Zieke Parkiet

Gestart door anna, januari 10, 2006, 00:08:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

anna

Sammie de  parkiet van mijn moeder overnacht momenteel bij de dierenarts.

Vanmiddag heb ik hem antibiotica gegeven. Het gaat nog steeds niet beter met hem. De veertjes onder zijn snavel zijn dun aan het worden. Omdat ik medicijnen aan het toedienen was kon ik de huid goed zien. Ik schrok, het was kaal en ik dacht dat ik een open gat zag bij de keel dat op en neer ging. Gelijk de dierenarts gebeld, maar de assistente stelde mij gerust en zij dat het waarschijnlijk zo hoorde. Omdat ik zei dat hij er zo gek uitzag en een oud koppie kreeg maar wel erg gretig met eten was. vonden ze het beter dat ik sammie kwam brengen, dan kunnen ze hem morgen evt. goed opserveren. We zijn nu weer wat geruster maar of hij beter gaat worden is nog maar de vraag. We hebben in ieder geval weer hoop gekregen.

Groetjes,

Anna


anna

#1
Hallo allemaal,
Vanmiddag naar de dierenarts gebeld hoe het met Sammy ging en of ze al een diagnose hadden.
Ze willen hem nog een paar dagen houden en observeren. Ze hielden hem lekker warm onder een lamp. Antibiotica hebben ze weer gegeven en hij kreeg nog wat bijvoeding. Het is afwachten. Morgen zal ik weer contact opnemen en ga dan even langs om te kijken hoe hij het maakt. M'n moeder mist hem erg, want het is toch stil zonder hem.

Groetjes Anna

Berichtjes samen gevoegd
zo blijft ales duidelijk
gr safrena

Carla

Hopelijk gaat het goed komen met het parkietje.

anna

Hallo allemaal,

Vandaag was ik niet in de gelegenheid om naar Sammy toe te gaan. Om 19.00 uur vanavond heb ik de dierenarts gebeld. Het gaat goed met Sammy. Hij had wat met zijn spiegeltje gespeeld. Dus zo te horen gaat het de goede kant op. De warmtelamp doet hem goed. Ze willen nog wat ontlasting opvangen en nakijken op evt. spoelwormen. Morgen neem ik weer contact op over het verdere verloop. Dus tot zover geen nieuws meer over Sammy. Moeders ook weer gerust en nu wachten we maar af.

Groetjes,

Anna


Parkieten-Freak

Dat is toch goed nieuws!
Hopelijk zet het herstel zich door en wordt Sammy weer snel helemaal beter!


anna

Hallo,

Sammy is gisteren weer thuis gekomen, eigenlijk omdat in het weekend niemand aanwezig is in de praktijk.
Echt goed ziet hij er niet uit maar is wel levendig. De veertjes aan de onderkant van zijn snavel (moeilijk om uit te leggen) ziet er rommelig uit. Net of het kaler aan het worden is. De antibioticakuur gaat nog even door en na het weekend moet ik even bellen hoe het gaat. De dierenarts die hem onderzocht heeft was zelf nl. niet aanwezig. Sammy's eetlust is niet veranderd. (eet nog steeds erg veel) en toch is hij mager. Een gek gedrag vind ik dat hij soms zijn achterpoten aan het strekken is, net of daar wat zit te kriebelen. Hij laat zich wel weer aaien achter zijn koppie door moeders. Misschien gaat het de goede kant op. Geluid maken doet hij nog niet, misschien komt dat wel niet meer terug. De dierenarts heeft geen parasieten gevonden in zijn uitwerpselen maar hij had het ook nog door de telefoon van de week over spoelwormen. Of dit nu het zelfde is weet ik niet. Zal het maandag maar even vragen.
Misschien heeft het uistapje hem toch wel goed gedaan.

Groetjes,

Anna

Carla

Dat zijn veertjes er wat rommelig uitzien zoals jij zegt is waarschijnlijk door het geven van de medicijnen. Dit komt wel weer goed. Parkietjes die hun pootjes strekken is volgens mij heel normaal hoor. Ik wels je het beste toe en hopelijk komt alles weer goed