Nieuwe Snavel?

Gestart door Pietje Bell, januari 02, 2006, 22:30:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietje Bell

Hallo.

Ik zag net bij mijn Woppy dat hij een nieuwe snavel krijgt, tenminste daar lijkt het op! Er zit aan de onderkant een punt die een beetje naar binnen loopt. En de rest zit er nog gewoon aan vats bovenop. Krijgen ze dus regelmatig een nieuwe snavel of is het niet helemaal in orde?
Het valt mij ook op dat hij de laatste tijd niet meer zoveel aan het sepiablok zit. eerst had ik nl. iedere 2 weken een nieuwe nodig en nu hangt deze al een maand of 2 in de kooi.

Ik hoor graag wat van jullie......  

Groetjes van Nance.

PS: Iedereen een heel gelukkig, gezond & liefdevol jaar met jullie vogeltjes!!!!!

Parkieten-Freak

#1
Parkieten en papegaaien worden ook wel eens "kromsnavels" genoemd....
Het uiteinde van de snavel is inderdaad gebogen en staat iets naar binnen.
De snavel groeit heel langzaam. Soms lijkt het of de snavel een beetje aan het "afbladderen" is. Dat is normaal.


jeanphilippe

hoi pietje bell!!

pas wel op ik heb ergen gelezendat als het sneltje te scherp en te lang wordt het gevaarlijk kan zijn, namelijk als zijn kropje goed vol gegeten is kan hij tijdens het rusten of slapen mijn krop beschadigen met zijn snavel.
geef hem extra HOUTEN stokken zodat hij het zelf een beetje bij slijpt op ga naar de dierenarts die zal het snaveltje ook wel kunnen bijslijpen.

ps: verbeter mij als ik fout zit!

gr33tz, jp