Rond Vliegen... Maar Wat Blijft Er Achter?

Gestart door Noikes, december 30, 2005, 18:10:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noikes

Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen hebben we hier ook een paar parkieten zitten.
Eentje buiten op straat gevonden en van een gewisse dood door bevriezen gered en toen het duidelijk werd dat er niemand naar hem komt vragen, heeft hij een "collega" gekregen omdat allen zijn toch maar alleen zijn is. Ze zitten momenteel in een vrij grote kooi die groot genoeg is om in rond te vliegen.
Nu zitten we toch wel met een speciale vraag: in een boekje hebben we gelezen dat een parkietje om de 15' "iets laat vallen' ;-).
Dit vraagje dus: zijn die uitwerpselen bij vrij vliegende parkieten echt zo'n probleem?
Zo als gemeld hebben ze nu een kooi die voldoende groot is om in rond te vliegen en ergens zouden we de voorkeur willen geven om ze niet vrij te laten vliegen om te vermijden dat ze alles zouden - nu ja, je begrijpt het wel.

Alvast bedankt voor het / de antwoord(-en) ;)

Luc

henkie

bij mij is het zo als hij zijn  behoefte heeft gedaan dan maak ik het zuiver met een doek en dan is het meteen weg

groetjes danny en henkie

Wuis

Citeerbij mij is het zo als hij zijn  behoefte heeft gedaan dan maak ik het zuiver met een doek en dan is het meteen weg

groetjes danny en henkie
[snapback]18853[/snapback]
Het valt wel mee hoor en het is makkelijk op te ruimen, het is niet zoiets als een hond die je los hebt lopen hihi :lol:

Anita & Marisa

#3
Hoi hoi,

Wat ontzettend goed dat je dit parkietje hebt opgevangen! En helemaal geweldig dat je er een vriendje bij hebt gekocht, zodat hij niet zo alleen is.  ;)

Inderdaad, het zijn maar hele kleine keuteltjes en gemakkelijk op te ruimen.
Het zou voor je parkieten heel erg leuk zijn als minimaal één keer per dag even lekker kunnen vliegen!  :D

Alvast een fijne jaarwisseling!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Noikes

#4
Eigenlijk hadden we uit dat boek opgemaakt dat die keuteltjes "zuur" zijn (scheikundig zuur  dus, niet van smaak :)) en gemakkelijk vlekken geven als je ze vergeet op te ruimen.

Parkieten-Freak

#5
Ik heb nooit gemerkt dat de uitwerpselen vlekken geven.
Het zijn maar erg kleine drolletjes, een stukje keukenrol om het op de toen en klaar is kees! :)
Ik vergeet ook wel eens een drolletje op te ruimen, maar ook die geven geen vlekken.


bea

hoi ,

Ik heb 2 parkietjes die de hele dag als ze willen rond kunnen vliegen ,het kooitje staat de hele dag open .
Er zijn vaste plekjes waar ze landen op lamp bv  de poepjes laat ik gewoon op drogen en dan kan je ze zo weg halen of op stofzuigen .
Trouwens volgens mij poept een parkietje niet tijdens  het vliegen het is mij tenminste nog nooit op gevallen .

Gr Bea

Wuis

Citeerhoi ,

Ik heb 2 parkietjes die de hele dag als ze willen rond kunnen vliegen ,het kooitje staat de hele dag open .
Er zijn vaste plekjes waar ze landen op lamp bv  de poepjes laat ik gewoon op drogen en dan kan je ze zo weg halen of op stofzuigen .
Trouwens volgens mij poept een parkietje niet tijdens  het vliegen het is mij tenminste nog nooit op gevallen .

Gr Bea
[snapback]18868[/snapback]
Nee volgens mij klopt dat, tenminste bij veel andere vogels wel want dan zouden ze over hun eigen voetjes heen poepen en zo dom zijn ze natuurlijk niet haha. :D

janneke

hoi,
mijn parkieten zitten altijd op dezelfde plek als ze mogen vliegen. Daaronder liggen dus hun uitwerpselen. Om het mezelf makkelijk te maken heb ik daar een stuk zeil neergelegd. Zeker als het op gladde plekken zit is het makkelijk te verwijderen.
Helaas krijgen ze het ook voor elkaar om vanuit de kooi op de muur te poepen. Daar zit structuurverf op. Dat vind ik iets lastiger!!!
Groeten Janneke
Karel, Casper, Kobus en Kees

Chantalleke

Tip voor de structuur muur  ;)  Gewoon een harde tandenborstel kopen, nat maken (als de muur wit is kun je er wat Glorix op doen) even stevig poetsen en klaar!  :P

Ook wij hebben onder de vaste plek van onze vriendjes een klein stukje oude vloerbedekking gelegd. Hun poepjes vielen namelijk achter onze bank en dan is schoonmaken wat lastiger. Wij hebben een marmeren vloer en als de poepjes dan een weekje blijven zitten dan zie je inderdaad wel wat plekjes (nu is dat bij ons achter de bank dus niet zo'n ramp, en na een keer of 3 boenen trekken de plekjes ook wel weer weg)

Maar t is volgens mij een kleine moeite om nadat je vriendjes in de kooi zijn geklommen om te gaan slapen even met een vochtige doek die paar kleine poepjes weg te halen, tcoh?

Groetjes
Chantal