Typisch Mannetjes Gedrag?

Gestart door Joske, januari 18, 2006, 21:07:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joske

Ons mannetje Gigi hangt vaak de stoere bink uit door te headbangen ("ja-knikken"). Dit doet hij tegen zijn meisje Kiwi, maar ook soms tegen de bel, tegen het snoepbakje of tegen onze neus. Als hij Kiwi zo aan het imponeren is gaat dat vaak gepaard met het opboeren van zaadjes die hij dan aan haar voert.

Is dit typisch mannen gedrag? Want nu zagen we het Kiwi ook doen!! Ook headbangen en ook zij voerde het mannetje zaadjes! Is dit vreemd...? Of is dit een normale parkieten relatie?

Gebeurt dit alleen bij man/vrouw-koppeltjes of ook bij man-man en vrouw-vrouw?

Safrena

Hey Joske

Sommige zeggen typische mannetjes of popjes gedrag.
Naar mijn mening kan dit niet echt verteld worden.

Ik heb twee popjes en mijn ene meisje doet ook die dingen die je mannetje doet en mijn popjes voeren heel af en toe elkaar.

Ik zou eerder zeggen dit is gewoon typisch parkietjes gedrag :D

Het is wel zo dat dit bij een mannetje inderdaad balts gedrag is om het popje te versieren en  imponeren bij mijn popjes is dit niet om elkaar te imponeren maar gewoon omdat ze elkaar graag zien ;)

Vele groetjes

Carla

Ik heb in mijn voliere ook mannetjes die elkaar voederen. En dit heel geregeld. Dat balken van vrouwtjes heb ik nog niet gezien.

angeliqe

Hoi hoi,

Bij mij doen al mijn meisjes het en ook de heren!
Typisch parkieten gedrag dus.
En wat betreft het voeren, bij ons voeren ze elkaar allemaal ongeacht het geslacht.

Groetjes,

Angelique

Joske

Oke :) Dus ongeacht het geslacht voeren parkieten elkaar.

Is dit een teken van liefde? Of zijn het gewoon maatjes?

Hoe herken een verliefd koppeltje eigenlijk?