Meteen Bij Elkaar Zetten?

Gestart door patric a, januari 02, 2006, 11:23:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

patric a

Natuurlijk wens ik iedereen van deze site een gelukkig nieuwjaar!!!

Nu heb ik een vraag namens mijn neef Pascal.
Mijn neef heeft een jong parkietje, nu drie weken thuis staan. Dit parkietje is bijna 3 maanden oud.

Kunnen deze twee parkieten, gezien hun jonge leeftijd onmiddellijk bij elkaar geplaatst worden???


Vele groetjes,

Patric

Ik wil natuurlijk zeggen dat Pascal een tweede jonge parkietje wil kopen en dat hij die meteen bij elkaar wil zetten

De vraag is of dit kan!

Heb beidde berichtjes samengevoegd
gr safrena

Safrena

Hey patric a

Het beste kun je elkeen even apart in de kooi houden zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen en het nieuwe vriendje rustig kan wennen aan de nieuwe omgeving ;)

je kan hier op het forum bij de zoekfunctie nog meer over vinden ;)

Vele groetjes


sweetyfan

#2
gelukkig niewjaar!

maar even over die parkieten.
je kunt ze het beste na een dag of 2 bij elkaar zetten de eerste dagen mischien in aparte kooien vlak bij elkaar. dit is om ze te laten wennen.
ik heb zelf de ervaring dat wanneer je te lang wacht, en de parkieten aan je laat wennen, ze aan je gaan hechten en later niet meer bij z'n soortgenoot gaan.
en kun je ze niet bij elkaar meer zetten omdat ze dan elkaar dood vechten.  daarom is het aan te raden ze tegelijk te kopen en na een dag of2-3 ze bij elkaar te zetten. ze worden alleen niet zo makkelijk tam! als hij ze tam wil hebben kan hij het beste ze apart houden of er maar een kopen. denk er dan wel aan dat hij dan minimaal 1.5 uur per dag aandacht moet hebben.


Ingrid

Het komt zelden voor dat parkietjes niet met soortgenootjes samen kunnen. Er zijn uitzonderingen, maar over het algemeen geeft het geen problemen wanneer je ze eerst hebt laten wennen aan elkaar. Het beste neem je 2 weken wentijd, en de eerste keer dat je ze bij elkaar zet, blijf je erbij om te zien of het zonder problemen verloopt.
Ze worden niet minder tam, je zult er misschien wel meer tijd voor moeten maken. Als je 2 parkietjes hebt, zullen ze hun aandacht gaan verdelen tussen jou en elkaar. Maar tam kunnen ze zeker worden ;).

Gebruik ook eens de zoekfunctie:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=
Deze vraag is namelijk al vaker gesteld en even zo vaak beantwoord ;).

Groetjes, Ingrid

Willem

CiteerHey patric a

Het beste kun je elkeen even apart in de kooi houden zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen en het nieuwe vriendje rustig kan wennen aan de nieuwe omgeving ;)

je kan hier op het forum bij de zoekfunctie nog meer over vinden ;)

Vele groetjes
[snapback]18941[/snapback]



Ik heb juist de ervaring dat het gelijk bij elkaar zetten heel goed werkt....gelijk die beestjuhs aan elkaar laten wennen en dan weten ze ook waar ze aan toe zijn....anders is het van de winkel naar huis...is al stress...dan in een heel ander hokje....alleen...is ook al stress...dan nog een keer van alleen in een hokje naar weer een ander hokje..en jah hoor...zitten daar een paar vreemden....

dus nee...ik ga voor het gelijk bij elkaar zetten...

maar zo denkt iedereen wel over iets anders....

Maartje Emons

zoals jullie eerdere berichten van mij hebben kunnen lezen, was ik inderdaad niet van plan om nieuwkomertje Sergio meteen bij vrouwtje Chico te zetten. (chico is eigenlijk een mannetjes naam, maar dat komt dat Chico toch een vrouwtje bleek te zijn,tsja en haar naam kende ze al). Maar ze werden dus allebei helemaal gek dat ze niet bij elkaar konden komen.

Ongeduldige ik heb ze toen toch maar bij elkaar gepast. Inmiddels zitten ze een weekje samen in de kooi en het gaat hartstikke goed. Ik had vooraf echt gedacht dat Chico het leven van Sergio in eerste instantie best zuur zou gaan maken omdat ze een echte kattekop is. Maar ja het gaat dus hartstikke goed. Ze snavelen er volop op los en zijn niet meer bij elkaar weg te slaan. Enige minpuntje is dat ze allebei op hetzelfde plekje willen slapen, en dan ook echt niet 1cm naar rechts of links willen gaan zitten (wat gewoon mogelijk is).

Ik denk dat je dit gewoon per parkietje moet bekijken en ook gewoon even moet kijken hoe ze op elkaar reageren als ze in twee aparte kooitjes naast elkaar staan. Als ze in het begin al niet naar elkaar omkijken dan zou ik gewoon even wachten met het bij elkaar plaatsen. Maar hoe dan ook, denk ik wel dat het het beste is als je nieuwe parkietje heel even kan wennen aan zijn nieuwe omgeving. Sergio heeft 1,5 dag alleen in zijn kooitje gezeten puur om een beetje tot rust te komen. Want vanaf de koop tot aan mijn kamer is natuurlijk ook een zware rit voor zo'n lief parkietje. Als hij dan ook meteen bij een druk vrouwtje geplaatst wordt.............arme schat.