Jeuk Aan zijn Koppie

Gestart door cocootje, januari 02, 2006, 12:27:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cocootje

hallo mijn parkietje coco heeft telkens jeuk aan zijn koppie heeft hij luizen ofzo?Want hij krapt de hele tijd en doet zijn koppie telkens tegen dingen aan om zijn jeuk weg te krijgen volgens mij.Groetjes Ilona en Coco :)

Chantalleke

Hoi Ilona,

Parkietjes doen dat wel vaker hoor, lekker aan hun koppie krauwen  ;)
Wanneer je vriendje in de rui is zal hij het misschien nog wat vaker doen.
Als je bang bent voor mijtjes dan zou je achter de kooi bij de plek waar je parkietje het meeste zit een stuk wit papier kunnen ophangen. Als daar kleine zwarte puntjes (beestjes) op komen dan heeft je parkietje last van mijtjes.

Maar ik denk zelf dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen... Mijn vogelvriendjes gaan ook wel eens heerlijk uitgebreid met hun koppie langs de tralies van de kooi zitten schuren, net als zoveel pietjes.

Groetjes
Chantal

cocootje

hoi sorry maar wat is in de rui???

Ingrid

Bij het ruien worden de oude veren vervangen door nieuwe. Bij binnenvogels voltrekt de rui zich in ongeveer 3-4 weken. (Voor buitenvogels voltrekt de rui zich in 5-7 weken.)  Veelal ruien vogels vier keer per jaar. (Buitenvogels ruien twee keer per jaar, de eerste ruiperiode vindt in de lente plaats en de tweede eind juli, begin augustus.) Ter voorkoming van problemen tijdens de ruiperiode dient de voeding en de huisvesting het hele jaar door goed te zijn. Door de vorming van nieuwe veren bestaat er bij de vogels een extra behoefte aan vitaminen. Een scheutje roosvicee door het water zorgt voor de nodige extra's.

Groetjes, Ingrid

cocootje

dankje maar als je nou geen roosvicee hebt kan er dan niet iets anders in??? :excl: dubbelfris of zo iets???

Parkieten-Freak

Nee, Roosvicee bevat namelijk wat extra vitaminen en mineralen. Dubbelfris niet.
Geef je vogeltje eventueel gewoon een stukje fruit, dat is ook goed. (GEEN avocado!)