Hangend Vleugetje...

Gestart door IridiuM, januari 17, 2006, 13:30:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IridiuM

Hallo mensen,

sinds 1 week hebben wij weer een grasparkietje! Rocky II (de vorige was Rocky, daarom nu Rocky II).
Elke avond laten wij hem even uit de kooi. Hij vliegt dan na een poosje een rondje en knalt tegen de muur en valt op de grond. Ik hou mijn vinger erbij en hij klimt er weer op :D . Zo, even bij komen... Hij kan zich blijkbaar nog niet echt goed orienteren.

Gisteravond heeft Rocky redelijk lang gevlogen en een paar keer vaker, blijkbaar had hij er behoeft aan  :) . Maar nu zit hij in de kooi en zijn linker vleugel hangt iets, als ik de vleugel goed leg (of zet) houd hij het zo een poos, en even later hangt hij weer... ook lijkt die vleugel zo nu en dan iets te trillen..

Kan het zijn dat hij van het vele vliegen spierpijn heeft, aangezien hij 4 week oud is, en bij de kweker waar wij hem vandaan hebben hij in een kleinere kooi zat, en nog niet echt het vliegen heeft geleerd..?

Groeten van Rocky II :D


Chantalleke

Hallo IridiuM,

Ik mag toch hopen dat je parkietje geen 4 weken is! Dan zou hij met 3 weken bij jullie gekomen zijn! Een parkietje van 3 weken mag echt nog niet bij zijn ouders weg hoor! Pas bij een week of 7 zijn parkietjes zelfstandig genoeg.

Mischien heeft je vogeltje zijn vleugeltje inderdaad wat overbelast. Maar weet je zeker dat hij zich niet bezeerd heeft? Dus dat hij zich misschien gekneusd heeft? Als het vleugeltje zo blijft trillen lijkt me dat niet goed en zou ik er voor de zekerheid toch even een dierenarts naar laten kijken.

Groetjes
Chantal

Safrena

#2
Hey  IridiuM

Welkom op het forum

Ik sluit me aan bij Chantalleke

Als je parkietje nog maar 4 weken is, is dat veel te jong en kun je beste je parkietje terug doen bij de ouders.
Parkietjes mogen inderdaad pas weg als ze zelfstandig kunnen eten en dus 6 à 7 weken zijn

Vleugeltje laten hangen en trillen wijzen op pijn, daar kun je beste even mee naar de dierenarts gaan

vele groetjes

IridiuM

#3
hallo mensen, SORRY ik heb mijn ma gevraagt, en hij zou nu 6 á 7 weken zijn. Ik hoop niet dat ik jullie heb laten schrikken :(
hij eet zelfstandig, zit al goed in de veren...
maar in ieder geval bedankt voor de reacties, àls hij wel die symptonen blijft houden stap ik wel even naar de dieren arts..
BEDANK!

Gelukkig dat je parkietje
al 6 à 7 weken is en
zelfstandig eet ;)
gr safrena

Chantalleke

Ow gelukkig maar! Als hij zelf kan eten dan is het goed inderdaad.
Wat betreft dat vleugeltje kun je het een paar dagen aankijken. Dat vliegen is misschien allemaal nog wat onwennig voor hem en dat kan best veel inspanning vragen van zijn spiertjes. Als zijn vleugeltje blijft hangen en trillen dan doet het waarschijnlijk ook pijn en dan zal je vriendje het beste even nagekeken kunnen worden door een dierenarts.

Laat hem vandaag en morgen maar eventjes lekker rustig aan doen  ;)

Veel plezier met je vogelvriendje!
Chantal

IridiuM

Hallo

sinds vanmorgen 8 uur heb ik Rocky's vleugel niet meer zien hangen. Hopen dat het beter gaat, of misschien wel over is. Ik zal vandaag hem nog even rust gunnen, mag hij er morgen wel uit...

Iedereen bedankt voor de tips/aanmerkingen!!

Groeten aan jullie en de vogeltjes ;)