Ziek En Nu?

Gestart door Kleintjes, januari 08, 2006, 16:54:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,
zoals jullie misschien al gelezen hebben in de topic antibiotica is Giny ziek.


Edit://
Even de link toegevoegd
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=3324&hl=
GR. PF



Ik weet me nu alleen geen raad meer wat ik nu moet doen.

Ze slaapt meer dan normaal, eet anders ( nu voornamelijk het zachtere voer ), en pikt en krabt erg veel aan haar achterlifje, tot bloedens toe. Ze heeft al een paar kleine wondjes door het krabben en pikken.

Is er iets waardoor ik de jeuk kan verminderen? Of is het misschien beter voor haar om haar te laten gaan?

Ze is nog steeds kletsgraag op haar manier, speelt nog met de anderen en haar tralie-balletje en vliegen doet ze ook nog, welliswaar minder omdat ze sneller moe is door het extra gewicht van die zwelling (of tumor).
De antibiotica heeft niet gewerkt, maar ik wil haar toch een zo lang mogelijke fijne tijd geven.

Ik hoop dat iemand van jullie wat tips voor mij heeft, hoe ik haar kan helpen of wat ik beter kan doen voor haar, want als ze door blijft krabben gaat het goed mis ben ik bang.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, evt met het maken van een beslissing, hoe moeilijk het ook is en ik weet dat ik nog altijd de beslissing moet maken. Maar erover praten met anderen kan wel helpen om het makkelijker te maken.

Groetjes en veel liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Ik denk dat je deze moelijke beslissing moet maken in overleg met je dierenarts.
Ga nog een keer terug met Giny, en vraag goed door wat er aan de hand is (of zou kunnen zijn) met Giny en wat de prognose is.

Als de dierenarts een sterk vermoeden heeft dat er sprake is van een tumor, dan zou je kunnen overwegen om Giny in te laten slapen, voordat ze echt gaat lijden.
Als ze zichzelf namelijk verwondt door het krabben heb je kans op infecties en dat maakt Giny nog zieker.

Euthanasie is nooit een gemakkelijke beslissing, maar ik vind persoonlijk dat het welzijn van het vogeltje voorop staat.
Wellicht kun je met de dierenarts afspreken wanneer en op welk moment dat je Giny in laat slapen. Bespreek ook van te voren hoe het precies in zijn werk gaat.
Geen gemakkelijke beslissing, maar ook een vogeltje moet niet nodeloos lijden.

Zelf heb ik het ook euthanasie laten doen bij mijn vorige parkietje. Ze was ernstig ziek en had niet lang meer te leven.
Toen ze op een dag niet meer at ben ik met haar naar de dierenarts gegaan, en deze heeft haar een spuitje gegeven. Ik heb het vogeltje direct daarna in mijn handen genomen en daar is ze heel vredig ingeslapen. Thuis heb ik haar in de tuin begraven.
Hoe moeilijk dat ik het ook vond: het was goed zo.



Kleintjes

Hoihoi,
morgen ga ik met de dierenarts overleggen. Zal niet makkelijk worden maar het is beter voor mijn kleine meisje.

Heb net de wondjes een beetje schoongemaakt met betadine shampoo ( is voor dierlijk-gebruik en goed schoongemaakt daarna) en tot mijn grote schrik is het erger dan we eerst dachten. De bult is veel groter, tot ongeveer halverwege haar rug en de wondjes zijn er ook meer en de grootste is vrij diep ook nog.

Is even schrikken en het wordt moeilijk, mjaar ik laat haar liever nu gaan dan dat ze straks pijn gaat krijgen. Dat wil ik haar niet aandoen, dat verdient niets of niemand.

Ik wil de dierenarts vragen of hij een biopsie kan doen, om te kijken wat he nu precies was. Dat het een tumor was, was eigenlijk al duidelijk omdat de antibiotica niet aansloeg. Een vetbult is het niet omdat de kleur heel anders is. Vetbult is meer gelig, maar bij haar is het echt rood-oranje achtig. Waarschijnlijk ook door het krabben en pikken.

