Bang Of Gewoon Lui?

Gestart door mike, januari 20, 2006, 13:19:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike

Hallo,

Hier mijn eerste post op het forum.

Het is mijn 5de dag dat ik 2 parkieten heb (2 mannekes)
Ik heb ze gekocht in een dierenwinkel.

Ook had ik direct esve sticks gekocht en 1 in de kooi gehangen,natuurlijk ook nog een bakje gewoon eten en drinken.
Ze hebben eerst volledig die stick op gegeten (die is vandaag volledig op)
Ik wilde natuurlijk geen nieuwe geven en wilde ze laten eten van hun gewoon voedsel maar dit vonden ze blijkbaar niet of zijn bang om naar beneden te gaan in de kooi?
Ze zitten namelijk altijd vanboven in de kooi op een stokje naast elkaar.
Heb dan maar met het bakje voorzichtig tot onder hun neus geweest en na een tijdje zijn ze er beginnen van eten en zaten ze op het bakje.

Uit eigen beweging gaan ze nog niet naar het voederbakje,is dit normaal en moet ik gewoon nog wat geduld hebben?
En ze spelen ook niet,zitten nooit op de schommel en hangen nooit aan een touw.
Ze zitten altijd op dezelfde plaats heel de dag stil op een stokje.Is dit normaal?

dank bij voorbaat


Carla

Dit is heel normaal hoor mike. Heb een beetje geduld met je parkietjes, ze moeten nog aan alles wennen. Is er soms de mogelijkheid om de bakjes vast te maken bovenaan in de kooi. De voederbakjes kan je gerust naast hun favorietje stokje hangen. Veel parkietjes houden er niet echt van om op de grond van de kooi te lopen.
Zorg erwel voor dat ze niet te veel van die snoepstaven eten. Die bevatten veel vet en suikers en zijn niet zo goed voor parkietjes .
Wat het spelen betreft dat komt wel vanzelf. Ook hier geldt hetzelfde veel geduld. ;)

mike

Bedankt voor de snelle reactie!

Ben misschien wat ongeduldig en ben wat bang dat ik ze niet tam zou krijgen (weet niet hoe oud ze zijn)Maar is misschien wel al een goede stap dat ze al op het bakje komen zitten als ik het ze aanbied,toch?

Ik zal proberen hun bakjes omhoog te hangen.

bedankt voor de tip