Verkleining Van De Iris

Gestart door josca, januari 12, 2006, 16:09:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

josca

Hallo,
Mijn Parkietje Snoopy is een lutino. Nu is mijn vraag, krijgen lutino's geen wit  'randje' om de iris als ze opgewonden zijn?
Snoopy is nu 1.5 jaar en ik heb het nog nooit gezien. Ik houd het er op dat het een vrouwtje is omdat de neusdop bruin is(maar dat is bij alle lutino's zo als ik het goed heb) en vanwege haar gedrag. Ze zit nooit ergens voor op en neer te knikken en het liefst bijt ze op van alles, dat is haar favoriete bezigheid.
Of hebben mannetjes eerder zo'n wit randje als ze opgewonden zijn?


Kleintjes

Hoihoi,

Ikzelf heb ook een lutino gehad. Bij haar was geen wit randje te zien. Dat komt (neem ik aan) omdat lutino's rode oogjes hebben, net als albino's.

De oogjes zullen ook geen (goed) zichtbare iris vertonen. Ze blijven hun hele leven dezelfde kleur.

Groetjes van ons
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

jeroen

ik heb ook een lutino met rode oogjes maar die heeft wel een wit randje

Kleintjes

Hoihoi,
Ik heb bij Giny nooit een wit randje gezien, toch was ze al een jaar of 8 (bleek uit het nummer op haar ringetje). Ze had altijd geheel rode oogjes, zonder randje dus.

Kan misschien dat het iets kan vershillen, aangezien ieder parkietje uniek is  :blush:

Groetjes van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey josca

Ik ook heb een lutinotje en ja hoor zij krijgt wel dat witte randje is als ze opgewonden en blij is


vele groetjes