Schreeuwen

Gestart door rjwblom, januari 08, 2006, 10:51:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rjwblom

Hallo,


We hebben onze man en vrouw nu twee maanden. Toen we ze kochten moeten ze ongeveer 4 maanden zijn geweest. Echter schreeuwt de man al vanaf dat we hem hebben. Hij laat zich dan ook niet aaien. Tussen 10:00h en
16:00h is dit het ergst. 's Avonds is hij lekker rustig en laat zich ook aanraken. Is dit gedrag herkenbaar?

Ik heb ook het idee dat de vrouw protesteert tegen het gedrag van de man. Dit uit zich in wild gefladder en pikken naar de man. Is dit ook herkenbaar gedrag?

Gisteravond heb ik ze voor het eerst zien snavelen dus het zijn geen vijanden. Ze krijgen veel aandacht, behalve als ze schreeuwen. Als ze rustig zijn spreek ik ze heel lief toe. Ik weet zeker dat ik alles goed doe.

Btw, de vrouw verliest momenteel de staartveren. Hoort dit ook bij de rui? Ze is niet ziek want ze eet en verzorgt zich goed.


Groeten,

Rob

Safrena

Hey rjwblom

Dit gedrag kun je inderdaad het beste blijven negeren ;)
De aanhouder wint zegt men altijd.

Je doet het inderdaad goed door als hij stopt met schreeuwen te belonen.

Het kan inderdaad zijn dat het popje protesteerd tegen het gedrag vanhet mannetje. Kibbelen komt wel al een keer voor maar zolang ze niet echt gaan vechten hoef je je daar zeker geen zorgen om te maken.

Staartveren en ook vliegpennen kan een parkietje inderdaad ook verliezen door de rui, of door ergens aan te blijven hangen. Deze groeien na de rui terug

Als je parkietje geen ziektesymptomen geeft lekker actief is en goe deet hoef je je daar geen zorgen om te maken

vele groetjes

rjwblom

#2
Hoi Safrena,


Bedankt voor je reactie! Omdat ik mijn parkieten nog maar net heb en er lang nog niet alles van weet, heb ik af en toe wat advies en bevestiging nodig.


Groetjes,

Rob

Is niet erg hoor
liever een vraag teveel
dan een te weining ;)
gr safrena