Chico Voelt Zich Eenzaam

Gestart door Maartje Emons, december 23, 2005, 14:44:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maartje Emons

Sinds vier november woont Chico nog maar alleen. Daarvoor heeft hij 3 jaar lang samen met Chica de kooi gedeelt. Helaas is Chica gestorven en nu is Chico nog maar alleen. Ik heb nog een parkiet Pino alleen Chico en Pino vinden elkaar alleen lief op afstand.

In het begin was er niks aan de hand, Chico leek zelfs blij want nu mocht hij alles en het leek er dus op dat hij Chica altijd als een soort mamma heeft beschouwd. Echter sinds 1,5 week is Chico boos op mij. Het is net of hij het mij kwalijk neemt dat Chica dood is. Terwijl ik hem er altijd bij heb betrokken op het moment dat Chica ziek was en zelfs toen Chica stierf. Hij krijgt absoluut niet minder aandacht en misschien zelfs nog wel meer dan ooit tevoren. Toch wil Chico niks van me weten. Mijn vriend kan wel alles met Chico doen, dan is Chico in eens een heel lief vogeltje en als ik dan kom kijken gaat hij expres fluiten naar mijn vriend en kijkt hij mij aan zo van lekker puh.

Maar sinds vandaag zit Chico zich dus ook op te bollen. Ik weet dan ook niet of dat kan als een vogeltje eenzaam is of dat ik er mee naar de dierenarts moet. Ik weet ook niet of dit topic op de juiste plaats staat omdat het eigenlijk een combi is van gedrag en van ziekten.

Is het toch verstandiger als ik een nieuw parkietje bij Chico zet zodat hij zich misschien minder eenzaam voelt. Ik weet namelijk echt niet meer wat ik moet doen. Natuurlijk heb ik heel veel gelezen over soort gelijke onderwerpen maar ik ben dan toch altijd een overbezorgd parkietenbaasje.


Parkieten-Freak

#1
Het lijkt me niet logisch dat een parkiet boos op je wordt, omdat zijn soortgenootje 6 weken daarvoor is overleden. De parkiet kan volgens mij na al die tijd niet meer besluiten om daar boos over te worden omdat hij het verband niet meer kan leggen.
Je schrijft:
CiteerHet is net of hij het mij kwalijk neemt dat Chica dood is.
Dat doet Chico niet. Chico is een namelijk vogel en geen mens. We moeten oppassen om geen menselijke emoties op een grasparkiet of ander dier te gaan projecteren.

Parkieten die ziek aan het worden zijn kunnen zeker geirriteerd reageren of gaan bijten.
Ik zou Chico heel goed in de gaten houden, en morgen kijken of het nodig is om naar de dierenarts te gaan met hem.


Maartje Emons

Ik was vanmorgen bij de vogelarts en hij heeft me aangeraden om toch op zoek te gaan naar een vriendje voor Chico. Ze is eenzaam en zit daarom zo te treuren, ook al krijgt ze nog zoveel aandacht van mij, ze mist gewoon een soortgenootje. Ik ga nu dus op zoek naar een heel lief mannetje voor haar. Hopelijk is ze dan weer snel de oude Chico.

Parkieten-Freak

Dat vind ik een heel verstandig besluit Maartje.
Hopelijk kikkert je parkietje daar weer helemaal van op! :)


Maartje Emons

Gisteren was het dan eindelijk zover. Na lang zoeken heb ik een super mooi parkietje gevonden en natuurlijk gekocht. Natuurlijk zit Sergio nog even in een eigen kooitje. Sinds vandaag staat hij dan langs Chico en hebben ze elkaar ontmoet. Chico is helemaal gek geworden en weet van opwinding niet wat ze moet doen. Ze is helemaal blij. Sergio lijkt Chico ook heel erg lief te vinden want hij probeert door zijn voerbak heen te kruipen naar Chico toe en roept ook de hele tijd naar Chico. Ze hangen continu tegen elkaar aan te kwebbelen en proberen alles om naar elkaar toe te kunnen. Ik vind dat nu nog even te vroeg want Chico en Sergio kennen elkaar nog geen eens een dag dus eerst even afwachten of dit gedrag zo blijft.

Sergio is overigens echt een heel druk en nu al speels vogeltje. De tweede dag vandaag dus mocht ik Sergio over zijn buikje aaien en hij kwebbelt nu al terug als ik tegen hem praat. Het is echt een lief droomvogeltje. Ik ben dan ook blij voor Chico dat ze dadelijk een heel lief vriendje krijgt.


Chantalleke

Wat een geweldig nieuws Maartje!  :)

Heel veel plezier met Chico en Sergio!

Groetjes
Chantal