Nu Nog Tam Maken?

Gestart door Shana, januari 15, 2006, 15:08:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shana

Hoi iedereen!
Ik heb een parkietje van al 9 jaar oud, is het mogelijk om hem nog tam te maken?  Ik kan hem al aaien, dit is al een vooruitgang want in het begin kon je nog niet met je hand in de kooi komen!  Als ik hem aai vindt hij het wel een beetje eng want hij probeert dan af en toe te bijten, maar hij blijft wel mooi zitten...  Hebben jullie tips of een goede methode hoe ik mijn parkietje tam kan maken? :)

Groetjes en alvast bedankt!

Sonja

Hoi Shana,

Negen jaar is al een behoorlijke leeftijd voor je parkietje, maar met een goede verzorging en wat geluk kan je kleine vriendje een leeftijd halen van 10 tot 15 jaar. ;)

Of je hem nog helemaal goed tam krijgt, weet ik niet.
Maar je kunt, ook bij een oudere parkiet, met veel liefde en geduld nog veel bereiken hoor.
Als je op een zachte, geruststellende toon tegen hem praat, gaat hij zich ook wat meer op zijn gemak voelen.
Verder kun je hem wat lekkers, bv. een stukje trosgierst met de hand aanbieden. Zo leert hij dat je hand niet iets is om bang voor te zijn, maar gaat hij het als prettig ervaren op den duur.
Je zult, omdat je parkietje al 9 jaar is, wel behoorlijk wat geduld moeten hebben, dus geef de moed niet te snel op. ;)

Hier kun je nog meer lezen over tam maken:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Veel succes, en plezier met je kleine gevleugelde vriendje.

Groetjes, Sonja.