Pluizebal Op Pootjes

Gestart door Kleintjes, december 07, 2005, 15:53:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,
Ben ik ook weer eens hier  :D .
Ik maak me nu toch langzaam wel zorgen over het oudje van de bende. Pino is al 6 of 7 jaar, geloof 7, en dus niet meer de allerjongste.
Sinds een week ofzo veranderd zijn gedrag. Hij is nog wel even levendig als normaal maar toch net iets anders. Als hij lekker op de stok zit, zit hij vaak als n pluizebal op allebei de pootjes. Hij eet goed (lees vreet) en drinkt ook normaal. Hij reageerd soms feller als ik het voerbakje uit de kooi haal om te vullen, maar dat komt denk ik omdat hij de burgemeester in huis is. Enfin, hij zit dus anders op zijn stok en ook piept hij soms of haalt hij met geopende snavel adem. Dacht eerst dat het iets van een veeertje ofzo was dat in zijn keeltje plakte (heeft Giny wel eens gehad) maar hij blijft zich zo gedragen. Soms heeft hij er minder last van de andere keer. Vindt het maar een beetje vreemd.

Kan dit aan zijn leeftijd liggen of is hij ziek?
Hoop hem nog gewoon een lekkere oude dag te kunnen bieden en hem als 'burgemeester' te kunnen later regeren over hun domeintje  ;) .

Groetjes en veel liefs, de Kleintjes en ik
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Chantalleke

Hoi Kleintjes,

Als je parkietje vaak met zijn snaveltje open ademt (lijkt te hijgen) en hij piept er ook nog eens bij zou ik denk ik toch een bezoekje aan de dierenarts brengen. Piepend ademhalen en benauwd zijn, zijn namelijk toch wel symptomen van een luchtweginfectie of verkoudheid. En nu Pino ook nog eens steeds vaker zijn veertjes opzet.... :unsure:

Parkietjes zullen niet vaak laten zien dat ze ziek zijn, want ik de natuur zou dat hun dood betekenen. Misschien dat je daarom de ene keer beter aan je parkietje kan zien dat hij niet zo lekker in zijn vel zit dan een andere keer.
Mijn eigen parkietjes hebben ook een luchtweginfectie gehad en ook bij mijn oudste parkietje had ik eigenlijk helemaal geen symptomen gezien, tot hij op de bodem van de kooi in elkaar gedoken zat te hijgen  :(

Kortom, ik zou Pino even meenemen naar de dierenarts, wie weet valt het allemaal reuze mee!

Succes met je oudje  ;)
Chantal

Sonja

Hoi Kleintjes,

Ik ben het eens met Chantal, en zou zeker een bezoekje brengen aan een vogelkundige dierenarts.
Bedenk dat hoe eerder je erbij bent, des te groter de kans op genezing van je kleine vriendje.

http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Sterkte, en laat je nog weten hoe het is gegaan?

Groetjes, Sonja.

helma

Hoihoi,

Het met geopende snavel adem halen, wordt ook wel happen genoemd en kan een teken zijn dat je parkietje benauwd is.
Zeker nu je vermeld dat je je parkietje ook hoort piepen, zou ik zeker niet te lang wachten met een bezoekje naar de dierenarts, want dit gaat niet vanzelf over.

Wacht niet te lang, want hoe eerder je er bij bent hoe beter!!

Mijn parkietje heeft dit ook gehad.
Ik ben direct met haar naar de dierenarts gegaan, heb een kuurtje voor haar gekregen en ze is er gelukkig weer helemaal boven op gekomen.

Snel handelen scheelt een boel.

Veel succes en beterschap met je parkietje!!

Laat je nog even weten hoe het gaat??

Liefs
Helma.

Kleintjes

Hoihoi,

Heb met mijn vriend overlegd en hij zei dat ik dan toch maar eens de kliniek moest gaan bellen. Ben alleen benieuwd of er iemand aanwezig is die met vogeltjes overweg kan of weet iemand toevallig een adresje hier in Limburg (liefst omgeving van Echt aangezien ik geen auto heb). Zal morgen eens naar de kliniek bellen en vragen voor een afspraak. Hoop dat ze iets kunnen doen voor mijn kleine burgemeestertje.
Ik denk dat ik Giny dan ook meteen meeneem om haar oogjes te laten nakijken, vraag me af of ze nu wel of niet (deels) blind is  <_< .

Ik houd jullie op de hoogte :)

Groetjes van ons allemaal  :lol:
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hoihoi  :)
Pino is gelukkig gezond, dus hij kan nog wel wat jaartjes mee (hopelijk).
Hij heeft wel n vitamine-spuitje gehad. Kleine beestje was behoorlijk boos  :blink:
De dierenarts zou ook nog iets voor mij opzoeken over epilepsie bij vogels, aangezien dit niet veel voorkomt.

Giny is ook in orde, heeft inderdaad iets minder goed zicht maar dat is waarschijnlijk aangeboren. Giny is n lutino (geen 100% maar wordt als lutino gerekend ) en ook zij zal nog heel wat jaartjes mee kunnen.

Moet voor hun extra vitamine druppeltjes halen en ander voer, dan zou alles goed moeten gaan.

Tot de volgende keer :lol:

Groetjes van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Chantalleke

Gelukkig viel het allemaal mee zeg!  :thumbsupsmiley:
Hopelijk blijft Pino niet al te boos om zijn spuitje  ;) Maar dat zal wel meevallen.

Groetjes,
Chantal

Sonja

Hoi Kleintjes,

Wat fijn dat alles toch goed is met Pino en Giny! :)
Hopelijk hebben ze veel baat bij de extra vitaminen en het andere voer.

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

nog iets over epilepsie:
Epilepsie bij vogels wordt nog wel eens veroorzaakt door vitamine B tekort.
Ik heb een tijdje terug van iemand een mailtje gehad: haar vogel leed aan epilepsie.
De vogel krijgt nu de ene dag Vitamine B druppels, de andere dag 1 druppel geriaforce in zijn drinkwater, en het gaat prima. De vogel is aanvalsvrij. :)


Kleintjes

Hoihoi,

beetje laat dit bericht maar dan nog  :) , epilepsie is te behandelen bij vogels. Ze gebruiken dezelfde medicijnen als voor katten en honden, maar dan behoorlijk verdund.

De kleine man heeft gistermorgen nog een aanval gehad en vorige week. Gelukkig waren dit kleintjes en was hij snel weer bij. Mochten de aanvallen frequenter owrden en/of erger, dan neem ik weer contact op met de kliniek zodat hij toch nog onbezorgd oud kan worden.

Tot nu toe gaat het nog prima met de burgemeester van huize parkiet  :lol: .

Groetjes en tot laters; Maartje en de Kleintjes
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

2 aanvallen in een week vind ik erg veel, en dan zou ik zeker kiezen voor behandeling.
Bij elke aanval kan er namelijk schade aan de hersenen ontstaan en dat kun je beter voorkomen.