Eindelijk Gaat Het De Goede Kant Op....

Gestart door Bodi, januari 15, 2006, 17:00:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bodi

Na een hele periode van bijten, ja heel hard bijten, tot bloedens toe, gaat het eindelijk de goede kant op.

Hij begint kusjes te geven, bijt nogwel eens, maar nooit meer zo hard. Tevens bijt hij veel minder dan eerst.

Ook begint hij veel meer naar ons toe te trekken, af en toe komt hij vanzelf al naar ons toe en komt kusjes geven. De smaak van het kussen heeft hij inmiddels wel te pakken.

Vanmiddag bij het douchen een paar foto's gemaakt. Mijn verontschuldigingen voor de kwaliteit, maar het moest gauw-gauw, en had de flitser niet bij de hand.
Ik wou ze toch met jullie delen...


[attachmentid=507]



Is het nou een mannetje of een vrouwtje?????

[verwijderd door de beheerder]

Irisje

Hoi Bodi.

Wat heb je ontzettend leuke foto's gemaakt.

Wat leuk voor je dat hij nu kusjes komt geven, dit gaat de goede kant op.

Mijn Pietje heb ik nu ongeveer anderhalve week en bij mij gaat het nog steeds heel moeizaam. Zit nog steeds heel stilletjes in zijn hok, hij eet wel uit mijn hand, alleen hij gaat nog niet op mijn vinger zitten. Ik mis dit wel allemaal erg, want mijn vorige parkiet die helelaas is overleden deed dit wel altijd.

Ik kan je niet zeggen of het een mannetje of een vrouwtje is. Daar heb ik helemaal geen kijk op.
:D
Groetjes Iris

Hureyra

#2
Hallo Bodi,
Ik denk dat jou parkietje een mooie vrouwtje is want het is licht blauw rond zijn neusgaten.
Ik weet het niet zeker maar ik ga er van uit dat het een vrouwtje is.
doeidoei !!!!

Sonja

Hoi Bodi,

Wat een prachtige foto's!
Het is wel een droppie hoor...... :wub:

Gezien de lichtblauwe neusdop, met witte randjes om de neusgaatjes, ga ik voor een popje. ;)

Heel veel plezier met dit lieve boefje! :)

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Ik denk ook dat Dopi een popje is ;). Bodi wat een ontzettend mooie foto's! Bedankt dat je die met ons wil delen :).

Groetjes, Ingrid

Sara

Ook ik denk dat Dopi een popje is..Enneh wat een mooie foto's..Tziet er echt een schatje uit! :P

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Chantalleke

Ook ik denk dat je een ontzettend mooi meisje in huis hebt  ;)

Heel veel plezier in ieder geval!

Chantal

Safrena

Hey Bodi

Wat een mooie foto's zijn het

ook ik denk dat dit een lief en mooi popje is ;)

vele groetjes

Bodi

#8
CiteerHey Bodi

Wat een mooie foto's zijn het

ook ik denk dat dit een lief en mooi popje is ;)

vele groetjes
[snapback]19804[/snapback]


Dat jullie de foto's van ons meisje mooi vinden.... Heb lang zitten twijfelen of ik ze wel online zou zetten, vond ze eigenlijk heel erg slecht.... :blink:

Heb ze online gezet omdat ik op dit moment niks beters heb, en haar toch aan jullie wou laten zien..

Kleintjes

Hoihoi,

Ik denk eerlijk gezegd dat het een ventje is ipv een meissie.

Aangezien de neusdop blauw is en als ik het goed zag op de foto zijn de pootjes ook wat donkerder. Als ik Pino en Tweety vergelijk (allebei heren) dan zie ik ook bij hun die iets donkerdere pootjes en blauwe dop. Tweety is al een hele tijd volwassen en heeft ook vaak nog een iets lichter randje rond de neusgaatjes.

In ieder geval veel plezier met je vriendje  :P

Groetjes van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

rjwblom

#10
Leuke foto's! Definately een man!

Wij zijn ook pas geboren maar we hebben ons laten vertellen dat de mannen een blauwe en de meiden een bruine neusdop hebben.

Groetjes,

Dolce & Gabbana

Safrena

#11
Hey rjwblom

Mannetjes hebben inderdaad en blauwe neusdop en popjes een bruine.
Echter dit is nog een jong parkietje.

