Wisselende Stemmingen

Gestart door rjwblom, december 28, 2005, 23:33:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rjwblom

Hallo,


Ik heb mijn man en vrouw parkiet nu ongeveer 3 weken. Ik geef de dieren elke dag een beetje trosgierst waar ze gek op zijn. Ze blijven echter bang voor handen. De man is wel te aaien maar hij is erg op zijn hoede. De vrouw pikt naar mijn vinger als je bij haar in de buurt komt.

Ik heb er vetrouwen in dat ze tam kunnen worden maar vraag me af of er iemand is die er ervaring mee heeft dat dit toch wel vrij lang kan gaan duren. Zo lang ze nog niet handtam zijn wil ik ze niet los laten vliegen. Toch zou ik graag willen dat ze binnen niet al te lange tijd een keer het ruime sop kunnen kiezen.

Ik heb het vermoeden dat ze in de rui zijn en daarom wat opstandig zijn. Hoort opstandig zijn bij de rui?

Is vangen met een vangnet verstandig?

Rob

Safrena

Hey rjwblom

Sommige parkietjes zijn sneller tam dan andere parkietjes, dit hangt helemaal af van het karaktertje van het parkietje

Echter twee parkietjes kun je heel zeker tam maken maar dit kan inderdaad iets langer duren dan een parkietje ;)

Wat betreft het trogierst : een halve sliert per parkietje per week is meer dan voldoende.

Het opstandig zijn hoort meer bij de puberteit en alles willen proberen en testen hoever ze kunnen en mogen gaan.

Vang je parkietjes NOOIT met eender welke net. Het beste is inderdaad zoals je zelf al zei eerst tam in de kooi en dan pas vliegen.

Je kan nog meer tips vinden over het vrij vliegen hier op het forum en op onderstaande links ;)

http://www.parkietenfreak.nl/r-gevaren.php
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Vele groetjes

rjwblom

Bedankt voor je reactie. Ik gooi het vangnet wel weg.

Sara

Inderdaad,nooit een vangent gebruiken en eerst tam maken.Toen m'n Arno pas tam was,vloog hij perongeluk naar buiten door de deur!Ik had me vreselijk verschrokken.Hij zat op de draad van de scheiding tussen ons en de buren.Ik ging voorzichtig naar hem toe,want als ie bij de buren zat was ik hem misschien kwijt.Hij staptte gewoon op m'n vinger en ik nam hem mee naar binnen in de kooi.Ik had even veel geluk gehad!Maar een vangnet is absoluut overbodig,je zou er je parkietje allen erg verwondingen mee kunnen aan doen.

Groetjes
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes