Kwekers/dierenzaak

Gestart door gillian, april 24, 2005, 17:21:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gillian

Hoi,

Weet iemand toevallig een kweker in de buurt van Utrecht?
Of een goede dierenzaak met grasparkietjes?
Dan zou ik daar kunnen kijken om en er later misschien parkietjes  kopen.

Jorijn

Kijk even op de leden lijst nar mensen uit omgeving utrecht en stuur een PB ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Annemiek08

HelloOow!

Bij de meeste dierenspeciaalzaken hebben ze wel grasparkietjes, maar je moet wel eerst kijken of ze het goed hebben in die winkel! Dat ze genoeg ruimte hebben, schoon water, speeltjes in de kooi, ect. En natuurlijk of ze gezond zijn! Als je er een van een kweker wilt moet je eens op www.speurders.nl kijken of www.marktplaats.nl ;)

Xje Annemiek

gillian

Ja, daar heb ik gekeken maar helaas kon ik daar niks vinden...
Ik heb ook zitten googlen...geen resultaat...
Maar ik ga nu naar de dierenspeciaalzaak in dorp, ik wou alleen even weten of er nog andere waren waar ik evt. mijn parkieten
vandaan kan halen :wink:

Annemiek08

Ik heb mijn parkietjes uit de gemeentevoliere! :lol: Ik wilde ze eerst bij de dierenwinkel kopen, maar daar hadden ze geen jongen.. Via die dierenwinkel kwam ik bij de gemeentevoliere terecht :P Dus je kan ook in de dierenwinkel gaan vragen of hij nog kwekers in de buurt weet.. Want als hij ze zelf niet kweekt, moet hij ze ook van de kweker halen :D

Xje Annemiek

gillian

De dierenspeciaalzaak heeft ze wel maar 2 weken geleden alleen maar 2 broedpaartjes...
En (helaas) kan ik ze niet meer van een gemeente voliére vandaan halen.
Die is namelijk een keer aangestoken :evil: en afgebrant! :(
Alle vogeltjes (waaronder (gras?)parkieten) zijn levend verbrandt...heel erg... En sindsdien zijn er geen nieuwe meer gekomen...

Annemiek08

Citaat van: gillian op april 24, 2005, 19:27:47
De dierenspeciaalzaak heeft ze wel maar 2 weken geleden alleen maar 2 broedpaartjes...
En (helaas) kan ik ze niet meer van een gemeente voliére vandaan halen.
Die is namelijk een keer aangestoken :evil: en afgebrant! :(
Alle vogeltjes (waaronder (gras?)parkieten) zijn levend verbrandt...heel erg... En sindsdien zijn er geen nieuwe meer gekomen...

Ahhhhh! :cry: Wat zijn er toch erge mensen op de wereld!!! Ik snap wel dat ze sinds toen geen vogels meer in de voliere doen!

Xje Annemiek

Ingrid

Hoi Gillian,

Op marktplaats staat wel degelijk een kweker uit Utrecht ;), hij heeft in iedergeval 1 grasparkietje te koop wat nog uit het blok moet komen.
Gewoon op uitgebreid zoeken, trefwoord grasparkiet en provinciekeuze invoeren.

Gr. Ingrid

gillian

Ja, ik weet het!  :(
Voor de 'grote' brand was het dáárvoor ook al 2 keer aangestoken, maar toen hadden ze het nog overleeft... :-({|=
Wat een verschikelijke mensen lopen er toch op de wereld...

gillian

Citaat van: Ingrid op april 24, 2005, 19:33:35

Op marktplaats staat wel degelijk een kweker uit Utrecht ;), hij heeft in iedergeval 1 grasparkietje te koop wat nog uit het blok moet komen.
Gewoon op uitgebreid zoeken, trefwoord grasparkiet en provinciekeuze invoeren.