Jonge mannetjes parkietjes hebben een roze tot paarse neusdop en jonge popjes hebben een lichtblauwe met witte randjes rond de neusgaatjes tot soms wel witte neusdop.

Kijk maar eens naar onderstaande link hoe een jong mannetje is en hoe de kleur evolueert.
Bij een popje wordt de neusdop echt bruin rond de 7 à 8 maand

http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php

Kijk ook maar even rond op het forum met de zoekfuctie daar kun je ook heel veel meer over de kleur lezen ;)

Vele groetjes

Deesjebeesje

Ik heb er niet zo'n verstand van dat ik kan zien of het een popje of mannetje is, maar ik moet zeggen dat ik het supermooie foto's vind! Echt hele mooie kwaliteit en ze/hij staat er echt heel mooi op! :)

Annika

Hoi Bodi,

wat een geweldige foto's :D word ik helemaal vrolijk van.
En ik sluit me bij de meesten aan, ik denk toch dat de kleine een popje is.

Wat vervelend dat het bijten zolang heeft geduurd, maar wat goed dat het nu beter wordt. Joey doet het nog steeds als je een kusje wil geven, dus dat doe ik dan ook heeeeel voorzichtig.

Groetjes annika

Dylantjuh

Ja erg mooie foto`s zelfs!!!
Waarom krijgt iedereen hun parkietjes zo ver te badderen :P

bluebird23

De parkieten met een blauwe neusdop zijn mannetjes,
met een beige of bruine poppetjes/ vrouwtjes.

Prachtige foto's..

Annika

CiteerDe parkieten met een blauwe neusdop zijn mannetjes,
met een beige of bruine poppetjes/ vrouwtjes.

Prachtige foto's..
[snapback]20529[/snapback]

maar dat is bij jonge parkieten vaak nog niet goed te zien, aangezien jonge popjes een lichtblauw/witte neusdop hebben  ;)

smartie

Ik denk ook dat het een vrouwtje is! Leuk meisie heb je hoor!

Voor degenen die het nog niet weten: ons parkietje is afgelopen donderdag overleden en ik mis hem heel erg. Als ik bij mijn ouders binnenloop ben ik nog altijd geneigd eerst gedag tegen de parkiet te zeggen, maar die is er niet meer. Ik heb er wel vrede mee dat ie vredig ingeslapen is ook al is het verdriet er niet minder om. Wij hebben meerdere parkieten gehad in het verleden, maar dit is de eerste keer dat ik zo snel (misschien mede door het enthousiasme van dit forum en de leuke foto's) denk om zelf een parkietje te gaan kopen in mijn eigen huis. Mijn ouders zeggen er namelijk niet meer aan te willen beginnen. Ik zou eigenlijk heel graag willen, maar ik vind het niet gepast om zo snel na Goof al een 'vervanger' te nemen. Ik weet dat het niet hetzelfde is en dat ik van voren af aan moet beginnen met tam maken, maar het kriebelt gewoon. Wat vinden jullie? Is het te snel en oneerbiedig om zo snel na zo'n onwijs leuke, lieve tamme scheet overleden is opnieuw te willen beginnen?

Safrena

Hey smartie

Een nieuw vriendje kan best hoor. Het is niet omdat je een nieuw vriendje haalt dat je croky al vergeten bent of minder verdrietig van bent.

Je zegt zelf ook dat het nooit Goof zal vervangen en dat zal ook nooit. Goof zal altijd een heel speciaal plaatsje hebben in je hart.

Het is niet oneerbiedig en het kan je helpen niet met vergeten van Goof  maar met het verwerken van je verdriet.  ;)

Veel sterkte met je keuze

vele groetjes

Bodi

#19
En Dopi wordt mooier en mooier...... :D

Liever en liever.... :D

Knap meisje he..... :D









Foto's mogen alleen geplaatst worden ter verduidelijking van een vraag. Zie Forumregels. Foto's kunnen echter altijd geplaatst worden in het Fotoalbum.
Gr. Ingrid

Annika

geweldige foto's Paul, ik denk dat Vledder en Kleintje supertrots zullen zijn  :D

Ingrid

Hoi Paul,

Dopi is zeker weten een hele mooi dame :). Geweldige foto's heb je weer gemaakt!

Groetjes, Ingrid

Sonja

Hoi Paul,

Wat een schitterende foto's van Dopi!
Het is een echt fotomodelletje hoor. :D

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Ik zie ze nu pas Bodi, een schitterende dame die Dopi! :D