Kittens

Gestart door Jens en Karin, januari 10, 2006, 20:39:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jens en Karin

Dag mensen. We zitten met een dilemma.
Al sinds dat we samenwonen willen we huisdieren. Het liefst hadden we direct 2 kittens gekocht, maar we waren nog niet geheel overtuigd en daarom hebben we Yoshi in huis gehaald. Yoshi is nog niet zo heel tam, niet zoals we gehoopt hadden, maar dat was eigenlijk van het begin af aan al zo. Misschien moesten we er nóg meer tijd instoppen. Maar dat terzijde.
Sinds kort zijn we echter allebei helemaal over om twee kittens in huis te halen. Uiteraard willen we Yoshi niet weg doen. Binnenkort is één van ons klaar met de stage en vanaf dan veel vaker thuis. Sowieso nodig om überhaupt in huis te zijn, wat heel hard nodig is bij kittens. Plus is het voor Yoshi ook een stuk fijner om meer gezelschap te hebben.

Zijn er mensen met ervaring, tips of ideeën over het opvoeden van poezen rond een vogeltje?

Nu kennen we uiteraard de waarschuwingen, de kat niet op het spek te binden, maar is het een kat niet aan te leren om bij een vogeltje in huis te zijn? Kunnen poezen en parkieten vriendjes worden?

Nu hebben we in ons achterhoofd eerlijk gezegd al half besloten om die kittens in huis te nemen. En we zijn ook niet van plan Yoshi uit huis te zetten. Wat we dus zoeken in antwoorden van jullie zijn puur tips en trucs.

Overigens, ik had geen zin om een oud topic te bumpen. Vandaar het nieuwe topic.

Saskia


Beste Jens en Karin,

Zelf heb ik, nadat ik Joepie al een tijdje had, ook een kitten erbij gekregen. Ik kan je zeggen dat het heel goed kán gaan.

Ik ben er in het begin heel veel bij geweest, en elke keer als Fleur (de poes) tegen het kastje ging staan waar Joepie op staat, waarschuwde ik haar, en als dat niet werkte pakte ik de planten spuit. Al snel wist ze dat ze dit niet mocht.

Het gaat nu heel leuk tussen Joepie en Fleur, ze zoeken elkaar echt op. Uiteraard ben ik er altijd bij als Fleur in de huiskamer is, als ik niet thuis ben zit zij in de gang en kan ze dus niet bij Joepie komen. Het is en blijft een kat....

Als je echt heel consequent bent naar je kittens toe denk ik dat het best goed kan gaan. Ik heb alleen wel twijfels over dat je meteen 2 kittens neemt, want ze zullen elkaar waarswchijnlijk ook gaan ophitsen... Het zijn echt net peuters, en met zijn tweeen ga je een uitdaging makkelijker aan dan wanneer je alleen bent...
Twee kittens tegelijkertijd aan een vogel laten wennen.... ik denk wel dat het heel moeilijk is...

Maar als ik kijk naar Fleur, dan zie ik wel dat het kan...

Jens en Karin

#2
Er heerst inderdaad nog enige twijfel of één of twee kittens. Het argument voor is dat ze bij onze afwezigheid elkaar bezig kunnen houden (of gewoon als ze ons even zat zijn). Het argument tegen heb je hierboven genoemd.

De plantenspuit staat al klaar overigens.

Saskia


Mijn kat is ook wel eens alleen, ik werk tenslotte ook over dag. Een kat kan heel goed alleen zijn. Natuurlijk is het voor zo'n beestje leuk om een vriendje te hebben, maar alleen zijn kunnen ze best.

Wat ik trouwens nog wilde toevoegen,  Voordat Fleur kwam heb ik even een kat van iemand anders in huis gehad, ongeveer een 4-5 maanden oid. Deze kat kon dus echt niet samen met Joepie, dwz, Joepie kon zijn kooitje niet meer uit om zijn rondjes te vliegen. Nu deze kat alweer een tijdje naar zijn eigen baasje terug is mocht Joepie er weer uit, maar vliegen kan ze niet meer... Ze heeft te lang in haar kooitje moeten zitten waardoor ze dit nu weer zal moeten leren....

Ik zou je aanraden om, als je een kitten erbij neemt, te beginnen met 1, voor deze heb je dan alle tijd om goed op te voeden... Als deze kat dan wat ouder is en door heeft wat niet mag kan je besluiten om er een kitten bij te nemen....

Sara

Katten met vogels samenhouden is een heel slechte combinatie..
Ik ben van mening dat je ofwel een kat ofwel een vogel houdt maar niet samen.Er gebeuren genoeg ongelukken op een onoplettend moment.Je kan je kat niet altijd in de gaten houden en zeker niet twee jonge kittens! :(

Groetjes en succes met je beslissing
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes