Terug Van Weggeweest (vraagje)

Gestart door jeanphilippe, januari 03, 2006, 01:14:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeanphilippe

hoihoi,

zoals jullie hebben of niet hebben opgemerkt was ik even het toneel verdwenen!

ik was zelf nog actief op het forum en zocht informatie, maar kon me niet meer inloggen!

de reden.. ik was mijn paswoord vergeten :blush: en had niet door dat je het naar je e-mail kon laten sture... zo dom ben ik nu eenmaal :P

hier komt mijn vraag: ik heb 2 parkietjes gehad en 1 van hen had shurftmijt en een maand later stief mijn parkietje met schurftmijn spijtig genoeg :(  ik had hem behandelt met vaseline zoals jullie me geleerd hebben, en mijn buurman die ook al lang met vogels bezig is zei me dat het niet nodig was om er mee naar de dierenarts te gaan, hij had gelijk want kort erna was er weer een glad wit roze snuitje te zien maar een tijdje later stief ze, kan het daar iets met te maken hebben ... dat ik niet naar de dierenarts ben geweest??

nog een klein vraagje het gestorve parkietje had nog een vriendje en die begint nu ook aan de rand van zijn neus(op zijn waslaagje) schurft te vertonen.. moet ik er nu toch niet naar de dierenarts met gaan of gewoon terug met vaseline behandelen..

sorry voor het late(of vroege) bericht maar ik ben een beetje bezorg om mijn parkietje!

ik heb er nu een vriendinnetje voor gekocht een latinotje:-)
moet ik dat even appart zetten??

alvast bedankt, en het is fijn om terug te zijn!!! :lol:

gr33tz, jp

Safrena

Hey Jp

ik zou zeggen welkom terug :D

De schurft kun je inderdaad met vaseline behandelen en als het in het begin is hoef je daar niet meteen mee naar de dierenarst maar goed te verzorgen en in het oog te houden. ;)

Misschien heeft je overldeden parkietje toch nog andere ziekte symptomen getoond zoals stil zijn, veel slapen , weinig eten, boll zitten, enz... en had zij/hij toch nog een ziekte onder de leden.

Het lijkt me daarom nu wel het beste om met het vriendje even langs de dierenarts te gaan en erbij te vermelden dat het andere vriendje overleden is zodat de dierenarts je parkietje goed en grondig kan onderzoeken of er eventueel geen andere ziekte bij is  ;)

Hou ook nu je nieuwe vriendje in het oog want schurft is besmettelijk zodat die ook indien nodig kan behandeld worden

veel sterkte met het verlies van je parkietje

vele groetjes

jeanphilippe

dankje safrene!

ik ben al bezig met het behandelen met vaseline en heb nog vitaminen gekocht ..je weet nooit vitaminen zijn altijd welkom, hij is zeer levendig dus ziek zal hij niet echt zijn hij heeft geen blutjes, ademt niet snel of ook niet te langzaam, fluit zeer veel, en zit niet dik!

het nieuwe meisje is zo goed als handtam dat ik ook een goed teken zo kan ik het beter bestuderen en in het oog houden zodat er niet met gebeurt.

ik dank je voor de tip!

gr33tz, jp

bartm

:excl: een grote tip bij behandeling van schurft  :excl:
behandel deze met vaseline je mag er gerust veeel op doen wat te veel is schuurt de parkiet er toch af ...
vaseline werkt perfect maar ...
een maal schurft krijg je het niet gemakkelijk weg dus mijn tip is als je meerdere vogels hebt zet de zieke meteen appart indien mogelijk vooor verdere besmetting te voorkomen en verzorg deze dan .
ook nadat de vogel van buiten af bekeken in orde is laat je deze best nog 3 maand appart want dat is de termijn dat deze irritante ziekte kan terug komen daarna kan je je schat gerust terug bij je andere kromsnavelige zetten dan heb ej geen risico meer  :)

moest er nog iemand een vraag hebben post deze maar op het forum en dan zal ik mijn uiterste best doen om je zo goed mogelijk te helpen

ciao

bart