Pijn heeft ze blijkbaar niet ervan en dat wil ik dus ook voorkomen. Ook wil ik voorkomen dat ze zichzelf te erg beschadigd door het krabben.

Ik houd jullie op de hoogte hoe het verder gaat.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

To be continued...
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

#3
Ik vind het een heel verstandige beslissing om terug naar de dierenarts te gaan.
Het is inderdaad beter om Giny in te laten slapen voordat het lijden ondragelijk wordt.
Het is niet gemakkelijk, zeker niet. Maar je wilt je vogeltje ook niet nodeloos laten lijden.
Ik wens je heel veel sterkte!


Kleintjes

Ben vanmorgen naar de dierenarts geweest.
Vanmiddag hebben we haar laten slapen. De DA zei ook dat er niet veel meer te doen was en het beter was haar dan nu te laten gaan voordat ze pijn kreeg.

Giny is dus vandaag overleden maar zal nooit worden vergeten, niet door ons en niet door haar vriendjes.

Ik stop nu even, misschien dat er later nog wat bij komt.

Groetjes
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Allereerst mijn medeleven met het overlijden van Giny.
Het doet altijd veel verdriet als je afscheid moet nemen van je vogeltje.
Ik vind persoonlijk dat je een goede beslissing hebt genomen en ook op het juiste moment.
Giny heeft nu alle rust, en heeft gelukkig niet hoeven lijden. Ze is op een mooi moment heengegaan en jij hebt tot het laatst toe fijne herinneringen aan Giny: een lief en levendig vogeltje!
Ik wens je heel veel sterkte!
Groetjes,
Anneke


Ingrid

Ondanks dat je de juiste beslissing hebt genomen is het een zware geweest. Je gevleugelde vriendinnetje te moeten missen is natuurlijk erg verdrietig :(.
Heel veel sterkte!!

Groetjes, Ingrid

Sonja

#7
Hoi Maartje,

Het is heel erg moeilijk om je kleine gevleugelde vriendinnetje te moeten missen. :(
Het getuigt van veel liefde voor Giny dat je haar verder leed hebt willen besparen.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies.

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Maartje

Dit is voor jou best wel een hele moeilijke beslissing geweest, het is geen troost maar weet dat je de juiste hebt genomen

heel veel sterkte met het verlies van Giny

vele groetjes

Carla

Veel sterkte met het verlies van je parkietje. Je  hebt gedacht aan het welzijn van je parkietje. Toch goed dat je haar geen onnodig leed hebt laten lijden. Ik kan me inbeelden dat dit een harde beslissing is geweest . Denk terug aan de goede tijden die je parkietje bij je is geweest.

Kleintjes

Hartelijk bedankt voor jullie lieve berichten.
Het is inderdaad niet makkelijk geweest om het te beslissen, maar jhet kon beter nu gebeuren dan dat ze straks pijn had gekregen en dat het dan had moeten gebeuren, dat had ik mezelf nooit vergeven.

Het doet inderdaad pijn, maar ik heb veel leuke herinneringen aan haar en foto's.

Het ergste vind ik het nog voor Pino, hij is nu voor de 2e keer z'n meisje kwijt. Hij keek erg verdrietig en verward gisteren. Hij zag Giny wel maar ze reageerde niet toen hij haar riep. Dat gezichtje zal ik niet snel vergeten.

Giny heeft een mooi leven gehad, met alle luxe die ze zich maar kunnen bedenken en ze is best verwend geworden, net als de anderen.

Ze kan nu in alle rust en vrijheid met de anderen rondvliegen over de grasvelden en spelen of wat ze ook maar wilt.

Giny zal nooit bergeten worden en ik weet dat ik haar ooit nog eens zal terug zien, wanneer dan ook.

Groetjes en liefs en nogmaals hartstikke bedankt
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses