10 dagen bij ons. hij begint al aardig te wennen. Hij is hand-tam en we laten hem s'avonds uit de kooi. We lokken hem op trosgierst en zetten hem dan buiten de kooi. Hij wil namelijk niet zelf eruit of erin. Hoe lang we het deurtje ook open laten staan. Hij begint ook al aardig te kwebbelen. Alleen af en toe schreeuwt hij zo. Wat betekent dat en kun je hem dat afleren?

Hureyra

Hoi Spedder,
UUhhh mijn parkietje was ook zo.
Het was wel makkelijk ik pakte zjn lievelings eten (trosgierst) snoep dus.
Ik deed mijn hand voor het deurtje en wilde eruit maar hij durfde het niet.
De volgende dag deed ik het nog en keer met een trosgierst toen kwam hij.
De volgende dag deed ik het van een verre afstand met een stukje trosgierst en kwam

De ene keer gebeurde dat mijn andere parkiet uit de kooi vloog en de andere was bang hij durfde niet eens.
Toch ging hij eruit omdat hj bij zijn andere vriendje wou zijn. (lief he!)
Hopelijk heb je er wat aan !!!
Doeidoei!!!

Sonja

Hoi Spedder,

Waarschijnlijk schreeuwt Speedy om je aandacht te krijgen.
Je zou de zoekfunctie eens kunnen gebruiken en het woord "schreeuwen"
(zonder aanhalingstekens) intypen, dan vind je vast en zeker het antwoord op de vraag hoe je dit Speedy af kunt leren. ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=

Groetjes, Sonja.

Tjilp

Hoi Hoi
Parkieten schrewen inderdaat om aandacht.
Helaas dit mijn grasje ook.
Soms is ze gewoon druk en moet ze haar engie even kwijd.
Als lazerus (mijn grasje) schreewd geef ik haar geen aandacht ik loop gewoon weg of ik ga in de verste hoek in de kamer zitten.
Dat werk bij mij al heel goed.

soms helpt het om de kooi te verhuizen naar een andere kamer zo hoort en ziet lazerus en zit dan even aleen en dat vind ze niet leuk en gaat dan heel lief roepen.

Als je op kamers woont helpt ook een donker dekentje ook wel zorg wel vor dat er genoeg zuurstof door het dekentje komt.

Ik wens je veel succes mee je kleine schreewerd!

greetzzz elles