Parkiet Aanschaffen

Gestart door dennisdonath, januari 10, 2006, 14:14:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennisdonath

Op 5 december is een parkiet bij mij thuis tegen m'n raam gevlogen. Ik heb hem toen naar binnengehaald en een kooi voor hem/haar gekocht. Nu is hij heel erg schuw. Hij/zij komt z'n kooitje niet uit en als ik in de buurt kom schrikt hij/zij. Zoals je ziet heb ik totaal geen ervaring met parkieten maar wil hem toch graag houden. Nu wil ik een vriendje of vriendinnetje voor hem/haar kopen. Maar waar kan ik dat het beste doen. Is een dierenwinkel goed of moet je naar een kweker. Moet ik nog rekening houden met mannetje of vrouwtje. Ik weet ook niet of ik nu een mannetje of een vrouwtje heb. Of hou oud hij/zij is. Ik hoop dat iemand mij deze antwoorden kan geven.

Groeten, Dennis

Sonja

#1
Hoi Dennis,

Welkom op het forum! :)
Om te beginnen vind ik het geweldig dat je dit lieve parkietje op hebt gevangen! :thumbsupsmiley:

Het arme beestje heeft veel meegemaakt, dus het is niet zo vreemd dat hij nog schuw en schrikkerig reageert. Met veel liefde en geduld zal dit langzaamaan wel beter worden. ;)
Hij heeft tijd nodig om alles een beetje te verwerken, en zich thuis te gaan voelen.

Hier kun je lezen hoe je je parkietje het beste tam maakt:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Een volwassen mannetje heeft een blauwe neusdop, en een volwassen popje een bruine. Is het parkietje eenmaal volwassen dan is niet meer te zien hoe oud hij of zij is.
Bij een mannetje kun je zowel een ander mannetje als een popje zetten.
Als je een popje hebt, kun je het beste een mannetje erbij zetten. Twee popjes gaat soms goed, maar niet altijd.

Hier op het forum hebben de parkieten van Annika weer een nestje.
Misschien kun je eens met haar kontakt opnemen?

http://forum.parkietenweb.nl/Erg-Snel-Maar...eer--t3410.html

Veel succes en plezier met je kleine gevleugelde vriendje! ;)

Groetjes, Sonja.

P.S. Lees het forum en de site maar eens op je gemak door, je zult een schat aan informatie vinden! :)