Soms

Gestart door Hureyra, januari 16, 2006, 17:44:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hureyra

Hallo iedereen,
Ik heb een parkietje die Boncuk heet.
Zijn vriendje Vistik is niet tam.
Ik zet ze soms apart om ze tam te maken
Bij Boncuk lukt dat wel, als hij apart is dan.
Als ik ze weer bijelkaar zet zijn ze heel erg bang, van mij ik snap het ook niet meer!!
Nu mijn vraag: waarom ze bang zijn van mij als ik ze weer bijelkaar zet ???
Ze zijn natuurlijk alang al gewend aan elkaar !    (ik heb ze al heel erg lang)
Ik denk dat een moeilijke vraag is  ;)
Nog heel erg bedankt !!!
doei doei !!!


(Heb ik het zo beter uitgelegd??)

cocootje

Hoii Hoe bedoel je naast hem zetten in een andere kooi of bij hem in?Je kan hem dus beter allebei in een aparte kooi doen naast elkaar zodat ze aan elkaar kunnen wennen denk je dat ze het goed samen vinden doe dan het rekje(deurtje open)en kijken als ze naar elkaar toe gaan(wel de kooien tegen over elkaar)Succes Groetjes Ilona en Coco :D

Anita & Marisa

Hallo Hureya,

Je vertelt dat je je parkieten al erg lang hebt, hierdoor zul je meer geduld moeten hebben om je parkietjes tam te maken.
Het ene parkietje reageert hier anders op dan de andere, dit is normaal. Het is net als bij mensen, niet iedereen is hetzelfde. Bij de één duurt het langer voor hij het vertrouwen heeft dan bij een ander.
Als je parkietjes bij elkaar zijn (zoals ze gewend zijn) zoeken ze bescherming bij elkaar. Ze kennen elkaar goed en vertrouwen elkaar en aan jou moeten ze nog wennen. Bij het ene parkietje Boncuk lukt het al wel, maar aan dit gedrag kun je zien, dat het vertrouwen nog niet helemaal goed zit! Blijf er vooral aan werken, maar ook als de parkieten samen zijn! Dus haal ze niet altijd uit elkaar als je met ze gaat "oefenen".

Heel veel succes met het tam maken van je parkieten en heb geduld en vertrouwen! Breng dit over naar je parkieten en dan zal het je lukken  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Hureyra

HHHMmmmm is snap het al !
Heel erg bedankt!!
Doiedoei