Oud En Nieuw

Gestart door yello en koko, december 06, 2005, 21:14:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yello en koko

heey :D

ik zat zo vooruit te denken ik ik hab in februari mijn parkieten 1 jaar dus ik heb nog nooit oud en nieuw met parkieten mee gemaak maar moet er dan een doek over de kooi (vanwege knallen van vuurwerk) of nog meer ???

alvast bedankt,

Parkieten-Freak



miriam

hoi hoi ook voor mijn Pino word het zijn 1 oud en nieuw. wat ik doe (deed ik met mijn vorige parkietje ook).
Ik zet hem weg bij het raam en op een plek in huis waar geen ramen ofzoiets zijn. en dan een lampje aan muziek aan maar dat ie geen flitsen kan zien en heel erg kan schrikken
Er is altijd wel een rustige kant of een rustig plekje in je huis te vinden en zet hem dan daar neer ,ik geef hem dan ook nog iets extra lekkers

Succes en fijne feestdagen en goed 2006

noeltje

ik zal mijn parkiet gewoon op mijn kamer laten en gordijnen dicht doen.

zelf ga ik lekker vuurwerk afsteken..

Wuis

Citeerik zal mijn parkiet gewoon op mijn kamer laten en gordijnen dicht doen.

zelf ga ik lekker vuurwerk afsteken..
[snapback]18553[/snapback]
Ik vind hier alleen antwoorden over binnenvogels. Die van mij zitten echter buiten in de voliere. Ik had gehoord dat ik ze in het nachthok moest doen en en lampje op moest hangen zodat ze zich niet dood konden vliegen tegen de muren?
En in het nachthok zit ook een raam (met gaas ervoor), moet ik daar ook iets voor hangen ivm die flitsen van vuurwerk?

Parkieten-Freak

Ik zou er niets voordoen, maar de vogels wel in het nachthok laten zitten met wat verlichting aan. Zo voorkom je dat ze in het donker in paniek overal tegenop gaan vliegen.


Wuis

CiteerIk zou er niets voordoen, maar de vogels wel in het nachthok laten zitten met wat verlichting aan. Zo voorkom je dat ze in het donker in paniek overal tegenop gaan vliegen.
[snapback]18721[/snapback]
Ok ik zal vandaag vast alles klaarleggen, met een verlengsnoer wil het vast wel lukken (normaal hebben we daar geen verlichting).
Mijn vader wil nu dus zo'n nachtlampje daar ophangen, zo'n ding waar een beetje oranje-achtig licht vanaf komt. Zouden ze alles dan wel goed kunnen zien?

Anita & Marisa

Hoi hoi,

Vaak is dat een schemerig licht en vooral om het lampje zelf. Eén lampje zou sowieso te weinig licht geven.
Het is goed dat de vogels voldoende licht hebben, zodat ze alles goed kunnen zien. En door het licht zien ze de lichtflitsen ook minder.
Dus het is belangrijk om voor het hok goed te verlichten!

Alvast een fijne jaarwisseling  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Wuis

CiteerHoi hoi,

Vaak is dat een schemerig licht en vooral om het lampje zelf. Eén lampje zou sowieso te weinig licht geven.
Het is goed dat de vogels voldoende licht hebben, zodat ze alles goed kunnen zien. En door het licht zien ze de lichtflitsen ook minder.
Dus het is belangrijk om voor het hok goed te verlichten!

Alvast een fijne jaarwisseling  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.
[snapback]18859[/snapback]
Het nachthok is inmiddels goed verlicht, en tot nu toe zijn ze ng niet echt heel bang voor het geknal. Ik kijk af en toe even bij ze.
Ik hoop niet dat ze om 0.00 echt bang worden en in paniek raken.

Pucca-Poekie-Roosje

:closedeyes: ik doe een doekje over de kooi en gordijnen dicht en heel zachtjes radio aan :rolleyes:

Wuis

Citeer:closedeyes: ik doe een doekje over de kooi en gordijnen dicht en heel zachtjes radio aan :rolleyes:
[snapback]18896[/snapback]
Alles is hier goed gegaan! Om twaalf uur schrokken ze wel even maar al snel begonnen ze mee te tjilpen met het vuurwerk. :D