Veren Knagen

Gestart door Kleintjes, januari 20, 2006, 23:58:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi!

Alles leek goed te gaan en morgen gaan we voor Pino een nieuw maatje zoeken bij een paar goede zaken in de buurt (aangesloten bij dibevo of hoe je dat schrijft hihi). :D

Ik heb vanmiddag ontdekt dat Pino een nieuwe hobby heeft. Hij knaagt aan de veertjes in een van de eerste rijen aan de binnekant / onderkant van de vleugel. Ze missen de onderste helft, de rest van de kleine pennetjes zit er gewoon. Als je de vleugel bekijkt zie je aan de bovenkant de arm dat hij in de 2e od 3e rij de veertjes ingekort heeft. Die vertjes zijn niet echt superbelangrijk meer voor hem, hij kan niet vliegen door een of andere reden, maar toch vind ik het een beetje vreemd. Het zijn geen bloedpennen maar doodnormale kleine veren die vakkundig afgeknipt zijn door Pino zelf. Hij kon er wel een lineaal naast gehad hebben, allemaal even lang:blink:.  Hij heeft niet alle veren in die rij bewerkt, maar toch een aantal.

Kan dit komen omdat hij sinds de dood van Giny alleen is? En kan het overgaan als hij een nieuw maatje heeft?

Bedankt voor de moeite en groetjes en liefs van ons aan jullie

Ik heb wel een paar kleine bloedvlkejes gevonden in de andere gewone veren, maar er is niks te zien van beschadiging afgezien het feit dat hij ze zelf geknipt heeft. Misschien dat hij ergens iets te kort afgeknaagd heeft. Alle pennen zijn droog en geen lekkages van bloed.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Kleintjes

Dit kan inderdaad komen door dat je parkietje zich eenzaam voelt, of door dat je parkietje zich verveelt.

vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

Zover ik heb kunnen zien laat Pino zijn veertjes nu met rust. Hij heeft iemand die hem wel bezighoudt nu  :P . Kyra is erg nieuwsgierig en wil alles zijn wat Pino doet, Kyra volgt Pino ongeveer op de voetjes.

Kyra doet het overigens ook prima. Heeft gisteren na aanklomst een middagje alleen gezeten om alles eens te kunnen bekijken en 'savonds laat hebben we Pino erbij gezet. Het gaat erg goed tussen die twee, is geen ruzie geweest, geen gekibbel niks. Alleen even de kat uit de boom kijken en samen op een stokje slapen  :D .

Ik hoop dat Pino zijn veren nu echt met rust laat. Ik heb overigens wel ontdekt dat een 'hulsje' van een staartpen niet kapot is gegaan en die zit nu nog steeds om de veer en aan Pino's kontje/velletje vast. Enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Maar goed, alles gaat lekker hier in de Huizen Parkiet :blink:  :D

Groetjes en veel liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Kleintjes

Blij te horen dat alles nu toch gelukkig goed gaat :D
Een nieuw vriendje was en is inderdaad een hele goed oplossing ook tegen verveling.
Zorg wel dat ze samen nog steeds speelgoed hebben ;)

Aan die hulsjes hoef je zelf niks te doen, normaal vallen die er zelf af van zodra de nieuwe pen zicht gevormd en gegroeid is

vele groetjes

Kleintjes

Hohioi,

speeltjes hebben ze genoeg, laddertje met spiegel en kraaltjes, 2 spiegeltjes met n belletje, spiegeltje met n bakje en een gewoon spiegeltje. Pino is verslaafd aan spiegels en alles wat glimt, net n ekstertje :). Ze delen alles samen, hoewel Kyra niet echt snapt wat er zo leuk is aan dat gerinkel van een belletje. Maar goed, Kyra is dan ook pas een paar dagen bij ons.

Die huls van de pen waar ik het over had: De pen is al bijna volgroeid, daarom vond ik het vreemd dat de huls er nog steeds aan zit. Zal wel loskomen denk ik, anders voorzichtig met de vingers of n pincet het laagje een beetje 'kneden' zodat het eerder uitelkaar valt. Gebeurt ook met TT-vogels die net uit de rui zijn en hulsjes op de snoet hebben  ;) , ik ben erg voorzichtig dus dat is geen punt. Als Pino het er niet mee eens is laat hij het luid en duidelijk merken ( de beroemde klaag-tjilp van hem :blink:  ).

Tot hoors /ziens!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses