Waarom Nu Niet Meer Tam?

Gestart door deb, januari 19, 2006, 13:22:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

deb

hallo allemaal,

ik heb dus een vraag over mijn parkiet binkie.

we hebben hem gekregen eind november, begin december hij mocht toen weg.
dus hij is nog maar een paar maanden.

ik kreeg hem toen tam, hij ging op je vinger zitten enzo, heeft toen later ook losgevlogen, en ging toen op mijn schouder zitten en kroop in mijn nek.

maar nu is hij ineens niet meer tam, ik moet weer opnieuw beginnen.
hoe kan dit?
is dit dat puberen wat ik las?

en hij is helemaal gek met zijn spiegel, en schommel, die spiegel maakt overuren,
daar praat hij tegen en trekt aan die spieger enzo.

maar waarom wil hij ineens niet meer op mijn vinger komen?
kan iemand me helpen, want het was net zo leuk,


groetjes deb, en binkie!

thexfile

Citeerhallo allemaal,

ik heb dus een vraag over mijn parkiet binkie.

we hebben hem gekregen eind november, begin december hij mocht toen weg.
dus hij is nog maar een paar maanden.

ik kreeg hem toen tam, hij ging op je vinger zitten enzo, heeft toen later ook losgevlogen, en ging toen op mijn schouder zitten en kroop in mijn nek.

maar nu is hij ineens niet meer tam, ik moet weer opnieuw beginnen.
hoe kan dit?
is dit dat puberen wat ik las?

en hij is helemaal gek met zijn spiegel, en schommel, die spiegel maakt overuren,
daar praat hij tegen en trekt aan die spieger enzo.

maar waarom wil hij ineens niet meer op mijn vinger komen?
kan iemand me helpen, want het was net zo leuk,
groetjes deb, en binkie!
[snapback]19999[/snapback]

mmmmm ik herken dit gedrg inderdaad ook....
het kan soms zijn dat ze het bij mij de ene dag zich beter herinneren als de ander keer....

vb de ene dag gaan ze zo op je vinger zitten als je je vinger in de kooi stopt en de dag er na staan ze er naar te kijken wat ze er nu mee moeten :-S

ben benieuwd wat men hier over zecht want zou het ook wel willen weten

deb

Citeermmmmm ik herken dit gedrg inderdaad ook....
het kan soms zijn dat ze het bij mij de ene dag zich beter herinneren als de ander keer....

vb de ene dag gaan ze zo op je vinger zitten als je je vinger in de kooi stopt en de dag er na staan ze er naar te kijken wat ze er nu mee moeten :-S

ben benieuwd wat men hier over zecht want zou het ook wel willen weten
[snapback]20000[/snapback]


ja en als ik nu mijn vinger in zijn kooi doe wordt tie helemaal gek, gaat tie als een idioot rond  vliegen, daarom probeer ik mijn hand gewoon stil in de kooi te leggen, maar hij moet er niks meer van hebben. snap er niks van.

Sonja

#3
Hoi Deb,

Je zou eens kunnen proberen het spiegeltje (tijdelijk) eventjes uit de kooi te halen, en kijken of hij dan weer meer naar jou toe trekt.

Na een tijdje kun je Binkie dan zijn spiegeltje wel weer gewoon teruggeven, hoor. ;)

Ik denk dat het voor de puberteit nog net ietsje te vroeg is, die begint zo rond de 3 maanden.
Hierover kun je bij deze link meer lezen:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act...te=puberteit%2A

Succes.

Groetjes, Sonja.

deb

denk jij dat hij door de spiegel ons niet meer ziet staan?

xx deb

Sonja

#5
Hoi Deb,

Helemaal zeker ben ik er niet van, maar omdat je schrijft dat Binkie zo ontzettend gek is met zijn spiegeltje, kun je het eens uitproberen.
Op deze manier kom je erachter of dat het is, of niet. ;)

Zelf heb ik wel meegemaakt met mijn vorige parkietje dat hij op een gegeven moment door een bepaald speeltje zo in beslag werd genomen, dat hij nagenoeg nergens meer aandacht voor had.
Toen ik dat speeltje tijdelijk had weggehaald, en het na een periode weer aan hem teruggaf, was dit gedrag over en gedroeg hij zich weer als vanouds. Hij speelde er daarna wel weer mee, maar niet meer zo fanatiek als eerst.

Groetjes, Sonja.

deb

dan gaan we dat denk ik maar proberen.
zodra ik smorgen beneden kom begint hij met zijn spiegel ja, en hij blijft daar heel de dag mee bezig, ik hoop dt het werkt want het is natuurlijk wel leuk een tamme parkiet en als hij dan misschien nog wat woorden gaat zeggen zou het helemaal leuk zijn,

maar laten we niet te hard gaan, eerst maar weer proberen tam te krijgen,

bedankt alvast en je hoort het wel of t lukt.


