Raar Gedrag

Gestart door Irisje, januari 21, 2006, 23:43:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Irisje

hoi.

Als wij s'avonds het licht uit doen in de kamer en gaan slapen dan gaat Pietje in de tralies naar boven klimmen (gelijk al vanaf de eerste dag dat we hem hadden)
Overdag doet hij dit nooit.
Ik heb wel eens een poosje gewacht en ben daarna nog even stilletjes gaan kijken en dan hangt hij nog steeds in de tralies helemaal boven in.
Is dit niet een beetje vreemd? :blush:
Hoe kan dit komen?
moet ik proberen dit te veranderen of gewoon zo laten.

Groetjes Iris(je)

Ingrid

Hoi Iris,

Dat is normaal gedrag hoor, laat hem maar gewoon zo ;). Er zijn parkieten die er een nog vreemdere houding op na houden:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1607

Groetjes, Ingrid

Irisje

#2
Hoi ingrid,

Bedankt voor je snelle reactie.
Het maakt me weer wat geruster. Ik dacht echt dat het het niet goed was, maar zo zie je maar weer.

Iris(je)

Danielle

Doe je meteen het licht uit, zodat het meteen donker is?
Mijn parkietje ging in het begin ook in de tralies klimmen, maar dat kwam omdat ze bang was omdat het meteen zo donker was. Het ging over toen ik eerst een klein lichtje aan deed zodat ze haar slaap plekje kon opzoeken.


Irisje

Hoi,

Ik heb het even aangekeken met Pietje en de slaaphouding. Ook laat ik nog even een lichtje aan zodat hij weet, oke nu gaan we slapen en ik moet mijn slaaphouding in gaan nemen.
Maar Pietje kruipt helemaal boven in zijn hok en als ik de volgende morgen in de kamer kom hangt hij nog precies zo. Zijn pootjes houden de tralies goed vast en ook met zijn snavel houdt hij de tralies vast. Het is dus niet zo dat hij dat even voor twee uurtjes doet, maar echt de hele nacht. Zijn vriendje Puckie slaapt wel gewoon op 1 poot op een stok.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat prettig is voor een parkiet. Is dit echt wel normaal dat hij zo de hele nacht hangt????


Groetjes Iris

thexfile

CiteerHoi,

Ik heb het even aangekeken met Pietje en de slaaphouding. Ook laat ik nog even een lichtje aan zodat hij weet, oke nu gaan we slapen en ik moet mijn slaaphouding in gaan nemen.
Maar Pietje kruipt helemaal boven in zijn hok en als ik de volgende morgen in de kamer kom hangt hij nog precies zo. Zijn pootjes houden de tralies goed vast en ook met zijn snavel houdt hij de tralies vast. Het is dus niet zo dat hij dat even voor twee uurtjes doet, maar echt de hele nacht. Zijn vriendje Puckie slaapt wel gewoon op 1 poot op een stok.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat prettig is voor een parkiet. Is dit echt wel normaal dat hij zo de hele nacht hangt????
Groetjes Iris
[snapback]21317[/snapback]

misschien helpt dit :

ik zeg ze altijd een half uur van te voren dat over een half uur het licht uit gaat.
en als ik me dan ga omkleden zeg ik tegen ze "jongens we gaan zo slapen straks gaat het licht uit"

en als ik het licht dan uit doe zeg ik slaap lekker en noem ik hun naamen...

en in het begin had je wel een geluid uit ze van "hey wat gebuerd er nu"
maar nu naar een goed jaar  werkt dat uitstekend geen problemen me soms zeggen ze zelfs slaap lekker terug....

bij mij werkt het...

Irisje


Hoi,

Is er niemand anders die hier nog iets over weet en dan vooral de vraag of het normaal is dat hij zo de hele nacht slaapt (het is niet zo dat hij na een paar uur gewoon op zijn stok gaat zitten).

Graag hoor ik nog meer reacties / ervaringen.

Alvast bedankt

Iris

Safrena

Hey Irisje

Sommige parkietjes nemen soms een hele rare slaaphouding aan ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1607&hl=

vele groetjes

gipsy

Hoi Irisje
Ik heb dat ook gehad met 1 van mijn parkieten dan zat ze eerst op de stok zat en als ik het licht uitdeed dan ging ze in de tralies hangen en daar bleef ze dan ook de hele nacht hangen en ik was toen ook bang dat er iets aan de mis was met haar maar ze had helemaal niks niet ziek ofzo of wat anders maar blijkbaar vond ze dat fijn ofzo ze doet het trouwens nu nog weleens hoor :blink: Maar je hoeft je er dus niet veel zorgen om te maken.Ze hebben alleen een beetje rare slaaphouding  :rolleyes: