Geen Enkelteken Van Tamheid ?

Gestart door Stefan, januari 20, 2006, 20:13:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

Hallo,

Wij zijn nu 2 maand in bezit van, nu blijkt een koppeltje parkietjes.
Het mannetje is matig tam,  :) zit op de vinger ( op schouder enz ... nog niet )
Het popje daartegen is absoluut niet tam, ze heeft geen enkel teken van tamheid  :angry:
Ze heeft ook geen interesse om de cursus TAMHEID te willen volgen, loopt steeds weg van de vinger die ik gebruik om haar te benaderen ( zoals beschreven in jullie forum hoe TAM maken ) enz ...
Wat nu, wil dat zeggen dat dat zo blijft een slechte leerling of moet de meester een andere techniek hanteren ?

Groetjes ,


Sergio

Ik denk dat het popje je hand nog niet gewoon is.
Wat ik in jouw geval zou proberen is iets lekkers aanbieden aan het popje. Misschien dat ze dan vertrouwen in je krijgt.
Als ze toch nog altijd jouw vinger negeerd, dan zou ik eerst gewoon men hand in de kooi zetten en niks anders, dit gedurende een minuut of 2, een paar keer per dag, 2dagen lang ofzo.

je kan anders ook een kijkje HIER nemen  ;)

Veel succes!

Sonja

#2
Hoi Stefan,

Twee parkietjes tam maken kost meer tijd en vooral geduld dan eentje, dus het beste is gewoon vol te blijven houden en de moed niet opgeven. ;)
Ik denk dat een parkietje nooit een slechte leerling is, maar ieder parkietje is uniek en heeft een ander karaktertje. De kunst is om daar op de juiste manier op in te spelen.
Misschien heeft het popje wel een bepaald speeltje waar ze gek op is?
Dan kun je dat ook gebruiken bij het tam maken, of iets lekkers aanbieden, zoals Sergio al schreef.
Belangrijk is ook dat je geduldig blijft, en niet onzeker bent, want dat breng je dan ongewild toch over op je vogeltje.
Blijf op een geruststellende toon tegen haar praten, want zo stel je haar op haar gemak.
Begin van de avond is ook een goed moment om te oefenen, dan zijn de meeste parkietjes wat rustiger.

Veel succes! ;)

Groetjes, Sonja.