Parkietjes Kopen

Gestart door allesfreak, januari 03, 2006, 20:30:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

allesfreak

hoi ik wil graag een jong parkietje van zo jong mogelijk maar ik weet niet waar ik die moet vinden :(   weet iemand waar ik jonge parkietjes kan kopen ik woon in breda en het mag niet te ver zijn alvast bedankt   :rolleyes:

Parkieten-Freak

En hoeveel ervaring heb je met parkieten allesfreak? :)


Chantalleke

#2
Ik zou zelf nooit een parkietje jonger dan 7 weken nemen. Het is belangrijk dat je vogeltje zelfstandig kan eten namelijk. Het is helemaal al niet aan te raden dat als dit je eerste parkietje wordt je je gaat wagen aan dingen als hand-opfok en zo! Laat je dus niet door de mooie praatjes van de verkoper/kweker verleiden  ;)

Je zou eens kunnen beginnen te informeren bij dierenwinkels in de buurt of zij binnenkort jonge parkietjes krijgen. Ik zou je in ieder geval af willen raden om een parkietje bij Tuincentrum Overvecht in Breda te kopen. Alle parkietjes die daar zitten zijn gekortwiekt en zitten in een bak waarin iedereen ze zou kunnen aanraken. Daar ben ik zelf niet echt voorstander van.

Succes met je zoektocht!

Chantal

allesfreak

niet veel ervaring heb er nog geen ik zoch info over parkietjes want ik wou wel weat weten voordat ik er een aanschafte dus daarom

Safrena

#4
Hey allesfreak

Heel verstandig van je om eerst even goed rond te snuffelen op het internet en vragen te stellen hier op het forum en je goed te laten informeren alvorens je een parkietje aanschaft.

Zo kun je al kennis op doen, wnat parkietjes zijn gezelschapsdierjtes en hebben veel aandacht nodig

Wat beterft de leeftijd van een parkietje als je er eentje koopt is he tinderdad zo zoals Chantal al vermeldde dat je parkietje niet jonger is dan zes à zeven weken en dat je ze zeker van bent dat je parkietje al zelf kan eten

vele groetjes