O, dat had ik niet gezien...ik had ook alleen "kwekers"in getypt en daarna op 'vogels' geklikt...Ik zal nu uitgebreider zoeken  :wink: :oops: :roll:

En eigelijk heeft het nog niet zo heel veel zin om nu al te gaan zoeken, want ik wil ze pas over 11 weken  :wink:

parkietenlief

in het dorp maarsen zit een winkel Bas en floor
en die heeft vaak jonge parkieten daar heb ik die van mij ook vandaan.
Het is een nette zaak en ze zijn goed voor de dieren.

gillian

Citaat van: parkietenlief op april 25, 2005, 20:01:57
in het dorp maarsen zit een winkel Bas en floor
en die heeft vaak jonge parkieten daar heb ik die van mij ook vandaan.
Het is een nette zaak en ze zijn goed voor de dieren.

Oké, dan zal ik daar binnenkort kijken, Bedankt!

Jojo

hoi,

Ermelo ligt niet bepaalt in de buurt van Utrecht ( klein uurtje rijden), maar als je mooie, lieve parkietjes wil is het zeker de moeite waard om een stukje te rijden hoor!

Groeten,
Jojo

gillian

Maar is een uur in een auto zitten voor een parkietje niet erg stressvol?
Ik wil best een uurtje rijden voor een parkietje maar wannneer dat niet goed is voor hemzelf...

Jorijn

Dit kan inderdaad heel stressvol zijn voor je parkietje
Een kleine 10 minuten kan altijd, Maar op parkietjes op grote afstanden te vervoeren word altijd afgeraden ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

gillian

Oké, dan ga ik wel naar 1 van de 2 dierenzaken bij mij in dorp  8)

Irma

Ik heb mijn parkietje bij een hobby kweker uit de binnenstad van Utrecht. De voliere staat daar binnen en als je wilt (kost iets extra) dan maken ze hem ook al handtam.
Ze zit aangesloten bij een vogelvereniging en is echt hartstikke goed voor dieren. Ik heb de mijne nu zo'n 5 weken en hij is echt supertam, maar dat was hij de eerste week al. Ik heb er goede ervaringen mee. Ik heb samen met mijn zoontje ook mogen kijken toen hij nog niet uitgevlogen was, zo begon het voor mijn zoontje echt te leven. Ze vroeg ook of ik het parkietje alleen voor mijn zoontje nam, want dat vond ze geen goed idee. Ze wilt wel dat haar vogeltjes goed terecht komen.

Als je hier meer over wilt weten dan kan ik haar benaderen of haar e-mail hier bekend mag worden.

gillian

Hallo,

Bedankt voor het aanbod, maar het lijkt me toch het beste om een parkiet uit mijn dorp te halen.
Het is daarnaartoe 5 minuten rijden en Utrecht is toch zeker een half uur verder.
En aangezien de parkieten bij "bas en floor"ook goed verzorgt worden....

Toch bedankt!

mirjam

Ik zou inderdaad voor een zaak gaan die redelijk dichtbij is. Beter voor de parkiet, mits de zaak goed schoon is en de parkietjes het daar goed hebben. Mijne heb ik gekocht in den haag (niet echt in de buurt dus) en ik kreeg er zelfs 2 weken "garantie" (klinkt een beetje raar) op. Was gelukkig niet nodig.

Joep was in het begin heel bangig, maar de autorit vond hij juist niet zo erg. Hij zat de hele tijd een beetje te fluiten in zijn doosje. De bangheid kwam thuis pas in zijn kooi, maar dat was na een paar dagen wel over.

Grappig trouwens dat je bij die ene volliere je parkiet handtam kan late maken. Ik zou het zelf niet zo snel doen, het is juist leuk om het zelf te doen. En als je parkiet bij een ander tam is betekent het niet dat hij bij jou ook direct tam is.

En verder denk ik ook als je zelf geen tijd/zin hebt om hem tam te maken dat je niet aan een parkietje moet beginnen, maar dat is mijn mening.

groetjes Mirjam