Het Kleurtje Van Pier

Gestart door Wuis, december 30, 2005, 12:55:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wuis

Ik weet niet of dit een veel voorkomende kleur is bij parkieten, maar misschien weten jullie er iets van.
Toen ik Pier net kreeg was ze gewoon helemaal blauw met een geel masker, aan de vleugeltjes had ze wat geel en aan de staart ook.
En ze had dus niet zo'n 'streepjesaftekening' op de vleugels enzo.



Nu ze een beetje in de rui is geweest krijgt ze ook groene plekken.





Gaat dat groene nou echt doorzetten of wordt ze uiteindelijk wel weer gewoon blauw met geel? Heeft iemand een idee? :)

Parkieten-Freak

#1
Schitterende parkiet! Gekortwiekt?
Helaas weet ik niet wat de uiteindelijke kleur zal zijn, maar het is zeker mogelijk dat er meer groen doorkomt.


Wuis

CiteerSchitterende parkiet! Gekortwiekt?
Helaas weet ik niet wat de uiteindelijke kleur zal zijn, maar het is zeker mogelijk dat er meer groen doorkomt.
[snapback]18845[/snapback]
Gekortwiekt? Nee, niet dat ik weet tenminste hihi. Ze vliegen met z'n tweetjes de hele dagen wat rond in de voliere dus gekortwiekt is ze niet.

Heeft dit kleurtje ook nog een bepaalde benaming? :)

johan

#3
hoi wuis,

ik denk dat jouw parkietje grijsvleugel hemelsblauw is:
kijk maar op de onderstaande site:http:
www.grasparkiet.com. en dan kan je de kleurslagen bekijken.
mijn parkietje lijkt bijna het zelfde maar bij is er meer groen i.p.v blauw.
mvg johan

Sara

Wat een speciale kleur echt een mooi vogeltje :lol:
Ik denk ook dat de de kleur grijsvleugel hemelsblauw is.

Zoals op deze site http://www.grasparkiet.com/kleuren.asp

Groetjes en veel geluk met je mooie grasparkietje ;)
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

#5
De vogel links lijkt me een toch echt een regenboogparkiet........


johan

maar als je de eerste foto bekijkt lijkt het toch echt grijsvleugel hemelsblauw.
maar als hij steeds groener wordt kan het best zijn dat het een regenboog is.

jeanphilippe

het is zo hoe ouder je parkietje word hoe intenser de kleuren woeden, ik denk toch aan de kleur te zien dat het groen gaat heersen!
het is in iedergevan een prachtig parkietje:)

hou me op de hoogte ik heb zeer nieuwsgierig, hoe oud is je parkietje trouwens, enig idee?

gr33tz, jp

katrien

Hallo
Mijn flupke is een geelmasker en hemelsblauw.
Bij hem beginnen de veertjes ook groen te worden zoals jouw vogeltje
Ik vind het best fijn en een mooie kleur :D

Wuis

Citeerhet is zo hoe ouder je parkietje word hoe intenser de kleuren woeden, ik denk toch aan de kleur te zien dat het groen gaat heersen!
het is in iedergevan een prachtig parkietje:)

hou me op de hoogte ik heb zeer nieuwsgierig, hoe oud is je parkietje trouwens, enig idee?

gr33tz, jp
[snapback]19038[/snapback]
Ze zijn nu beide ongeveer een half jaar, ik heb ze dus vanaf dat ze nog heel klein waren. :D

jeanphilippe

CiteerZe zijn nu beide ongeveer een half jaar, ik heb ze dus vanaf dat ze nog heel klein waren. :D
[snapback]19052[/snapback]

wow, tof zijn ze rap tam geworden? of nog niet helemaal?
ik heb in de zomer een parkietje gehad en ik was hem zelf aan het groot brengen hij was -/+ 10 dagen toen ik hem kreeg, ik weet niet meer zeker hoe oud het moet hier nog ergen op het forum staan ooke nog een foto :D hij was direct handtam en zat het liefst achter mijn oren, ik was nog bang want de kleine rakker had zo'n kleine nageltjes dat mijn zicht niet goed kon vastklemmen!
maar spijtig genoeg is hij gestorven hij was bijna 4 weken :(  ik had hem de volgende morgend terug gevonden. hij was in slaap gevallen in zijn drinkbakje welicht is hij verdronken of onderkoelt geraakt!
ik heb er veel verdriet voor gehad, en zag vogels niet meer zitten maar verloor mijn hart terug aan een latino popje dat ik op een vogelbeurs vond!

ik ga nu stoppen met mijn verhaal want het heeft eigenlijk niets met jou vraag te maken!

gr33tz, jp

Wuis

Citeerwow, tof zijn ze rap tam geworden? of nog niet helemaal?
ik heb in de zomer een parkietje gehad en ik was hem zelf aan het groot brengen hij was -/+ 10 dagen toen ik hem kreeg, ik weet niet meer zeker hoe oud het moet hier nog ergen op het forum staan ooke nog een foto :D hij was direct handtam en zat het liefst achter mijn oren, ik was nog bang want de kleine rakker had zo'n kleine nageltjes dat mijn zicht niet goed kon vastklemmen!
maar spijtig genoeg is hij gestorven hij was bijna 4 weken :(  ik had hem de volgende morgend terug gevonden. hij was in slaap gevallen in zijn drinkbakje welicht is hij verdronken of onderkoelt geraakt!
ik heb er veel verdriet voor gehad, en zag vogels niet meer zitten maar verloor mijn hart terug aan een latino popje dat ik op een vogelbeurs vond!

ik ga nu stoppen met mijn verhaal want het heeft eigenlijk niets met jou vraag te maken!

gr33tz, jp
[snapback]19057[/snapback]
Ja ze zijn redelijk snel tam geworden, maar ik heb er dan ook veel tijd aan besteed (en dat doe ik nog steeds, en zo hoort het natuurlijk ook :lol: ).