groetjes deb en binkie

ginny

Citeerdan gaan we dat denk ik maar proberen.
zodra ik smorgen beneden kom begint hij met zijn spiegel ja, en hij blijft daar heel de dag mee bezig, ik hoop dt het werkt want het is natuurlijk wel leuk een tamme parkiet en als hij dan misschien nog wat woorden gaat zeggen zou het helemaal leuk zijn,

maar laten we niet te hard gaan, eerst maar weer proberen tam te krijgen,

bedankt alvast en je hoort het wel of t lukt.
groetjes deb en binkie
[snapback]20013[/snapback]
Ik heb hetzelfde probleem met jane,eerst tam en dan niet meer.Ze staat met haar kooi naast ginny en wil maar 1 ding, eruit en vliegen met ginny. maar ik laat het niet meer toe omdat ze niet meer op mijn vinger wil,als ik met mijn hand in de kooi ga dan doet ze ongeveer een halve minuut eenrare beweging met haar bekje, heel vlug open-toe open-toe en dan vliegt ze heel vlug tussen mijn arm door naar buiten,zonder dat ik het wil.Die ontsnappingspoging is haar al een paar keer gelukt al is het dat ik mijn andere hand ook voor het deurtje hou toch wringt ze zich ertussen.Wanneer ze dan vliegt laat ik haar ook de ganse dag met ginny meevliegen.AL is het dat ginny er niet blij mee is, want jane volgt haar overal  en ginny vliegt altijd van haar weg, ze is precies bang van haar.dat is ook de reden dat ik ze nog niet tesamen steek ook al heb ik jane al 4 weken.Maar toch denk ik met veel geduld en haar proberen niet te laten ontsnappen dat het ooit wel goed komt , dus ik denk voor jou dat het spiegeltje er niets mee te maken heeft, maar gewoon doorgaan met terug tam te maken en dan komt het terug goed.

Idske


Heehee,

Ik herken je verhaal erg goed. Ik heb dat zelf ook met Coco. Al vrij snel in het begin kwam Coco op mijn vinger zitten. Nu heb ik zelf ook het idee dat ik overnieuw heb moeten beginnen. Hij loopt en fladdert ook steeds weer van mijn hand weg, ook als hij bovenop de kooi zit. Dan vliegt hij weer een rondje, en land weer op zijn kooi. Ook is hij erg bijterig de laatste tijd, tot het venijnige aan toe. Het is een temperamentvol beestje!  ;)  Ik ben gewoon eigenlijk weer van voren af aan begonnen met hem langzaam aan mijn hand te laten wennen en stukje bij beetje dichterbij te komen met mijn hand. Ook maak ik hem vertrouwd door een stukje trosgierst vast te houden en hem daarvan te laten eten. Ik heb vrij vroeg, en misschien wel te snel een spiegeltje voor hem in zijn kooi gehangen waardoor hij dus steeds met zichzelf bezig is geweest. Het rare is dat als hij ergens in een hoekje is neergestreken of een beetje in de kreukels ligt door een verkeerde landing, dat hij zich wel heel makkelijk laat pakken en dan wel bij mij op de vinger/hand blijft zitten. Dan is het ook belangrijk dat je hem beloont door te zeggen "goed zo!" of iets in die zin. En regelmatig oefenen is erg belangrijk, en dat helpt ook want ik heb gisteren ook vooruitgang gezien bij Coco. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

Hoi Idske,

Hoe oud is Coco?

Rond 3 a 4 maanden komen parkietjes in de puberteit, dus dat zou kunnen verklaren waarom Coco bijt.

Hier kun je nog meer lezen hierover, en wat je eraan kunt doen:

http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

Groetjes, Sonja.

Idske

CiteerHoi Idske,

Hoe oud is Coco?

Rond 3 a 4 maanden komen parkietjes in de puberteit, dus dat zou kunnen verklaren waarom Coco bijt.

Hier kun je nog meer lezen hierover, en wat je eraan kunt doen:

http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

Groetjes, Sonja.
[snapback]20070[/snapback]


Hoi Sonja,

Coco is van 4 juli 2005. Dus hij is nu 6 maanden, misschien dat het een late pubertijd is?  :huh:  Ik heb het stukje gelezen, en wat ik ook doe is dat ik hem boos aankijk en dus duidelijk zeg dat hij niet mag bijten, dit had ik al eerder van deze site en ben ook op die manier bezig. Maar ik moet zeggen dat het nu wel minder begint te worden. Misschien heeft het wel te maken met dat hij erg bang is/was voor mijn hand.  het gaat nu wel beter. Ik mag hem nu ook knuffelen en aaien en ook een kusje geven. Oefening baart kunst hoop ik.  :closedeyes:
Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

Hoi Idske,

De puberteit duurt tot je parkietje ongeveer een jaar oud is, dus het kan heel goed zijn, dat jouw Coco er nog middenin zit. ;)

Maar als je doorgaat op de manier zoals je nu doet, komt het weer helemaal goed, hoor. ;)

Groetjes, Sonja.

Cutie_lover

CiteerHoi Idske,

De puberteit duurt tot je parkietje ongeveer een jaar oud is, dus het kan heel goed zijn, dat jouw Coco er nog middenin zit. ;)

Maar als je doorgaat op de manier zoals je nu doet, komt het weer helemaal goed, hoor. ;)

Groetjes, Sonja.
[snapback]20087[/snapback]
Haha mijn vogel heeft de puberteit overgeslagen, kan dat...? Hij was namelijk nog niet tam toen hij 3-4 maanden was, en nu is hij 6 maande, en hij doet het nog niet... Moet een vogel in de puberteit komen...?

Ingrid