Knaagdiertje?

Gestart door Ozzie, december 28, 2005, 14:34:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ozzie

Ik heb een heel lief parkietje, die als het haar uitkomt ook op mijn hand komt zitten. Alleen is het echt een knagertje. Alles wat in de kooi hangt, moet kapot. Van drinkbakjes tot aan spiegeltjes.

Ook mijn vingers moeten er aan geloven. Als ze erop zit, begint ze best hard te bijten. Ik probeer het af te leren, door boos te worden en te ladderen. Maar daar trekt ze niks van aan ! Ze wil wel bij me zitten, maar in dat gebijt heb ik niet zo'n zin uiteraard.

Hoe krijg ik dit er nou uit? En is het iets voor popjes om zo graag te bijten? Want mijn vorige was ook een popje en dat was ook zo'n bijter.

Sara

Er staat veel op het forum en op de site van parkietenfreak over bijten.Hou oud is je parkietje?Misschien zit je parkietje gewoon in de pubertijd en moet je er gewoon geduld mee hebben tot het over gaat maar het beste kan je ander knaagmateriaal geven om je parkietje af te leiden.Zoals bijvoorbeeld de speciaal voor grasparkieten gemaakte knaagstenen of (onbesproeide) wilgentakken uit de natuur.Ook wc-rolletjes kunnen dienst doen als afleiding voor je grasparkietje zodat ie daaraan gaat knagen.Lees de site eens door dan vindt je er vast meer over.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Ozzie

Er hangt zo'n knaagschelp in de kooi en verder zijn alle stokjes van hout, waarvan één er een wilgetakje is.

En als ik een pleerol voor d'r neus hang, schrikt ze zich wild.

Sara

Hey Ozzie,
En als je gewoon een wc-rolletje in de kooi legt,dan kan ze gewoon wennen eraan als alle andere dingen waar ze zit te knabbelen..Misschien kan iemand anders van het forum je beter advies geven,maar ik zou gewoon afwachten.Misschien zit je parkietje gewoon in de pubertijd.

Groetjes
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Voor de baasjes van bijtende parkieten wil het onderstaande artikel nog wel eens nuttig zijn! ;)
http://www.pakara.nl/modules/newbbex/viewt...c_id=22&forum=1