Kriebelen

Gestart door bosco, januari 16, 2006, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosco

Hai,

Sinds vrijdag heb ik m'n 6 weken oude parkietje.
Hij zit in een kleine kooi omdat ik hem dan beter aan m'n hand zou kunnen laten wennen, dat gaat nu al heel goed! :D
Hij fladdert niet meer weg maar komt zelfs graag op m'n hand zitten. Ook op m'n schouder houdt hij het al lang vol maar als ik probeer om hem achter z'n koppie te kriebelen (of ergens anders) dan probeert ie me te bijten en soms heeft ie me echt flink te pakken. Ik negeer dat totaal of zeg: Nee. :excl:
Hoe komt het dat hij dat kriebelen niet wil en wat moet ik doen dat hij daar wel aan went? :(

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Anke

Sonja

Hoi Anke,

Geduld is heel belangrijk bij het tam maken.
Je hebt je parkietje nog maar een paar dagen, dus het is nu nog te vroeg om te kunnen zeggen of hij nooit gekriebeld wil gaan worden.
Hij moet eerst nog helemaal wennen aan zijn nieuwe omgeving, alles is nog zo vreemd voor hem.
Het is van groot belang dat je nieuwe parkietenvriendje de tijd krijgt om zich eerst een beetje thuis te gaan voelen.
Persoonlijk vind ik dat je je parkietje gerust in een grote kooi tam kunt maken. Of hij op je hand komt zitten, hangt niet af van het formaat kooi, maar heeft alles te maken met de liefde en het geduld wat het baasje op weet te brengen. ;)
Geef hem nog wat tijd, en praat geruststellend tegen hem, dan stel je hem wat meer op zijn gemak.
Probeer niet te veel te willen ineens, en bedenk ook dat niet alle parkietjes even graag gekroeld willen worden.
Ik heb nu een parkietje die het fijn vindt, maar mijn vorige parkietje wilde het liever niet. Dat is niet erg, want iedere parkiet is uniek en leuke eigenschappen? Die hebben ze allemaal! :)

Lees de site maar eens op je gemak door, je zult er een heleboel antwoorden op je vragen terugvinden. ;)
Bijvoorbeeld hoe je je parkietje het beste tam kunt maken:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Veel succes!

Groetjes, Sonja.

bosco

Hai Sonja,

We zijn nu een paar dagen verder en Guusje laat het kriebelen veel beter toe.
Meestal moet ie wel al een beetje moe zijn van het lopen/verkennen in de kamer, vliegen gaat nog niet, maar dan blijft ie ook lekker rustig zitten en dan merk je dat ie het naar z'n zin bij me heeft.

Ik vind het geweldig om dit mooie beestje te hebben!

'De honden vinden het trouwens ook prima!

Groetjes

Anke