Thee

Gestart door Meltjuh, januari 02, 2006, 17:16:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hooi allemaal,

een tijd geleden (volgens mij nog op het oude forum :rolleyes: )
zeiden een aantal mensen dat hun parkietjes thee zo lekker vonden. Maar omdat er cafeine in zat was het niet goed voor ze.
Nu was ik vandaag in de dierenwinkel en toen kwam ik erachter dat ze special voor vogels, thee hadden.
Het heet Conditie thee en is van Bogena. Het is geschikt voor allerlei vogels en geeft een verhoogde weerstand en extra energie.
Het bevat 20 verschillende kruiden waaronder Enchinacea (weerstand) gingseng (vitaliteit) sarsaparilla-wortel (gezonde wveren) st-janskruid ( anti stress) en paardebloem (bloedzuiverend).
dus niet alleen lekker maar ook gezond   :D

misschien dus wel een leuke tip :)

katrien

Ja ik heb er ook eens over gehoord!!
Maar ik heb het nog nooit gezien.

Parkieten-Freak

Tja, zoals je wellicht weet ben ik geen voorstander van kruidenthee voor parkieten.
Met St. Janskruid moet je trouwens helemaal oppassen.
Als je wilt gaan kweken met de popjes, zou ik er sowieso vanaf zien. Je weet immers maar nooit of het de vrucht kan beschadigen.
De werkzame stof van St Janskruid (hypericine) is een sterk werkzame stof, en heeft wisselwerkingen met een aantal andere geneesmiddelen OOK als het in de vorm van kruidenthee gegeven wordt! (Bij mensen wordt St Janskruid gebruikt bij milde depressies).

Verder ter overweging:
Waarom zou jouw parkiet St Janskruid nodig hebben? Of ginseng? Of sarsparilla?
In goede, gezonde uitgebalanceerde voeding zit alles wat hij of zij nodig heeft.
Geef liever wat fruit, een stukje brood en wat groente inplaats van allerlei industriele producten waarvan je niet eens weet op termijn wat ze nou precies doen in dat kleine vogellichaampje.....
Hypericine beinvloedt o.a. namelijk ook de ijzeropname......

Thee drinken is niet voor vogels (of andere dieren), maar voor mensen.
Ooit een hond een kopje Ceylonthee zien drinken, of hondenthee?  :unsure: Ik niet. :blush:
Vers drinkwater is prima voor je parkiet. Wil je hem verwennen? Doe er dan gerust af en toe een klein beetje Roosvicee in. ;)



Meltjuh

Hey parkietenfreak.

Misschien heb je wel gelijk maar het leek me leuk voor me vogels om wat nieuws te proberen. maar het lijkt mij niet dat een merk als bogena schadelijke stoffen verkoopt? (of zeg ik nu iets heel raars :rolleyes: ).
In een buiten voliere staan vogels wel bloot aan ziektes en kou enzo dus misschien s het meer iets voor vogels in een buiten voliere.
Ik wil alleen het beste voor me parkietjes en dacht nu ze in de rui zijn dat ze wel wat extra's kunnen gebruiken. maar als u het afraad...

Parkieten-Freak

#4
Ik zeg niet dat Bogena schadelijke producten verkoopt.
Wel is het zo, dat er bij veel mensen een algemene opvatting heerst dat "alles wat uit de natuur komt" goed is, en per definitie onschadelijk is.
Dat laatste is niet waar.
Verder is het zinvol om te kijken of een middel iets toevoegt aan de gezondheid of het welzijn van je dieren. Dat is mijnsinsziens hier niet het geval.
Ook al zitten je vogels buiten, als ze goed te eten krijgen en de hygiene is in orde, dan komen jouw vogels goed de winter door!

Waarom dit soort producten op de markt komen?
Heel simpel. De mensen kopen het vaak zonder er echt eerst eens goed over na te denken.......
Het is gewoon commercie.