hoe krijg ik mijn parkiet terug te kooi in

Gestart door eline, april 24, 2005, 16:20:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

eline

Wij zitten met een probleempje.
Onze parkiet "Pixel" is ongeveer 8 weken oud en is al tam en erg eigenwijs. Als we Pixel laten rondvliegen in de kamer, geniet hij daar erg van. Hij knabbelt overal aan en heeft al enkele lievelingsplekjes gevonden om te gaan zitten.  :D
Maar er komt een tijd dat hij terug de kooi in moet. En het probleem dat wij hebben is dat hij de kooi niet meer in wil. We hebben alles al geprobeerd, zelfs met eten lukt het niet want als hij eenmaal de kooi ziet vliegt hij alweer weg. Dus hebben we Pixel een aantal keren hardhandig moeten vangen en nu is hij natuurlijk bang voor onze handen. Hoe kunnen we hem op een normale manier vangen en hoe komt hij van onze "handen"fobie af?
Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Gr. Eline 

Safrena

Hey eline

welkom op het forum

Je zal eerst opnieuw het vetrouwen van je parkietje moeten winnen door hem/haar zo hardhandig aan te pakken.

Om dit vertrouwen te winnen zul je weer opnieuw moeten beginnen met het tam maken van je vriendje in de kooi.

Een je parkietje weer hand tam is kan je je parkietje ook in de late namiddag laten vrij vliegen en als het donkerder wordt zal je je parkietje gemakkelijker in de kooi terug krijgen.

je kan ook de kooi voor je parkietje houden en in de kooi iets lekkers leggen :wink:

Toch is het het beste om eerst je parkietje handtam te maken en je te zorgen dat hij/zij je hand weer vertrouwd voor je je parkietje weer los laat vliegen

vele groetjes

Annemiek08

HelloOow!

Mijn parkietjes waren ook handtam toen ik ze eruit liet, maar ze wilden ook niet terug  :P (ze vonden mijn kamer interessanter :lol:) Toen heb ik de kooi voor ze gehouden, en ze gingen er vanzelf in.  :) De keren daarna wilden ze wel gewoon in de kooi als ik ze op mijn vinger had! Je kunt ook proberen Pixel op je vinger te laten zitten, en iets héél lekkers in de kooi te leggen. En dan heel langzaam steeds dichterbij de kooi gaan met je hand. Als hij eraf vliegt, probeer je het gewoon nog een keer. Bij mij lukte dat ook (toen ze er écht niet in wilden) Veel succes!  8)

Xje Annemiek

eline

Het probleem is niet dat hij niet hand tam is want dat is Pixel wel! Hij wilt gewoon op onze handen zitten en knaagt graag aan onze trouwringen en landt rustig op onze hoofden als hij uit de kooi is.

Nu laten we hem een uurtje vliegen voordat wij gaan beginnen met koken en rond zes uur krijgt hij zelf ook honger dus gaat hij uit zichzelf de kooi in om zelf te eten. Daarna kunnen wij beginnen met koken. Maar het is toch fijn om een andere oplossing te vinden hoe we hem op een andere manier de kooi in te krijgen. Want hij is slim en erg eigenwijs!!!  :D

Gr. eline

Jorijn

hoihoi,

Je kan de kamer ook at donkerder maken. Dan laat je parietje zich wat makkelijker pakken ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Danielle

[span style=\'font-family:Verdana\'][/span]

Ik heb het zelfde probleem met mijn nieuw vogeltje; Gijsje.
Hij komt wel op je vinger zitten, alleen zodra hij ziet dat ik richting
kooi loop vliegt hij snel weer weg. Dit is erg lastig, want handtam is hij wel,
alleen een beetje te slim en eigenwijs denk denk ik  :D. Als je de kooi voor Gijsje
houd, vliegt hij ook gewoon weg. Ik laat hem nu nog zelf de kooi in gaan, alleen
betekent dat, dat ik hem alleen los kan laten, als ik genoeg tijd heb en dat ik ook
wel eens laat moet gaan slapen  :(.
Ik weet niet of dit of dit overgaat en of iemand hier nog een tip voor heeft?
Het lastige is ook nog dat Gijsje geen trosgierst lust en ook niet te lokken is met iets
anders lekkers.

Liefs, Daantje
En een knuffeltje van Gijsje

Danielle

Sorry, nog een ding...

Het donker maken van de kamer moet ik nog een keer uitproberen,
misschien dat dat wel helpt!? Ik laat het nog wel weten.

Liefs, Danielle en Gijsje

eline

Het is ons eindelijk gelukt. Bedankt voor al jullie goede tips!!!!!!!

We laten Pixel alleen nog maar na het avondeten vliegen (altijd op vaste tijden anders breekt hij zijn kooi af  :D ).
Voordat we naar bed gaan, doen we alle lampen uit en dan weet hij zich niet meer te orienteren waardoor hij zich rustig door ons in zijn kooitje laat zetten.

Nogmaals bedankt voor al jullie tips!!!

Groetjes ELine

PS Hij is ook niet meer handschuw. Ik denk dat we elkaar gevonden hebben...