Is Dit Normaal?

Gestart door patric a, december 23, 2005, 10:35:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

patric a

Hallo freaks.

Dit weekend wil ik Rocco definitief met zijn nieuwe vriendje Nelson laten samenwonen.

Gisteren heb ik ze weer, tijdelijk, bij elkaar geplaatst. Dat gaat prima. Rocco voert Nelson, die dat prima vind. Ook poetsen ze elkaar veren.

Wel is Rocco erg enthousiast over zijn nieuwe vriendje. Terwijl Nelson ze kooitje probeert te verkennen blijft Rocco hem erg enthousiast begroeten zoals Rocco vroeger met zijn plastic vriendje speelde.

Rocco geeft hem kusjes en soms "bespringt" hij Nelson. Ook plaatst hij soms zijn pootje op Nelson. Nelson vindt dit niet leuk en hij gaat dan weg. Rocco achtervolgt hem soms, maar geeft het dan op om het een uurtje later weer te proberen.

Is dit gedrag normaal???????? Is dit tijdelijk totdat Rocco helemaal aan zijn vriendje gewend is? Nelson krijgt zo niet de kans om te wennen.

Ik ben namelijk bang dat ik wanneer ik niet thuis ben, het verkeerd gaat.

Wat vinden jullie?

Fijne feestdagen



Groetjes, Patric

thexfile

#1
CiteerHallo freaks.

Dit weekend wil ik Rocco definitief met zijn nieuwe vriendje Nelson laten samenwonen.

Gisteren heb ik ze weer, tijdelijk, bij elkaar geplaatst. Dat gaat prima. Rocco voert Nelson, die dat prima vind. Ook poetsen ze elkaar veren.

Wel is Rocco erg enthousiast over zijn nieuwe vriendje. Terwijl Nelson ze kooitje probeert te verkennen blijft Rocco hem erg enthousiast begroeten zoals Rocco vroeger met zijn plastic vriendje speelde.

Rocco geeft hem kusjes en soms "bespringt" hij Nelson. Ook plaatst hij soms zijn pootje op Nelson. Nelson vindt dit niet leuk en hij gaat dan weg. Rocco achtervolgt hem soms, maar geeft het dan op om het een uurtje later weer te proberen.

Is dit gedrag normaal???????? Is dit tijdelijk totdat Rocco helemaal aan zijn vriendje gewend is? Nelson krijgt zo niet de kans om te wennen.

Ik ben namelijk bang dat ik wanneer ik niet thuis ben, het verkeerd gaat.

Wat vinden jullie?

Fijne feestdagen
Groetjes, Patric
[snapback]18548[/snapback]

mmm ik ben geen exper maar ik zou zeggen dat hij gewoon blij is dat hij niet langer allen is en denkt waarschijnlijk dat het een leuk vrouwtje is en laar zijn "geilheid" spreken is hij door het dolle heen van verliefdheid of zo....

moet zeggen dat deed de mijne ook en ja is al minder maar soms nog steeds...
hij was altijd al een drukte aker....

denk wel dat het goed komt want vergis je niet ze kunnen zichzelf wel verdedigen .... denk alleen als je wondjes ziet en dat er veren en zo worden uitgetrokken dat je ze even een timeout moet geven... wel dat zou ik doen...

ben benieuwd wat een mod hier van zegt


Mod vindt ook dat parkieten zich goed kunnen verdedigen in het algemeen. Als het te gek wordt: dan inderdaad een time-out geven en uit elkaar halen. ;)
Gr. PF

patric a

Ik denk ook dat je gelijk hebt. Rocco is zo blij met zijn vriendje. Hij was immers eenzaam en daarom namen we een parkietje erbij.
Ik neem dat alles wel went

Wat vind de rest?


groetjes

Sonja

#3
Hoi Patric,

Ook ik denk dat het wel goed komt.
Je hoeft ze ook niet meteen bij de eerste de beste schermutseling uit elkaar te halen.
Er kan altijd weleens een beetje gekibbel zijn onderling, dat hoort er een beetje bij. Zolang ze elkaar niet echt pijn doen, hoef je ze niet te scheiden.
Wel zou ik er de eerste keren bij blijven als ze samen zitten, totdat je er echt zeker van bent dat ze het goed kunnen vinden.

Je kunt er ook voor kiezen om ze eerst eens samen door de kamer te laten vliegen. Wel de kamer eerst "vliegveilig" maken! ;) , zie hier:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Op deze manier krijgt Nelson wat meer de kans om even wat afstand te nemen van Rocco, als hij dat wil. ;)

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het wel goed zit tussen je twee gevleugelde vriendjes. Het poetsen van elkaars veren en het voeren zijn daar tekenen van. Als ze elkaar niet mochten, zouden ze dat zeker niet doen.

Veel plezier met je 2 lieve boefjes! ;)

Groetjes, Sonja.