Is Het Een Mannetjes?

Gestart door B & V, januari 04, 2006, 12:48:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

B & V

Hallo,
Ik heb een parkietje die van zijn neusdopje roze is en lichtblauw, en onderaan donker is.
Ik heb hier een foto maar die is niet zo echt duidelijk.
Owie kan het zeggen wat het is jongetje  of een meisje ?
;)

Nog heel erg badankt !!!

[verwijderd door de beheerder]

katrien

Hallo b&v
ik denk dat het een jongetje is omdat zijn neusdopje nogal paarsachtig is al ik me ni vergis :)

B & V

#2
CiteerHallo b&v
ik denk dat het een jongetje is omdat zijn neusdopje nogal paarsachtig is al ik me ni vergis :)
[snapback]19105[/snapback]


Hallo,
Maar neusdopjes beginnen toch te kleuren als ze ongeveer 3 maanden oud zijn  ;)
Maar Boncuk (die witte parkiet van mij)  is al ongeveer 6 maanden.
Ik hoop dat er nog meer reacties komen.
Nog heel erg bedankt,      Heel veel groeten van Hureyra

jeanphilippe

hoi b&v

als je parkietje al 6 maanden oud is dan is het bijna zeker dat het een jongentje is ;)

B & V

#4
Citeerhoi b&v

als je parkietje al 6 maanden oud is dan is het bijna zeker dat het een jongentje is ;)
[snapback]19119[/snapback]





Hallo Jeanphilippe,
Maar bij mannetjes is het toch dat het blauw is verder hebben ze toch geen ander kleur   ;)
Okey dan ga ik ook voor blauw.
Ik zal proberen een duidelijke foto te maken.
Ik hoop dat er nog meer reacties komen !!!
Groeten van Hureyra

jeanphilippe

CiteerHallo Jeanphilippe,
Maar bij mannetjes is het toch dat het blauw is verder hebben ze toch geen ander kleur   ;)
Okey dan ga ik ook voor blauw.
Ik zal proberen een duidelijke foto te maken.
Ik hoop dat er nog meer reacties komen !!!
Groeten van Hureyra
[snapback]19122[/snapback]

eum dat is niet zo!

naar mijn geweten kunnen ook mannetjes paars vertonen!
ik heb overlaats nog een boekje gelezen ik weet niet zeker maar ik denk het boekje "mijn parkiet" ofzo en daar stond in al er kruisingen gemaakt worden dan kun je parkietjes hebben die onzeker zijn! dus er bestaan ook popjes met een paarse neusdop!

maar let nog niet op dit antwoord het kan ook onjuist zijn ik zal het nog eens opzoeken;)

gr33tz, jp

B & V

#6
Heeyyy,
Je hoeft het niet op te zoek.
Ik wacht gewoon af tot er nog meer reacties komen !!!
Nog heel bedankt.
Groeten van hureyra


Zoeken naar een antwoord is altijd goed :excl:  De leden, moderatoren en beheerders schudden namelijk ook niet alles uit het blote hoofd en moeten ook regelmatig iets opzoeken!!!
Gr.PF

Safrena

#7
Hey B & V

De neusdop lijkt me heel sterk roze tot paarse op de foto dus ook ik ga voor een mannetje

Nog maar even ter informatie wat je ook bij de zoekfunctie hier op het forum kan terug vinden.

Een jong popje heeft een licht blauwe neusdop met witte randjes rond de neusgaatjes soms zelfs tot een witte neusdop die altijd bruin wordt

Jonge mannetjtes hebben een roze tot paarse kleur neusdop die niet altijd blauw wordt.
Dit hangt af en de kleurslag van je mannetje, bij albino en lutino blijft de neusdop vaak roze tot  paarse en ook bij sommige licht gekleude mannetjes parkietjes is dit zo

Vele groetjes

jeanphilippe

ow dankje safrena!

nu weet ik waarom mijn parkietjes niet zo met elkaar opschieten!
ik heb een lutino (popje) en jah ik dacht dat toch :blush: maar ik weet bijna zeker dat het een mannetje is :D

gr33tz, jp

Hureyra

#9
Hallo,
ik zit nu te kijken naar de neusdopje van nu van mijn parkiet het is nog roze en rond zijn neusgaten is het licht blauw ???
Ik wacht graag op een antwoord !!!
doieoei

Sonja

Hoi Hureya,

Misschien kun je de neusdop van je parkietje eens vergelijken met de parkietjes op deze foto's?

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...e++of++vrouwtje

Groetjes, Sonja.